Airbag lampje blijft branden
#1
Hallo allemaal, ik ben via een hoop gezoek hier terrecht gekomen in de hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een suzuki liane van een jaar of 4 oud en nu is de ellende een jaar of wat geleden begonnen. Het airbag lampje bleef branden, de dealer heeft het onlangs gereset...maar nu brandt hij vrolijk weer, En aangezien ik met 4 kleine kinderen in de auto zit, vind ik het wel zo prettig als de airbags het doen!! Nu gaat hij van de week naar de dealer, maar ik kreeg niet echt de indruk dat ze wisten wat het was.... zou wel een hele dag kunnen gaan duren Puzzled...nu had ik in het boekje gelezen dat het ook een probleem met de gordels kan zijn, dat de spanning daarvan niet goed kan zijn. Nu is dat volgens mij eerder het geval als dat er een heel moeilijk technisch/electronisch mankement aan is omdat de gordels ook slecht oprollen zeg maar.

Na dit ellelange verhaal dus de vraag...heeft iemand anders dit probleem wel eens gehad, en wat was de oplossing. Ik heb namelijk weinig zin in de kosten van een dag sleutelen aan de auto als iemand mij (en de monteur) in de juiste richting zou kunnen sturen.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van de vraag en hopelijk krijg ik van iemand een antwoord!

Groetjes Rieneke
Reply

#2
Monteurs genoeg hier op het forum. Al hebben we weinig liana's. Maar wie weet is er iemand die er antwoord op kan geven. Succes in ieder geval, ik kan me goed voorstellen dat je je kinderen op een veilige manier wilt "vervoeren"
Zolang je opnieuw kunt beginnen, heb je nog altijd kans om te winnen!
Reply

#3
Welkom, en denk dat je wel n goeie kans maakt hier.

Maar waar is u ergens vandaan ? ook wel handig

gr jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#4
Hallo Jeroen

Ik kom zelf uit spijkenisse en de auto gaat hier ook terug naar de dealer.

Groetjes
Reply

#5
Als je dealer het niet vinden kan of oplossen, misschien is naar een ander gaan, als die t wel kan oplossen je garant halen bij de ander ,,,

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#6
Dat is niet de gordel spanning maar de gordelspanners. Bij een naderend ongeluk kan de airbag computer op basis van enkele meetgegevens beslissen dat er beveiligd moet worden. Een gordelspanner is een element dat in het gedeelte zit waarin je de gordel vast klikt. Daar zit een soort trekmechanisme in dat je gordel extra vast trekt zodat je er niet onderdoor kan schieten.
Het heeft dus niets met het oprollen van de gordel te maken.

het systeem kan echter wel defect zijn en dat melden via het airbag lampje.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
probeer vari rotterdam is dan me pappie's liane had hetzelfde probleem maar ik weeet niet wat het was maar ze hebbe het verholpenTongue
Reply

#8
Vergeef me, ik heb geen verstand van Suzuki's, maar bij mijn Seat heb ik eens gehad dat een stekkertje van 1 van de stoel airbags kapot was gegaan door het te bruut naar voren duwen van de stoel, toen bleef ook het lampje branden ondanks resetten.
Zou dat hier niet ook kunnen?
Reply

#9
Bedrading nalopen of er niet ergens een breuk in zit of dat een stekker los is geraakt of er niet goed inzit. Door trillingen kan een stekker los zitten of door stoel te verschuiven ed. Kijk ook onder de stoel van bijrijder of daar niet een stekker is beshadigd of de bedrading.Het is vaak een kleinigheid, maar kost je vaak een hoop geld.

p.s: Als je je niet goed voelt bij de dealer of er geen vertrouwen in hebt, zoek dan aub een ander, want het moet wel klikken zowel in belang van je portemonnee als je eigen veiligheid.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
Tja : ik heb hier ook geen oplossing voor ik heb het zefde probleem met mijn suzuku alto 2002 maar mijn lampje knipert eerst 3 keer en blijf dan branden, nu heb ik ergens gelezen dat dit een fout code is maar dat kan ik nergens vinden meschien weet iemand op dit forem dit. Wat ik wel weet is dat je de airbags (als ze losgekopelt zijn) door kunt meten met eem omm meter en de weerstand moet tussen 3 en 5 omm zijn maar pas op de meter mag geen spanning (stroom.amp. geven) om activatie van de airbag of veiligheidsgordel te voorkomen. Als ze allemaal goed zijn kopel dan alle airbag`s en stoelsensoren af en plaats in de afgekopelde stekkers een weerstand van 3.5 omm in de stekkers die van de cpu dus auto afkomen en koppel de acu los en verbind dan bijde kabels dus min en plus met alkaar voor een paar uur de ecu zal of kan hierdoor resseten (sluit de acu weer aan) en kijk daarna of het lampje nog blijf branden, als die nu uit is en blijft koppel dan de airbag,s een voor een weer aan, dus eerst een dan testen (zie lampje) en dan de volgende. Als met de weerstanden het lampje nog blijft branden zoek dan verder in de bedrading. Ik heb dit van een suzuki monteur en moet het zelf nog verder uit werken alleen de code dus het knipperen kon die mij niet zeggen (dus contakt aan knippert 3 keer en blijf dan branden) hopelijk ben je hier mee geholpen en ik ook als het bij mij gewerkt heeft laat ik het hier weten.
En opgeven is geen optie.
Reply

#11
[Image: original?v=1.0&px=-1]

34

Bedankt voor je reactie Stef, maar 11 jaar na dato weet ik niet of ze nog op zoek zijn naar een antwoord.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.