[Swift GS] Motor-revisie-project --> slotje please! (verder in mijn wie is wie)
#21
Leuk project man. 39 Ik ga je volgen...


Gr. Daniel
Reply

#22
Zaterdag ligt op zeker de krukas eruit en de doel-auto voor de deur. De slagschroevendraaier gaat iets vertraging oplopen, komt volgende week pas met de post.

Maakt niet uit, komende zaterdag genoeg te doen:
1) blok verder demonteen tot er niks meer op zit, en aan de buitenkant poetsen
2) mk3-voor- en achterbumper van de nieuwe doel-auto in ieder geval schuren en misschien met primer aan de slag.
3) indien voldoende tijd mk3 voor- en achterbumper in gewenste (tijdelijke) kleur spuiten.

Volgende update dus zaterdag avond / zondag ochtend.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#23
las ik het nou goed dat je nooit olie ververste?? alleen bijvulde Puzzled

als dat zo is, dan noem ik dat een hele grote vorm van niet slim.
ga je dat dan ook zo doen met nieuwe blokje? Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#24
nox6 Wrote:las ik het nou goed dat je nooit olie ververste?? alleen bijvulde Puzzled

als dat zo is, dan noem ik dat een hele grote vorm van niet slim.
ga je dat dan ook zo doen met nieuwe blokje? Wink

De olie is wel ververst, tijdens beurten, maar beurten waren hooguit 1x per anderhalf jaar.

In de tussentijd vulde ik altijd bij.

Een heleboel troep is van de vorige eigenaar, maar mijn actie heeft niet bijgedragen aan betere kwaliteit olie in de auto.

Maar het is ook niet slim, tegen beter weten in gewoon bijvullen en niet vervangen. I was a fool, sorry.

Bij nieuwe blokje gaat dat natuurlijk wel anders. En meteen beginnen met een goed merk olie natuurlijk. In de schuur is het zoiezo makkelijker verversen, daar heb ik gewoon de juiste middelen.

Maar Jasper, ik was eigenlijk meer benieuwd naar wat je tot nu toe van het project vind......
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#25
wat ik er van vind???

ik merk dat mijn mening bij sommige nog mensen erg hoog staat 34 maar ik vind het zeker wel leuk en interessant.
had anders ook niet de moeite genomen om het door te lezen devil

maar goed, het idee is leuk.
zeker omdat er nog niet veel gedaan word met een 8V.
ik denk dat je er nog best wel wat power kan uit halen want een GTi is sneller maar ook nou weer niet overdreven veel.
en de gti haalt ook nog wat winst uit de versnellingsbak en de verhoudingen daarvan.

zou je een gti bak in een 8V leggen word het verschil als kleiner.
dus potentie heeft het wel.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#26
Quote:Dit krijg je dus als je nooit je olie helemaal ververst, en alleen nieuwe olie bijgooit. Ik gooide er castrol bij, en dat lijkt me toch een goede kwaliteit, desondanks met de oude olie, krijg je nog steeds slechte olie.

Eehhmmm....ik haalde er dus ook uit dat je alleen maar bijvulde!?!? Puzzled

Maar ik wist wel dat je dit natuurlijk niet ging doen in de toekomst. Wink
Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#27
nox6 Wrote:zou je een gti bak in een 8V leggen word het verschil als kleiner.
dus potentie heeft het wel.

hoe zal ik het zeggen zonder al teveel te verraden:

De Swift die ik koop heeft een GTi bak Biggrin

Dr.Insane Wrote:
Quote:Dit krijg je dus als je nooit je olie helemaal ververst, en alleen nieuwe olie bijgooit. Ik gooide er castrol bij, en dat lijkt me toch een goede kwaliteit, desondanks met de oude olie, krijg je nog steeds slechte olie.

Eehhmmm....ik haalde er dus ook uit dat je alleen maar bijvulde!?!? Puzzled

Maar ik wist wel dat je dit natuurlijk niet ging doen in de toekomst. Wink

In principe zelf vulde ik alleen maar bij, heel af en toe kreeg de auto een garage beurt, en werd de olie vervangen.

Alleen de laatste garage beurt was denk ik toch zeker ruim een jaar voor het einde van die auto.

Ach hoe het ook was, zo wordt het niet meer.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#28
Nou even een piep-klein upate'tje.....

Ik heb vandaag helaas geen tijd gehad om mijn plannen voor vandaag uit te voeren, het bleek dat we een oppaskindje van mijn vrouw te logeren hadden, en vanavond schijn ik een bbq te hebben bij familie.

Morgen komt het er ook neit van, aangezien dat de enige dag van de week is dat ik even samen met mijn vrouwtje kan zijn, en die heeft ook aandacht nodig......

Wat wel gebeurd is is dat Pietah vandaag mijn blok mee heeft genomen naar zijn werk, en dat hij de krukaspoelie-bout los heeft gemaakt.

Waarschijnlijk ga ik maandag naar de hobby-schuur om het blok verder te demonteren, zodat ik de buitenkant van het blok thuis lekker kan gaan poetsen in de badkuip.

Het spuiten van de bumpers komt dan volgende week wel in het weekend.

Voorlopig worden die wit en van een mk3. maar dat is een heel ander project (maak ik volgende week wel aan).

Maandag dus nieuwe foto's van de krukas e.d.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#29
Vandaag verder geegaan met het blok. Eerst de zijkanten van het blok demonteren, en daarna de krukas losgemaakt.

Ook deze lagers zien er nog goed uit.

Hier even alles bij elkaar gezet:
[Image: alle%20onderdelen.jpg]

Nu ligt de krukas dus los:

[Image: krukas.jpg]

[Image: krukas(2).jpg]

ziet er allemaal nog zeer goed uit, geen beschadigingen waar de lagers zaten. Ben zeer tevreden.

En het kale blok (op die vervelende oliefilter na, moet ik toch eens wat gereedschap voor kopen, is in de toekomst ook handig).

[Image: blok1.jpg]

[Image: blok2.jpg]

[Image: blok3.jpg]

[Image: blok4.jpg]

[Image: blok5.jpg]

[Image: blok6.jpg]

Nu heb ik het blok mee naar huis genomen, en gaan we die van de buitenkant eens lekker schoonmakenm zodat ie strax gespoten kan worden.

Aan de binnenkant kom ik niet aan, dat mag een revisiebedrijf gaan doen.

Komende tijd ga ik eerst met de kop aan de haal, uitgerekend afgelopen donderdag en vrijdag kwam de postbode langs met een pakketje, maar we waren beiden niet thuis, dus kon ik het de volgende werkdag ophalen, wat dus maandag is, maar maandag middag haal ik die dus op.

dan ga ik waarschijnlijk donderdag me bezig houden met de kop.

hoop dus volgende week op een update.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#30
Oliefilter loshalen? pak een lange platte schroevendraaier, steek hem er dwars doorheen, en draaien maar39

Groeten johnny.
Reply

#31
Scamp Wrote:Oliefilter loshalen? pak een lange platte schroevendraaier, steek hem er dwars doorheen, en draaien maar39

Groeten johnny.

zo nog niet bekeken, goed idee, morgen even snel proberen.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#32
of even een stukje schuurpapier in je hand leggen. heb je ook stukken meer grip Idea
swift niet meer
mx3 niet meer
nu 323 f
Reply

#33
Scamp Wrote:Oliefilter loshalen? pak een lange platte schroevendraaier, steek hem er dwars doorheen, en draaien maar39

Groeten johnny.

idd makkie!!
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#34
Vandaag pakketje gehad waardoor ik verder kan met de kop:

best een zwaar ding, waar ik wel blij om ben, want ik denk dat ie best deugdelijk is daardoor. Nu nog uitvinden hoe je hem de andere kant op kan laten draaien en ik kan aan de gang!

[Image: slag2.jpg]

[Image: slag5.jpg]

[Image: slag4.jpg]

[Image: slag3.jpg]

Even ter vergelijking van een normaal bitje

[Image: slag1.jpg]
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#35
je moet de kop waar het bitje in gaat in duwen en dan naar rechts of links draaien. Als je dan bv naar rechts hebt gedraaid gaat hij rechts om42 Maar is idd een fijn ding zoon slag schroevendraaier werk er dagelijks mee om boutjes trommels en schijven etc los te krijgen
Reply

#36
hardcore Wrote:
Scamp Wrote:Oliefilter loshalen? pak een lange platte schroevendraaier, steek hem er dwars doorheen, en draaien maar39

Groeten johnny.

idd makkie!!

Ja ja, na het mollen van 1 schroevendraaier (waarvan de kop toch kapot was) is het met een grote platte schroevendraaier wel gelukt.

Je slaat ze er inderdaad met een paar klapjes zo door dat filter heen!!!

gtiswift Wrote:je moet de kop waar het bitje in gaat in duwen en dan naar rechts of links draaien. Als je dan bv naar rechts hebt gedraaid gaat hij rechts om42 Maar is idd een fijn ding zoon slag schroevendraaier werk er dagelijks mee om boutjes trommels en schijven etc los te krijgen

Ja ja, het is gelukt, we kunnen aan de slag. Wordt waarschijnlijk vrijdag....

Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#37
Ach ja dat er schroevendraaiers sneuvelen, dat is bij mij al standaard. Ik maak er vaak priemen van, en ander handige tooltjes( je moet wat ja).

je bent iig goed bezig, ga zo door39

Groeten Johnny.
Reply

#38
Haha die slag schroeven draaiens zijn lomp spul Biggrin
Maar het gaat goed met je revisie project, leuk om te volgen hoe het gaat 39
Reply

#39
Scamp Wrote:Ach ja dat er schroevendraaiers sneuvelen, dat is bij mij al standaard. Ik maak er vaak priemen van, en ander handige tooltjes( je moet wat ja).

je bent iig goed bezig, ga zo door39

Groeten Johnny.

mischien een keer een goed setje kopen.devil
Reply

#40
Mwah schroevendraaiers van nooitgedacht zijn niet de slechtste, ik kan beter een goed setje doorslagen en priemen kopen, dan gaan de schroevendraaiers ook vanzelf langer meeSmile.

Groeten Johnny.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.