[Swift GS] Motor-revisie-project --> slotje please! (verder in mijn wie is wie)
#41
Nou de slagschroevendraaier is een goede investering geweest.

We hebben nu vanavond de schroefjes los gekregen.

nu kunnen we in principe de tuimelaar-assen eruit tikken, waarna de tuimelaars vanzelf los moeten komen, tezamen met de veertjes die daar tussen zitten.

En ik zeg in principe want.....

De dikke moer waar de nokkenaspoelie mee vast zit wil dus niet los, daar moet weer een luchtsleutel aan te pas komen, en ik heb nog geen beschikking over een compressor in de schuur. Best een tegenvaller want wilde de hele oude kop klaar hebben, maar dat is nu dus weer niet gelukt.

wel nog geprobeerd de moer te laten schrikken door erop te timmeren, en zelfs met de slagschroevendraaier geprobeerd, het topje kan er namelijk af en dan kan je er een dopsleutel opzetten, maar dat mocht ook niet baten.

Wat heeft dat er dan mee te maken hoor ik jullie denken....

nou twee redenen:
1 door de poelie kan ik de tuimerlaarassen er niet uit tikken
2 de poelie zit wat dat betreft aan de verkeerde kant want de nokkenas moet er via de andere kant uit, dus dat lukt gewoon niet.

Einde van de week op vrijdag ga ik dan maar langs de Suzuki-garage in Den Bosch, dan mogen zij het met een luchtsleutel oplossen.

Aangezien het allemaal niet zo schokkend was dus vanavond maar geen foto's gemaakt.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#42
Hoe gaat het met dit project? we horen er niks meer van................

Gebeurd er nog wel watdevil
Reply

#43
Er gebeurd wel iets hoor, maar het tempo is niet zo hoog.

Moet nog steeds met de kop naar de dealert om de bout eraf te laten draaien.

Daarna gaan we verder met onderdelen in de kop bouwen, welke onderdelen vernieuwd gaan worden bekijken we als alles los ligt. ligt aan de mate van slijtage welke onderdelen blijven en welke vernieuwd worden. Zo kan het zomaar zijn dat alles in de kop vernieuwd moet worden.

Verder heb ik geprobeerd het blok te cleanen, maar dat ging niet zo lekker. Dus laat ik een bedrijf dat maar doen.

Heb gisteren een bedrijf gezien die het blok kan boren en honen voor 195 euro....dat is de volgende stap (tevens dan het blok cleanen), maar wegens de aanschaf van een setje carbs zal dat pas februari 2008 worden, ik heb namelijk per maand maar een beperkt budget voor de Swift.

En aangezien het motorische en het styling-gebeuren door elkaar lopen gaan beide projecten langzaam. Gelukkig heb ik tijd zat voor de Swift, tis een extra 2e auto voor mezelf......

Op dit moment ben ik meer bezig met bumpertjes van een mk3 omdat ik de nummerplaat in de bumper wil hebben ipv tussen de achterlichten. Waarom dat is komen jullie nog wel achter (willen degene die het wel weten daar niks over zeggen aub????).

In ieder geval was ik van plan dit weekend even met de kop langs de dealer te gaan, maar aangezien ze dan winterchecks uitvoeren zullen ze er geen tijd voor hebben denk ik.

Zo nu zijn jullie weer up to date!!!

Met andere woorden:
Project loopt, maar heel langzaam.......

maar wel bedankt voor de interesse. 39
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#44
Helemaal vergeten te vertellen dat ik wel iets nieuws te melden heb ook hier.

Zoals men gelezen kan hebben heeft Dr. Insane zijn carburateurs verruild voor een injectiesysteem.

Dus toen hij zijn carbs te koop zette op het forum heb ik daar natuurlijk direct op gereageerd. Scheelt een hoop zoekwerk naar carbs. Ben erg benieuwd, want het is wel nieuw terrein, maar ja, de Swift met 8v ken ik onderhand wel, dus dit wordt echt een leuke uitdaging.

Dus die motorfietscarburateurs komen straks mijn kant op.

Zal er wel fotookes van maken.

Oja en uit drachten komt strax nog een reserveblok, dus dan kan ik al uit drie blokken het beste reviseren en tot 1 blok smeden.

wordt wel weer vervolgd.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#45
nice! was ik al weer helemaal vergeten, die carbuateurs39 erg vet!

ps
ik heb evt. zelfs nog wel 2 blokken staan voor jedevil
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#46
VR Wrote:nice! was ik al weer helemaal vergeten, die carbuateurs39 erg vet!

ps
ik heb evt. zelfs nog wel 2 blokken staan voor jedevil

ik kom waarschijnlijk met The Force tegelijk jou kant op als het lukt, dan kijken we wel 39
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#47
zijn die carbs eigelijk niet veel te groot voor zowel een gti blok en al helemaal voor een gs blok?
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#48
En...? devil
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#49
gahha ja ik denk dat je er dan minder goede prestaties uit kunt halen als dat je wat kleinere carbs hebt maargoed... we zullen zien39 zeker wel leuk project45
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#50
hardcore Wrote:zijn die carbs eigelijk niet veel te groot voor zowel een gti blok en al helemaal voor een gs blok?

Don't spoil the fun!!!

De carbs werkten goed op de GTi van Dr. Insane, bovendien zijn ze gemaakt voor een 1000 of 1100 cc motorblok van een Suzuki GSX(-r?), dus zou niet weten waarom dit niet kan op een 8v.

Maar zonder het te proberen komen we er nooit achter, we zullen zien.

The Force Wrote:En...? devil

I like your attitude 39393934
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#51
t zal best kunnen inderdaad.

maar denk dat je meer moet kijken naar het vermogen als naar de cilinder inhoud?

@ DR insane's gti had die ook niet echt veel vermogenswinst toch?

uiteraard proberen! 45
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#52
hardcore Wrote:t zal best kunnen inderdaad.

maar denk dat je meer moet kijken naar het vermogen als naar de cilinder inhoud?

@ DR insane's gti had die ook niet echt veel vermogenswinst toch?

uiteraard proberen! 45

Ik denk dat je niet naar vermogen moet kijken. Het gebruik van carbs is namelijk een vorm van prestatieverbetring in dit geval, omdat het inlaat traject beter zal lopen, en er meer lucht/benzine mengsel de cilinder binnen kan. Bovendien maak je hiermee ook een vorm van multipoint-systeem in tegenstelling tot een singlepoint-systeem in de 8v. Het is niet zo dat het pk's kost zoals bij een compressor.

Het percentage vermogenswinst t.o.v. een GTi zou best wel eens een stuk gunstiger uit kunnen pakken. Wat de GTi heeft is natuurlijk al een goed systeem. DAt blijkt ook uit het feit dat mensen die een Turbo bouwen in het begin heel lang blijven rijden met de standaard GTi injectie. Een 8-kleppersysteem is verre van ideaal. 1 injector, de grote schotel, van 1 gesklep van een x tal cm doorsnede naar vier kanalen waarvan ik zeker weet dat die meer opp hebben bij elkaar als de gasklep (en dezelfde hoeveelheid lucht gaat daar doorheen.

En misschien heeft het aanpassingen nodig die ik nu nog niet kan zien, rechte pijpjes naar het blok, of toch met een verdunning erin?? pulse-vulling mogelijk??? etc. etc.

Met andere woorden: Iedereen mag speculeren naar de werking, zelfs naar de vermogenswinst, maar het feit blijft dat als je de dingen niet uit probeerd zal je het ook niet te weten komen. We zien het wel......

Persoonlijk denk ik.......dat ik wel wat winst kan pakken hiermee!
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#53
Dat denk ik ook kerel! 39
Maar........laten we niet te snel concluderen.......42

Ik weet wel zeker dat de carbs goed gaan lopen op de GS,en helemaal i.c.m. kopbewerken. (dat was toch al gebeurd d8 ik? 43)
T zijn vacuumcarbs he,dus ze produceren in laag toeren errug veel koppel + dat het errug soepel loopt ook laag in toeren,en dit met een 8v zal knalluh worden.
Maar je gaat toch wel een snelle nok monteren toch?? (of had je die ook al ondertussen??)
Was je trouwens al bezig met t inlaatspruitstuk?
Ik kan je evt. wel al wat maten doorgeven,mocht je er wat mee kunnen?

[Image: 311033_108_full.jpg]
[Image: 311033_109_full.jpg]
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#54
Dr.Insane Wrote:Dat denk ik ook kerel! 39
Maar........laten we niet te snel concluderen.......42

Ik weet wel zeker dat de carbs goed gaan lopen op de GS,en helemaal i.c.m. kopbewerken. (dat was toch al gebeurd d8 ik? 43)

Is inderdaad al gebeurd39

Dr.Insane Wrote:T zijn vacuumcarbs he,dus ze produceren in laag toeren errug veel koppel + dat het errug soepel loopt ook laag in toeren,en dit met een 8v zal knalluh worden.

393439

Dr.Insane Wrote:Maar je gaat toch wel een snelle nok monteren toch?? (of had je die ook al ondertussen??)

Heb ik ook liggen inderdaad 393939

Dr.Insane Wrote:Was je trouwens al bezig met t inlaatspruitstuk?
Ik kan je evt. wel al wat maten doorgeven,mocht je er wat mee kunnen?

Ja graag, ik heb de maten nodig van de flenzen van de carbs, zodat ik een spruitstuk kan laten frezen die aan de ene kant op mijn blok past en aan de andere kant op de carbs passen. Als je dat zou willen doen heel graag. Ook de maten van de flenzen ten opzichte van elkaar!

Ik zou ook graag weten wat de afmetingen zijn van de carbs vanaf het blok richting het schutbord, dan weet ik hoeveel ruimte ik over ga houden voor andere zaken. De luchtfilter niet meegerekend.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#55
hahaha die melkfles Biggrin
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#56
Stefanos Wrote:hahaha die melkfles Biggrin

Nee nee, dat zie je verkeerd! Het is duidelijk een oil-catch-PETfles Wink
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#57
Ik liet de foto aan mijn baas zien (heeft een Mazda Cabrio met 240 pk 34) en die vroeg het zich ook af ja Biggrin, is dat nou een melk fles?

Hij zit op de carteronlucghting dacht ik te zien....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#58
Heb je bout van de krukas al los?

Wij gebruiken een grote rvs strip van ong 50cm lang en 2,5 dik, daar 2 gaten en die vastgedraaid aan de krukas. dan met een lang stuk pijp op je ratel of lange verlengstuk voorzichtig naar beneden drukken en daarmee gelijk de strip klem zetten op de grond.

greets
Verkoop, inbouw & onderhoud van uw auto electronica.
Reply

#59
bout van de krukas is al los ja, heeft Pietah gedaan op zijn werk. Zit met de nokkenasbout die niet los wil.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#60
Thieuke Wrote:bout van de krukas is al los ja, heeft Pietah gedaan op zijn werk. Zit met de nokkenasbout die niet los wil.

Lucht,lucht en nog eens lucht! Smile
Daarmee moet je m los krijgen. (of de compressor moet te licht zijn!?)

Quote:hahaha die melkfles

Hehehehe........was een ideetje van Ruud van RV hoor! 42 (en is idd carterontluchting)
De vakman!........Tongue
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.