07-07-2007, 15:03
Zoals sommigen al weten is vorig weekend mn GTi blokje in de soep gelopen.
Nu zeiden veel mensen, ''doe dat ding weg joh'' mja hij heeft net nieuwe apk en de gehele bodum is gelast + de dorpels. En nja het is een swift hea, die hoort niet op de sloop
Nja beetje zonde om de harde swift naar de sloop te brengen.
Dus... op zoek naar een ander blok. Ik kon voor weinig een complete kats verotte GTi mk2 krijgen, mja dat blok had ook al over de 2 ton gelopen.
Nja hier een topic gestart in blok gezocht. Nu heeft gifgroenswift mij ge hij had nog een blok liggen. Na even zoeken op het forum zag ik dat het blok uit een rascal GTi kwam, 140000 gelopen afgedraait vliegwiel enz, perfect dus
Vanmorgen het blok opgehaald, en nja een nieuwer blok kan ik eig niet krijgen, een zeer mooi blokje. Ik kreeg er vanalles bij, ook de ecu en kabelboom dus dat scheeld al heel erg veel. Nu ga ik maandag beginnen met de swap, gelijk distributie riem vervangen oliefiler olie multiriem enz.
Gelukkig heeft de vader van de beste vriend van me een eigen auto garage en mag ik daar mooi gebruik van maken, auto en blok er vanmorgen vast heengesleept.
Maandagmorgen dus allereerst beginnen met het ''oude'' blok eruit te trekken. De koppelingsplaten vervangen en de drukgroep en dan mn oude vertrouwde versnellingsbak monteren. Dan de nodige onderdelen vervangen zoals eerder genoemt.
Ook moet de nieuwe ecu erin en de kabelboom natuurlijk, zag al gelijk dat er veel stekkers anders zijn tussen een 90er en een 95er blok, maar met de nieuwe kabelboom word dat een eitje. Als dat allemaal gedaan is kan het rascal blok erin gehangen worden, alles aansluiten en aandraaien en hopelijk rijden maar!
Klinkt eigenlijk wel erg makkelijk allemaal
Dus nja ik dacht laat ik maar een topic hierover starten, mischien dat er mensen in de toekomst er wat aan hebben.
Ik heb al een aantal foto's gemaakt, als iemand mij ff kan helpen uitleggen om ze erop te krijgen zou mooi zijn!
Ook zal ik een topic starten voor mensen die geintreseerd zijn in onderdelen van het oude mk2 blok, alles van het motorblok alleen zonder bak.
Groetjes Marc
Nu zeiden veel mensen, ''doe dat ding weg joh'' mja hij heeft net nieuwe apk en de gehele bodum is gelast + de dorpels. En nja het is een swift hea, die hoort niet op de sloop
Nja beetje zonde om de harde swift naar de sloop te brengen.
Dus... op zoek naar een ander blok. Ik kon voor weinig een complete kats verotte GTi mk2 krijgen, mja dat blok had ook al over de 2 ton gelopen.
Nja hier een topic gestart in blok gezocht. Nu heeft gifgroenswift mij ge hij had nog een blok liggen. Na even zoeken op het forum zag ik dat het blok uit een rascal GTi kwam, 140000 gelopen afgedraait vliegwiel enz, perfect dus
Vanmorgen het blok opgehaald, en nja een nieuwer blok kan ik eig niet krijgen, een zeer mooi blokje. Ik kreeg er vanalles bij, ook de ecu en kabelboom dus dat scheeld al heel erg veel. Nu ga ik maandag beginnen met de swap, gelijk distributie riem vervangen oliefiler olie multiriem enz.
Gelukkig heeft de vader van de beste vriend van me een eigen auto garage en mag ik daar mooi gebruik van maken, auto en blok er vanmorgen vast heengesleept.
Maandagmorgen dus allereerst beginnen met het ''oude'' blok eruit te trekken. De koppelingsplaten vervangen en de drukgroep en dan mn oude vertrouwde versnellingsbak monteren. Dan de nodige onderdelen vervangen zoals eerder genoemt.
Ook moet de nieuwe ecu erin en de kabelboom natuurlijk, zag al gelijk dat er veel stekkers anders zijn tussen een 90er en een 95er blok, maar met de nieuwe kabelboom word dat een eitje. Als dat allemaal gedaan is kan het rascal blok erin gehangen worden, alles aansluiten en aandraaien en hopelijk rijden maar!
Klinkt eigenlijk wel erg makkelijk allemaal
Dus nja ik dacht laat ik maar een topic hierover starten, mischien dat er mensen in de toekomst er wat aan hebben.
Ik heb al een aantal foto's gemaakt, als iemand mij ff kan helpen uitleggen om ze erop te krijgen zou mooi zijn!
Ook zal ik een topic starten voor mensen die geintreseerd zijn in onderdelen van het oude mk2 blok, alles van het motorblok alleen zonder bak.
Groetjes Marc