Mensen die ervaring hebben met xenon verlichting
#1
Ik heb vandaag bi-xenon conversie kit gekocht voor mijn swift van pilot. Niet zozeer vanwege ''kijk mij es duur doen'', maar omdat ik autorijden in het donker vreselijk vind, en als het regent al helemaal. Dus mijn vraag is is het zicht echt zo goed als wordt beweerd of is het allemaal slap gelul?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Ik weet wel dat het ten opzichte van de standaard suzuki verlichting veel verbetering opleverd. Het zicht zal een heel stuk beter worden zo. Denk dat het een goede investering is.

Reply

#3
Ik heb zelf gehoord en foto's gezien dat het als het donker is ... sukker beter is maar als het regent dat het licht in de druppels weerkaatst en het zicht dan ... weer slechter word (naar mijn inzicht).
Weet trouwens niet meer waar ik die foto's heb gezien toen der tijd.
Reply

#4
Wat kost zo'n setje nou???
Ik dacht dat die setjes HEEL duur waren maar hoorde laatst ook iets dat het wel meeviel...
Vind het zelf namelijk ook wel ERG mooi, handig en fijn...
Reply

#5
Ik had een setje van X-shield op mijn Rascal en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee was. Wat een verbetering ten op zichte van het origineel!
Setje was niet duur en erg makkelijk te monteren. Ik zou het zeker doen! 39
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#6
Puppetmaster Wrote:Ik had een setje van X-shield op mijn Rascal en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee was. Wat een verbetering ten op zichte van het origineel!
Setje was niet duur en erg makkelijk te monteren. Ik zou het zeker doen! 39

En wat versta jij onder ''niet duur'' Tongue?

ps. Hoe monteer je nou zoiets? Is het gewoon een kwestie van de lampen vervangen of komt er meer bij kijken?
[Image: 2wn2tdg.jpg]
Reply

#7
Ik geloof dat ik rond de 120 euro kwijt was, maar dat moet je even aan Randy vragen.
Monteren is inderdaad een kwestie van lampen vervangen, trafo aansluiten en twee rubbertjes aanpassen. That's it. Kind kan de was doen.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#8


En wat versta jij onder ''niet duur'' Tongue?

ps. Hoe monteer je nou zoiets? Is het gewoon een kwestie van de lampen vervangen of komt er meer bij kijken?
[/quote]

Gisteren heb ik het setje bekeken, en het is vrij simpel, zodra ik het ga inbouwen, maak ik er een how to van.Alleen weet ik niet of in de behuizing van koplamp ik iets moet bijvijlen, heb het idee dat de lamp iets groter is en het gat iets moet vergroten, maar dat zoek ik nog ff uit.

Ik heb er 235 euro voor betaald, bij Remcoshop. Ik heb een bi-xenon, dus dat het ook werkt met groot licht, normale xenon kost iets van 215. Op de site van Remcoshop staat 249 als prijs maar ik heb naar vestiging gebeld in Rotterdam en daar zeiden ze tegen me dat ze nu 235 kostten.

De vent in Breda waar ik setje gekocht heb deed net alsof die tegen me had gezegd dat het 215 was maar vr gewone set en hij bi-xenon me nu vr 235 verkoopt. Gewoon een flutpraatje, trouwens in Breda moesten ze het bestellen, ik zou het de volgende dag hebben, zou dinsdag zijn, niks. Dus ik bel woensdag, kreeg een BNN tutje die me afsnauwde toen ik vroeg of het setje er was, dat als dat binnen zou zijn ik dan wel gebeld zou worden! Gisteren dan toch gebeld door een andere verkoper.

Ook werd gezegd dat het goedkopere setje van Pearl door wel eens in de fik wil vliegen, door de behuizing en slechtere bekabeling of het zo is geen idee, verkooppraatje(?) . Aangezien je dit setje over kan zetten naar een andere auto valt de prijs wel mee denk ik. Zelf heb ik in het donker dat ik slechter zie, dus als het zicht stukken beter is, dan is het mij veel waard.

Een paar jaar geleden in Sloveni
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Heb even voor je opgezocht, maar het was deze set. 170 euro dus.
Nooit problemen mee gehad overigens. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#10
Hmmmm toch wel beetje veel geld opzich...
Ff kijken of ik het dat waard vind...
Reply

#11
nu ik dus etde rascal heb, moet ik zeggen, het zicht is beter ten opzichte van gewoon, ik heb bij onverlichte wegen niet eens GROOT licht nodig. echt supergoed licht3939

Ook in de regen is het super goed
Reply

#12
Baby-Face Wrote:Hmmmm toch wel beetje veel geld opzich...
Ff kijken of ik het dat waard vind...

Ik heb overigens 2 jaar garantie op de pilot setje, stukje investering in veiligheid zo moet je het zien, zoals ik al eerder zei kan je het setje overzetten op een nieuwe auto dus.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
Heb zowel een set in een MK4 als in een MK6 gebouwd. De MK4 heb ik inmiddels verkocht. De MK6 heeft wel veel meer profijt van de Xenon, omdat deze heldere koplampen bezitten en het licht veel beter homogeen verspreid word ten opzicht van de oudere modellen.

Had zelf Pilot in de MK4 zitten (nu over gezet in een Civic) en een PEARL setje in de MK6. Verschil ik kwaliteit zie ik niet. Volgens mij zijn zelfs de lampen en transformatoren identiek, op een stickertje van de buitenbehuizing na van de trafo's!

De Bi-Xenon is de verstandige keuze ivm de veel betere afgeschermde onderzijde van de lamp. De enkele H4 aftermarkket Xenon setjes willen nog al wel eens wat strooilicht in het onderste deel van de koplamp doen komen, waardoor het lijkt alsof je groot licht voert. Bovendien zit in de extra kabel om de lampen van normaal naar groot licht te schakelen (magnetisch) een relais ingebouwd dat storingen voorkomt. Die kun (ik vind MOET) je er bij enkele Xenon bij kopen. De extra prijs van zo'n kabel is
Reply

#14
Vandaag bezig geweest aan mijn xenon conversieset. Ik heb vooral lang zitten klooien, waar plaats ik de conversiekastjes in de motorruimte.De linker heb ik maar met tieripje vastgezet aan kabels, zou goed stevig moeten zitten, door accu, zekeringkastje, expansitankje koelvloeistof ben ik al vrij beperkt in keuze. Andere heb ik vastgezet bij de luchttoevoerslang die naar luchtfilter loopt.

Ik heb nu wel een probleem, linkerkant werkt gewoon, rechts niet, zelf denk ik dat het een massaprobleem is.Stekkers zijn goed aangesloten, heb nog gekeken, kunnen maar op 1 manier erin.Morgen even kijken.
Ik heb nu aan de rechterkant dat de stekker met 3 pinnen, die hangt nu los, dat hoort zo neem ik aan? Links zit bij de xenonsetje wel een stekker met 3 pinnen zoals bij normale H4 lamp die je erin steekt.

Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
Ben wel benieuwd naar foto's van de ingebouwde kit!!!
Reply

#16
Het werkt, het was niet massaprobleem, wel dat e e n van de vrouwelijke stekkers, de pin naar buiten duwde en dus geen kontakt maakte.Pin er weer ingeduwd, zodat die weer goed klem zat en rubber dat tegen vocht beschermt iets verder naar buiten duwen, (was iets afgerold van de stekker)en erin klikken en hij doet het.

Soms kan het leven heel simpel zijn.Enige waar ik minder tevreden over ben is plek van de conversiekastjes voor de xenon.Ze zitten bijna vooraan en bij een botsing grote kans dat ze dan in de prak liggen. Mooiste was geweest tegen het schutbord, alleen zijn dan de kabels naar lampen toe te kort.Nou ja ik zie wel, in ieder geval werkt het setje nu .Foto's volgen nog.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#17
Hoi,

Dat van maar 1 aansluiting op de originele bekabeling klopt. Het kan helemaal geen kwaad voor je bedrading, omdat die ene kabel nu maar 20W meer moet leveren. 2 Xenon lampen verbruiken immers maar 2x35W ten opzicht van 2x55 a 60W voor een H4 lamp...

Ballasten die hang ik altijd aan een bout en buig dan de bevestigingsplaat 90 naar beneden. Zo zit hij nergens in de weg en hangt hij mooi vrij (geen last van warmte). Op vele plaatsen in je frame zitten al voor geboorde gaten waar je die bevestitingsplaten mooi met een M60f M8 boutje vast kan zetten.

Heb je de rubberen dopjes nog terug geplaatst voordat je de lampen erin hebt gezet? Ik heb zelf namelijk last van vocht in mijn koplamp, toen ik 1 dag was vergeten om die rubberen dop terug te zetten...
Reply

#18
Hi Suzuki fans,Smile
Ik heb een vraagje!
Ik heb een Suzuki Swift uit 2010 en heb er ook xenon verlichting in gezet!
Nu is het probleem dat er een Xenon lamp is stuk gegaan waardoor nu de hele koplamp wazig is geworden!
Ik heb de auto bij de garage gebracht die het heeft ingebouwd maar die krijgen de koplamp niet meer helder?
Hij adviseerde mij om er maar weer een nieuwe koplampset in te zetten?
Eur 180 plus arbeidsloon.
Nu vraag ik je............. is het normaal dat wanneer er een lamp stuk gaat het gas wat vrij komt de hele koplamp vernielt?
Hopelijk heeft iemand er ervaring mee en mij kan adviseren wat te doen!
Dank vast. Smile
Reply

#19
Zit de waas aan de binnenkant? Wellicht even koplamp eraf halen op 100 graden opwarmen in de oven zodat je die uit elkaar kunt halen en je bij binnenkant geraakt dan heel fijn schuurpapier gebruiken, 2000 korrel of zo en dan met polijstpasta of displaypasta vr telefoons. Bij de Aldi ooit dat spul gekocht werkt wel, alleen de display wel eerst opschuren . Meesten vergeten om dat op te schuren met nat schuurpapier en met korrel 2000 ipv 1000 of zo weet niet meer welke korrel erbij zat. Ik heb dat toen met de hand gepolijst wellicht dat het ook met commandant kan, is polijstpasta.Als het vr mobieltjes werkt, tenminste de oudere dan moet het vr de koplamp ook gaan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.