Onverwacht project
#1
Ik heb gisteren op een Swift Cabrio een bod uitgebracht, die jongen heeft een tegenbod gedaan waar ik waarschijnlijk op inga.

Nu is mijn idee om een Motorswap te doen, aagezien mijn GTI blok maar 90000 kilometer heeft gelopen en de Cabrio ga ombouwen tot Cabrio GTi.

Mijn huidige 95er Swift wordt de donorauto, alleen wie weet waar ik allemaal tegenaan ga lopen, of is het simpelweg blok eruit lepelen en GTi-blok erin mikken?

Alvast bedankt voor de tips en tricks!
Reply

#2
Als ik me niet vergis , is t beter ook de bak en de remmerij over te hangen ,....

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#3
Uiteraard doe ik dat, net als de uitlaat, het dashboard en de stoelen.
Het wordt wel de eerste keer dat ik me hieraan waag, maar het is wel een uitdaging!
Reply

#4
het dashboard zou ik nie overhangen is denk ik te veel moeite voor te weinig verandering aangezien t mij (bijna) t zelfde is
Reply

#5
Ik zou ook zeker de remmen overzetten van je GTI, is niet zo gigantisch veel werk maar dan heb je wel schijfremmen achter, en betere remmen voor.

Ook heeft de GTI een stabilisatorstang achter, en andere types niet (weet dit niet zeker bij een cabrio), als je die wil overzetten moet je de twee bevestigingspunten onder de reservewielbak overzetten. Die ontbreken namelijk.

Dashboard is alleen verschillend bij de tellerbak en wat schakelaartjes, dus niet teveel moeite voor doen en gewoon die losse onderdelen overgooien.
Reply

#6
Bij het dashboard bedoelde ik trouwens alleen de tellers, omdat je anders een teller heb tot 200km/h en je redline van je toerenteller ligt verder Smile
Reply

#7
Het dasbord van een cabrio is in die lelijke kleur grijs, vandaar dattie em waarschijnlijk over wil zetten.

edit

Net te laat37
Reply

#8
Leuk project 39 Inderdaad remmerij zou ik zeker doen. En voor de rest laat ik het over aan de cabrio kenners 42 Sander hier op het forum heeft het ook gedaan meen ik, misschien dat hij je wat meer kan vertellen. Ben alleen ff zijn forumnaam kwijt 37

Edit : sanderhil is zijn forumnaam Wink

Reply

#9
Dank je voor de tip, zodra het echt 100% doorgaat zal ik hem benaderen.
Reply

#10
Ik heb dit nog bij de tips'n'tricks gevonden: http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...p?tid=3210

Van de week even alles uitprinten en bespreken met iemand die al eens eerder een swap heeft gedaan (was wel bij een VW Golf, maar hij heeft wel de ervaring).
Reply

#11
Ja wat hulp is altijd mooi meegenomen, ongeacht het merk waar diegene ervaring mee heeft. Vaak zijn het toch dezelfde dingen waar extra op gelet moet worden.

Reply

#12
niet vergeten de kabelboom over te hangen39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.