G10A... mag het ietsje meer zijn.
#41
klinkt goedBiggrin heb zin in het weekendTongue
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#42
Dat is een heel nette topsnelheid! Dat doet mijn 1.3tje ook ongeveer. (160 km/u maar wel in 4)
Citroen saxo driveur.
Reply

#43
Een top van 157???
Die van mij loopt op mijn teller 170 zoiezo...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#44
Baby-Face Wrote:Een top van 157???
Die van mij loopt op mijn teller 170 zoiezo...

Ja...... Maar jij rijd ook in een 1.3 4cyl. en ik een 1.0 3cyl. Wink
Reply

#45
neox Wrote:
Baby-Face Wrote:Een top van 157???
Die van mij loopt op mijn teller 170 zoiezo...

Ja...... Maar jij rijd ook in een 1.3 4cyl. en ik een 1.0 3cyl. Wink

ehm interessant... mijnes pakt ook 170 op teller... alleen K&N filter. Ja, 3cyl 1.0. Wel in zijn 5, in zijn 4 gaat hij echt niet harder door =|
[Image: don_sig_20111230_1.jpg]
Reply

#46
Voor echte km lijkt mij vrij snel. Zou op de teller wel kunnen hoor.
De fabrieks specs geven een top aan van max. 142
Dus met een beetje vijlen gaat die van jou mischien wel 180.
Zou best leuk zijn voor een 3 cyl.

Reply

#47
ook afhankelijk hoe het blok is ingereden. ik had een 1.3 8v die dik 190 haalde37
je hebt er alleen wat gedult voor nodigBiggrin

heb zelf vandaag pakking besteld voor onder het gaskleppen huis, hopelijk kan ik zaterdag dan ff prutsen.
vandaag ook de EGR klep dr afgesloopt en dicht gemaakt...geeft ook een wat beter overzicht onder de kapTongue


wat zijn je plannen nadat de kop er straks op zit?
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#48
neox Wrote:Voor echte km lijkt mij vrij snel. Zou op de teller wel kunnen hoor.
De fabrieks specs geven een top aan van max. 142
Dus met een beetje vijlen gaat die van jou mischien wel 180.
Zou best leuk zijn voor een 3 cyl.
hmm, best wel raar.. tomtom gaf rond de 160 aan, misschien waren de omstandigheden perfect. geen idee eigenlijk. tis niet dat ik het elke dag doe Tongue. Is de bak van de 1.0 zelfde als 1.3? of GTI?
[Image: don_sig_20111230_1.jpg]
Reply

#49
XI Wrote:
neox Wrote:Voor echte km lijkt mij vrij snel. Zou op de teller wel kunnen hoor.
De fabrieks specs geven een top aan van max. 142
Dus met een beetje vijlen gaat die van jou mischien wel 180.
Zou best leuk zijn voor een 3 cyl.
hmm, best wel raar.. tomtom gaf rond de 160 aan, misschien waren de omstandigheden perfect. geen idee eigenlijk. tis niet dat ik het elke dag doe Tongue. Is de bak van de 1.0 zelfde als 1.3? of GTI?
zelfde als een 1.3 8v.
die van een gti heeft andere verhoudingen (sedan 1600 ook trouwens)
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#50
Dan vraag ik me af wat er met mijn 1.0 3 cyl blokje aan de hand is.... Toen ik de auto net gekocht had (nog helemaal standaard) haalde deze een top van 164 km/u (volgens de GPS) en op de teller zelfs nog een stuk meer! Puzzled Wel in z'n 4 overigens, want in de 5e haalde die dat niet.

Daar is nu wel een hap vanaf gegaan, want met die 16" wielen ben ik al blij als ik de 150 haal Tongue
[Image: onderextrakleindy2.jpg]

Reply

#51
VR Wrote:zelfde als een 1.3 8v.
die van een gti heeft andere verhoudingen (sedan 1600 ook trouwens)
Hoor ik dan niet harder in mijn 4 te gaan? Lijkt alsof er geen pit in zijn 4 zit.

manuel82 Wrote:Daar is nu wel een hap vanaf gegaan, want met die 16" wielen ben ik al blij als ik de 150 haal Tongue
Wielen spelen belangrijke rol! vooral bij een 1.0. Met mijn "15 mocht ik al blij zijn met 140. Maar die waren ook zwaar! Wat ik nu onder zit til je zo met 1 vinger op.
[Image: don_sig_20111230_1.jpg]
Reply

#52
Zover ik heb begrepen is de bak van een 1.0 en 1.3 anders.
Heb ergens op een forum gelezen dat je met een 1.3 bak met
veel gebruik van snelwegen zuiniger kan gaan rijden.
Ik moet om de 157 te halen echt overschakelen in zijn 5.

En wielen spelen een hele grote rol betreft het uiteindelijke vermogen
op de weg. Die van mijn zijn stock. Licht metalen wieltjes hebben
natuurlijk een stuk minder centrifugaal krachten te verwerken.
Lichtere wielen dan stock, maar een grotere maat heeft vaak meer
centrifugale kracht dan een klein zwaarder wiel.

Ik zal zo op de snelweg nog eens een test doen. Ik moet zo 2
autos menemen. Ik rij in de swift en mijn vriendin rijd in mijn
impreza. Kunnen we zien of de km/tellers een beetje gelijk lopen.

Als de kop is gemonteerd heb ik nog steeds een onderblok met een
gebroken zuiger (waar het blok nog steeds op heeft gelopen) en
een bak.
Het plan was ook hier met de stock onderdelen wat te gaan doen.
Bv.
Drijfstangen en zuigers verlichten en balanseren (wat zelf heel
goed te doen is).
Vliegwiel afdraaien.
Maar of ik dit blok dan onder mijn swift ga hangen weet ik nog niet.

Vanavond de uitslag.





Reply

#53
Net even 50 km naar huis gereden. Top was deze keer rond de 154.
Komt aardig overeen met de subaru, dus zal wel kloppen.
Reply

#54
Ohhh jah, dom van mij:$... Had niet aan gedacht dat het hier om 1.0 gingTongue...
Ik zat bij 170 trouwens niet op top en was er redelijk snel ook...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#55
Suzuki maakt toch snelle blokjes.
Ben laatst langs een peugeot 207 1.4 van een maat gaan staan.
Tot de 120 blijf ik dus netjes langs hem zitten. En dat met een
1.0
Reply

#56
wat voor een 1.4? de 16v ofniet

de 8v heeft 77 pk>0-100 14,5 sec
de 16v heeft 88pk>0-100 12,5 sec
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#57
De 8 kleppert.
12,5 sec red ik niet naar de 100..... tot nu toe.
Reply

#58
idd nog flink wat aanpassen dan39
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.