Motor valt soms uit (na blazen over de snelweg dan de afrit op)
#21
In deze topic staat iig hoe je alles los moet halen enzo. Ik heb 'm er net afgehaald, ligt nu schoon te worden...Smile
Reply

#22
om even een oude koe een dikke ASSKICK te geven....

het speelt nog steeds en is eigenlijk best irritant......
ik heb vandaag de dealer in Den Haag gebeld maar die kennen het probleem niet.... Tja dan moet ik me auto daar neerzetten en krijg ik een rekening van 200 euro ofzo omdat ze het probleem niet 1 2 3 kunnen vinden.

andere dealer in de buurt kent het probleem ook niet.......

Tja ik wil het wel verhelpen... Ook om de auto goed te verkopen...

Beun ben je aan het werk weer en zoja ik denk dat ritje A'dam heen en weer toch goedkoper is Wink
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#23
Kan het zijn dat je ergens valse lucht trekt? Had ik in het begin met mijn Baleno. Bleek er een pakking lek te zijn. Weet helaas niet welke.Unhappy

Op het moment dat ik gas los liet, donderde het toerental in elkaar. Genoeg om af en toe net wel-net niet af te slaan.

Groet,

Robert
Reply

#24
Zelfde probleem hier als het openingsbericht.
Vandaag een nieuwe stationiar regelklep laten plaatsen. Ik daarna de monteur gevraagd of hij de duty cycle niet opnieuw moest inregelen. "Nee", was het antwoord, "hij loopt toch goed stationair. Zo rond de 750 toeren." (Voorheen was dat ongeveer 800 toeren).
Nu gaat alles goed als de auto op LPG rijdt. Stationair toerental valt niet meer terug, auto slaat niet meer af bij het afremmen.
Echter het verhaal op benzine is anders. Nu loopt de auto onregelmatig stationair. Hij staat een beetje te "wiebelen en pruttelen". Omhoog - omlaag in toerental. Soms lijkt het alsof die uitvalt, maar hij regelt dan net nog bij.
Reply

#25
Vandaag bij de dealer geweest en een kwartier later was die meneer alweer bij me terug.
Hij gaf het volgende aan:
Auto loopt vrijwel uitsluitend op LPG en daardoor is het benzinesysteem vervuild. Vlokken en vuil in de "oude" benzine. Te weinig op benzine rijden. Normaal gesproken wordt geadviseerd 50 - 100 km per week op benzine te rijden om dit soort problemen te voorkomen.
Oplossing: Benzine systeem volledig reviseren (tank eronderuit en schoonmaken, leidingen doorblazen, brandstofpomp schoonmaken, gasklephuis reinigen, sensoren eventueel schoonmaken, benzinefilter vervangen en injectoren ultrasoon reinigen).
Prijskaartje: zo'n 1000 euro. Oeps. De monteur heeft er verder niks aan gedaan, zegt ie.

Maar nu komt de clou. Ik rij weg bij de dealer. 100 meter verder een stoplicht. Auto loopt strak 750 - 800 toeren stationair. Ik denk even op benzine overschakelen. Kom tot de ontdekking dat ie nog op benzine staat.
Naar m'n werk gereden zo'n 20 kilometer autoweg. De auto heeft nog nooit zo goed gelopen op benzine. Trekt goed door, houdt niet meer in, stottert niet meer bij konstante snelheid. En bovenal, strak stationair lopen 750 - 800 toeren.
Ik superverbaasd. Voor de zekerheid nog een paar extra rondjes gereden. Paar keer overgezet van benzine naar LPG en weer terug. Veel stoplichten opgezocht. Bleef stationair goed lopen. Auto uitgezet, weer gestart en gereden. Ook toen ik vanavond naar huis ben gereden alles prima.

Nog even de garage gebeld, om te informeren. De monteur blijft volhouden dat ie niks gedaan heeft?????!!!!!!
Misschien toch stiekum even afgesteld of computer gereset?
Mij in ieder geval een raadsel. Maar gelukkig wel mijn problemen opgelost. Eind goed, al goed.

By the way, thx Beun voor je PB.

Reply

#26
heb mn sensor schoongemaakt hij valt nu nietmeer uit maar doet dat af en toe nogweleens dat 2500/3000rpm

maandag grote beurt 34)
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#27
Ik had dit precies zelfde probleem alleen bij mij was de dynamo brak en daardoor de accu bijna leeg.
Eerst kwam het niet zovaak voor (1 keer 2 mnd) en daarna steeds vaker
(2 keer per week).
Op het moment dat je dan de koppeling intrapt (afrit/stoplicht) krijgt ie net wel of net niet genoeg spanning hangt af van de belasting op dat moment.
Volgens mij is het zo als de computer minder dan 9V krijgt valt ie gewoon uit.

Nieuwe dynamo probleem nooit weer gehad
Na al die jaren de GTi in de verkoop, tijd voor wat anders
Reply

#28
ik had het ook met de swift toen lag mn luchtfilter eraf34
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#29
Onder de 9 volt mag de computer niet uitvallen, deze werkt naelijk op een interne spanning van 5 volt. tijdens het starten kan namelijk de boordspanning onder de 7 volt vallen! Je radio gaat niet voor niks uit.

Groeten Johnny.
Reply

#30
(23-02-2005, 19:58)Blaasbeest Wrote: hmm ik heb net op mijn werk hem even schoongemaakt maar had eerst degene ernaast los gehaald....

nu is het zo dat wanneer ik rij hij stationair 2000 tot 3000 toeren maakt Unhappy
en ook brand mijn Check engine lampje ineens en ook mijn SSCS knippert Unhappy

Edit:


Lama hehehe kheb het net even buiten in de kou gefixed.
Ik had op me werk de gasklep posistiesensor losgehaald ten eerste die heb ik verkeerd teruggemonteerd dus hij ging in noodprocedure denk ik ofzo.

Even losgehaald met lopende motor (warm) en teruggemonteerd waneer hij mooi laag stationair loopt. De sensor is namelijk op meerdere posities te monteren.

Gelijk me minpool losgehaald en na minuutje vast gezet en geen foutcodes meer en m'n SSCS doet het ook weer....

wat is de juiste manier van de gasklep positie sensor dan
ik heb namelijk de zelfde precies de zelfde klachten
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.