[Swift GS] Motor-revisie-project --> slotje please! (verder in mijn wie is wie)
#61
Nou maareuh heb je een winterstop ofzo?Tongue

Niet dat we de foto's enzo mislopen straks.........
Reply

#62
inderdaad even winterstop.

Wegens persoonlijke redenen moet alles even weer wat langer duren (story of my life).
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#63
Komt wel goed, Thieu! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#64
Idd alle goede dingen komen langzaam zeg ik altijd39
Reply

#65
The Force Wrote:Komt wel goed, Thieu! 39

thnx man
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#66
The Force Wrote:Komt wel goed, Thieu! 39


Precies 39

Reply

#67
woesjjjjj even het stof eraf blazen.

Speciaal voor de geinteresseerden......

We zijn weer stukje bij beetje aan het beginnen. Het blokje dat nu in de witte Swift ligt is prima. 68 wiel-pk's uit een 18 jaar oud blokkie, met een goede constante AFR, enkel met een katvv en een vervroegde ontsteking.

De bedoeling is om alles nu in de aangepaste kop te monteren. Daarna bouw ik de sensors en spullen van het inlaatspruitstuk van de blauwe Swift op het, op de aangepaste kop, aangepast inlaatspruitstuk. Dan kan het hele swikkie met een nieuwe D-riem en een lichte krukaspoellie op het blok van de witte gemonteerd worden.

Even wat foto's van de voortgang:

De oude kop met alle onderdelen er nog aan/in:
[Image: DSC00625.jpg]

Wat onderdelen reeds gedemoteerd:
[Image: DSC00632.jpg]

De spullen in de juiste volgorde voor de aangepaste kop:
[Image: DSC00630.jpg]

van onderin de foto naar boven zijn dat:
1: tuimelaaras
2: veer + tuimelaars
3: kop met de kleppen en nokkenas reeds gemonteerd

Hier nog een foto met de vandaag door VARI losgedraaide moer van de nokkenaspoellie
[Image: DSC00634.jpg]

Zo dat was het weer voor vandaag.

wordt wel weer vervolgd.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#68
Kleine update!

Ik heb nu ook de rest los gehaald. Nu moet ik dus alles heel goed schoon gaan maken. Kreeg gisteren de tip om alles een dagje in thinner te laten staan. Met een beetje geluk zijn de bouwmarkten open met pinksteren, dan haal ik meteen een paar liter, Als het dan schoon is ga ik de zaken terug bouwen.

Alleen nog even er achter zien te komen met hoeveel Nm de tuimelaarasschroefjes aangedraaid dienen te worden. Misschien haal ik wel even 10 nieuwe bij de dealer. Ik mis er zoieso 4 stuks, maar bij sommigen is de kop niet helemaal goed meer.

foto's komen nog. Wordt vervolgd....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#69
En dan nu de foto's

[Image: DSC00655.jpg]

[Image: DSC00654.jpg]

[Image: DSC00653.jpg]

[Image: DSC00652.jpg]

Alles even netjes naast elkaar gelegd!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#70
Nou,gaat t dan eindelijk gebeuren!? 39
Ik ben namelijk nog steeds mega benieuwd hoe die carbs t gaan doen op dit blokkie. Drewl

Maarja......alles op zn tijd.....
Je bent lekker bezig iig. Wink
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#71
We doen alles stukje bij beetje. Nu eerst de kop met inlaatspuitstuk, gecombineerd met een nieuwe distributieriem en een lichte krukaspoellie.

Daarna moet er een vliegwiel in komen.....

Daarna komen de carburateurs. Op zandvoort even met Jasper staan praten. Kwamen nog een paar zaken naar boven waar ik nog geen rekening mee had gehouden. In ieder geval kan ik dan al wel flink wat voorbereidende werkzaamheden doen.

Nu eerst die kop in elkaar zetten. Dan APKaatje doen, daarna kop ombouwen. Kijken wat dat oplevert!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#72
Dikke shit, thieu! 39
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#73
Ach ja, in de tussentijd zijn er nog wel een paar kleine dingen zoals daar zijn achterklep doorlassen, mk3 bumpertjes voor en achter in wit (liggen al een jaar klaar), roestplekje in zijpaneel voor, Ik wil eigenlijk toch naar 14" lichtmetaal gaan (uiteraard wel weer deep-dish).
Ik merkte op het circuit dat die dunnen bandjes toch een hoop beperkingen geven, en dat gedoe met die stalen velgen verbreden ga ik niet nog een keer doen......
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#74
tip voor licht krukas pully te hebben voor wijning geld is 1 van mk1 zoeken die is namelijk zeer makelijk te verlichten en hij weegt dan maar 450 gram meer ( standaart 900 gram)
Reply

#75
Nou.... ik koop er wel eentje van aluminium, die zijn nog lichter en hoef dan niks te verlichten.

Trouwens die alu poellies kosten maar 80 euro, dus dat val zoieso wel mee.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#76
Goed dan, net even thinner gehaald en eerste zuivering uitgevoerd.

Die zwarte tuimelaars van de eerst foto's die blijken dus gewoon zilverkleurig te zijn. Er zat dus een dikke laag troep op. Na de eerste keer in de thinner te hebben gelegen heb ik ze met een schuursponsje schoongemaakt. De thinner was van de eerste keer meteen helemaal zwart geworden.

Nu liggen ze dus in een nieuwe bak met "schone" thinner. Daarna krijgen ze de tweede poetsbeurt en kan ik de kop weer gaan opbouwen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#77
Dat gaat de goede kant op zo Biggrin

Reply

#78
(31-05-2009, 22:31)Thieuke Wrote: [Image: DSC00653.jpg]

43 waar zijn je andere 8 kleppen? 43

343434

gaat de goede kant op thieu! ik ben benieuwd39
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#79
die zitten in de andere kop, maar ik weet niet hoe ik die in elkaar moet zetten met die andere. Ik denk dat ik een tussenstuk mis, aangezien er aan beide cilinderkoppen draadeindes zitten. Het tussenstuk is voor de bougies geloof ik, maar bij de dealer weten ze van niets stupidstupid
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#80
En toen gingen we de boel weer in elkaar zetten.

Zo heb ik ze schoon gekregen voor zover dat ging.
Dit spul zit dus in de Thinner. Heeft er een goede 2 dagen in gezeten.

[Image: DSC00700.jpg]

[Image: DSC00701.jpg]

En zo zit het in de kop ingebouwd:

[Image: DSC00698.jpg]

[Image: DSC00706.jpg]

[Image: DSC00705.jpg]

Dit is het schoonst dat me lukt.

Toch een aardige opknapper. De andere 4 tuimelaars, veertjes en de as moet ik nog uit de thinner halen, en dan kan ik die ook weer inbouwen. Dan is de kop eigenlijk klaar en kunnen we aan het inlaatspruitstuk verder.

Deze zal ik voorzien van de nodige sensors etc. en ga ik mat zwart spuiten met hittebestendige verf.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.