Posts: 453
Threads: 39
Joined: Mar 2005
Auto: Swift MK6 1.5 Exclusive
Een vriend van mij heeft een nieuwe Fiat Bravo besteld die tevens ook dienst gaat doen als lesauto. Nu heeft hij de nodige uiterlijke fabrieksopties erbij besteld maar voor de looks wil hij ook nog de sportuitlaat die door Fiat wordt geleverd. Nu mag vanwege het lesrijden het geluid weer niet te associaal zijn dus raden ze hem aan staal te nemen ipv RVS omdat staal veel minder herie zou maken. Nu heb ik zelf hier nog nooit van gehoord dat er z'n geluidsverschil zit tussen RVS en staal. Dus is er iemand die deze bewering kan bevestigen dan wel ontkrachten.
Posts: 1.066
Threads: 11
Joined: Oct 2006
Auto: Suzuki Swift GTiNOS
Ik weet seker dat er een verschil zit in geluid van RVS en staal. De RVS geeft een mooier en bruter geluid. Dat ik wat ik heb gemerkt op de zelfde auto.
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Posts: 10.651
Threads: 13
Joined: Jul 2005
De demper zelf geeft een ander geluid lijkt me... Het (RV) stalen omhulsel is juist alleen gemaakt om de demper, het dempingsmateriaal en de uitlaatgassen bij elkaar te houden...
Daarbij ziet RVS er langer mooi uit.
RVS houdt wel de warmte van de uitlaatgassen beter en dus langer vast dan koolstofstaal...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project
Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Posts: 3.819
Threads: 9
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
Er staat mij iets bij, rvs reflecteert geluid en staal doet dat niet.
Vandaar dat een rvs uitlaat veel harder klinkt.
Zo maakte de raceauto van rvengineering zonder dempers "niet zoveel" geluid
Maar ik kan me vergissen dat het net andersom is