Turbo Project
#41
Ruud, Jasper,

hoe stel je nu de druk dan in zodat ie bijvoorbeeld omhoog kan of omlaag gaat dat alleen via de adaptronic dan?
Reply

#42
Je kunt de druk alleen maar verstellen met de lap top in het waste gate menu.

Dat de druk een beetje doorschiet is omdat je activator te traag is als het regelventiel al half open staat en probeert de ingestelde druk te maken.
Ik denk dat we de regeling wat meer op de grote van je turbo aan moeten passen zodat de druk minder snel door schiet.
Een log file zou inderdaad makkelijk zijn.

Gisteren even een testritje gemaakt en liet Frank even een run maken in Zn 3 en vet doorslippen zo rond de honderd door geen grip, of te veel power op een natte weg.
Dacht hem even door te laten trekken tot de toeren begrenzer bij 8000 toeren, maar dan loopt ie al 150 echte Kilometers en das wel een beetje hard op een weg met plassen er op.stupid
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#43
Vet projectje man! Ziet er allemaal strak uit.
Suc6 ermee, en hou t heel.
Reply

#44
Hey,

Heb vanavond even een rondje gereden met de Laptop eraan en een logfile gemaakt. Ik zal het naar je toesturen Ruud. De eerste paar duizend regels zijn nog redelijk rustig aangezien ik het dorp uitrij daarna trek ik 3 keer door en je ziet de map naar 178 stijgen en de wastegate naar 37%.
Laat me maar weten hoe de rest eruit ziet en wat ik moet doen om de wastegate nog beter in te stellen op deze grotere turbo.

gr
frank
Reply

#45
Even Frank zijn log file uit zitten pluizen en je kan nu mooi zien dat de activator het snel opspoelen van de turbo niet makkelijk bij kan benen.
De target druk in de ECU staat op 180Kpa of te wel 0,8bar, maar de max PMW instelling in de ECU staat op 37%.
De PMW instelling bepaalde hoe ver de regelklep open gestuurd wordt. Als de turbodruk boven de target druk uit komt dan pas zie je het PMW getal terug lopen.
Door het PMW getal zo laag mogelijk te houden voorkom je dat de druk te ver doorschiet.
Wil je de druk verder ophoog krijgen dan moet je dus ook het PMW getal omhoog zetten en de target druk.
Wel eerst de tesbank op en dan pas de druk omhoog.42

[Image: 676857_314_full.jpg]
[Image: 676857_315_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#46
Hey Ruud,

Erg leuke bevindingen wel grappig om het allemaal zo goed uitgelegd te zien. Wanneer denk je dat we de testbank op kunnen gaan?

thanks voor de uitleg wederom.


gr
Frank
Reply

#47
Ik heb gisteren de AFR meter geinstalleerd in de auto. Alles gelukkig goed gegaan (had namelijk geen beschrijving en moest koreaans gaan ontcijferen)

Wat alleen erg opvalt dat de meter steeds op Rich staat en dan in 1 keer naar Lean springt en dat gewoon onder het rijden. Ik denk dat ik het metertje nog niet helemaal in de gate heb, maar ik kan me niet voorstellen dat de AFR bij mij zoveel op en neer schommelt. Nou mocht iemand hier een idee of uitleg over hebben dan hoor ik het graag
Reply

#48
Dit is even afhankelijk op welke uitgang je hem hebt aangesloten van je wideband Wink
Even uit me hoofd kan je via de software van de wideband aangeven wat de output is van de aansluiting, kan dus wideband en smallband zijn.
Als hij op smallband zit kan hij idd alle kanten heen vliegen, als hij op wideband staat is het ook normaal dat hij helemaal naar lean loopt als je van het gas af gaat.
Bij het cruizen zou hij rond de 15afr(ongeveer recht omhoog) en onder WOT moet hij richting de 12(ongeveer een kwart), maar dit is net even afhankelijk van hoe Ruud hem heeft geconfigureerd.

Kijk even in de handleiding hoe je het uitgangsbereik van je widebandcontroller kan instellen(wel opletten dat je niet de output aanpast die de adapt gebruikt Wink):
http://www.innovatemotorsports.com/suppo...Manual.pdf

Of spiek nog even in de handleiding van de DB-Gauge set(zelfde wideband controller alleen een metertje erbij), hier staat beschreven hoe je het metertje aansluit:
http://www.innovatemotorsports.com/suppo...manual.pdf

Des noods hang je voor de zekerheid de laptop er even aan en ram op F2 in Wari dan kan je ook zien of je AFR overeen komt met je metertje.)
Sterkte 39

iig goed te horen dat de wagen lekker blaast na de laatste operatie, Ruud was in ieder geval lekker aan het klussen. 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#49
ik zie het nu in de manual ik heb output 1 gepakt en dit is voor de small band. Ga ik morgen avond even omsolderen voor output 2 te nemen deze is namelijk voor wideband.

thanks voor de manuals ben ik alweer heel wat wijzer geworden.

gr
Frank
Reply

#50
volgens mij moet je juist die small band draad hebben.

want die meter die je hebt sluit je normaal aan op een bestaande O2 sensor aan die vanaf de fabriek gemonteerd zit.
en die zijn niet wide band en werken van 0 tot 1 volt.

dus het metertje zal alleen werken op die smallband output en anders blaas je hem misschien op met 5 volt Wink

en dat heen en weer vliegen van het metertje dat klopt, is normaal.
sterker nog? dat moet.
dat is de regeling van de AFR.
maar omdat de scale van 0 -1 volt zo klein is tov de 0-5 volt gaat ie van het ene uiterste naar de andere
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#51
Default van die innovate is het inderdaad analoog 1 uit = smallband en analoog2 = wideband.
Als je hem als wideband wil "zien" zou je dus je uitgangsbereik moeten aanpassen aan de hand van je inputbereik van je metertje zoals ik hierboven heb aangegeven Wink
Hiervoor moet je in de technical specs van je metertje controleren wat die kan hebben anders heb je idd de kans dat je metertje over z'n nek gaat Smile
In de software(hoofdstuk 6.5) staat namelijk wat de uitgangsvoltage is tegenover je afr.
Het lijkt mij logischerwijs dat je op die manier toch een wideband indicatie kan simuleren op je smallband metertje ?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#52
klopt, alleen dat neemt niet weg dat ie niet rustig heen en weer zou gaan.

het is een leuk speeltje maar ik denk dat ie dan beter een vidigauge kan gaan aanschaffen.

btw, ik denk er over om de mijne evt te verkopen Wink
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#53
nou ik vind video gauges toch nog wel erg duur.
Heb straks even het metertje aangesloten op de output 2 van de lambda sonde en nu blijft die continue op Rich staan en heel af en toe onder het rijden gaat hij naar stoich. Heb even bij Arco nagevraagd of dit metertje inderdaad voor de wideband versie kan anders moet ik morgen ff de sensor draadt weer om solderen.
Reply

#54
Zo vanochtend de auto van Frank op de pijnbank gezet en afgesteld.
We waren zo klaar met 4 runs en de turbodruk iets omhoog even 10Pk er bij gemaakt.

180Pk aan de wielen of 208Pk aan de krukas is ietsje meer dan NOX6 zijn oude turbo set-up.
De turbo kit van Frank heeft een iets grotere compressor op de turbo en een uitlaatspruitstuk met langere runnes.
Het effect is dat je met minder inlaatdruk iets meer vermogen kunt maken, maar het max vermogen blijft bijna het zelfde.
Koppel van dit 1.3L bommetje is 221Nm en dat is 254Nm aan de krukas.

Laag in toeren moet je niet te nauwkeurig naar het vermogen kijken en zelf in de 4e versnelling kregen we het vermogen maar amper op de rollen.
[Image: 676857_323_full.jpg]
[Image: 676857_322_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#55
45

dik hoor39

1.3tjes rulerenTongue
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#56
Dit zijn zeker hele nette resultaten, complimenten 39
Zaten de winterbandjes er nog onder ofzo, dat je het vermogen niet op de rollen kon krijgen?

Wel goed om te zien dat hij tussen de 4-5k rpm duidelijk iets te rijk stond en de curve nu lekker strak loopt Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#57
Met winterbanden heb je inderdaad niet veel grip.

Wel een beetje maf dat ie inderdaad tussen de 4 & 5k toeren de schaal uit duikt, maar om nou te zeggen dat ik er veel brandstof van af moest halen. Geloof iets van 0,5ms inspuittijd.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#58
Das mooi werk gedaan ruud. Ben wel beetje jaloers, wil ook ooit zoveel pk hebben. hehehe
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#59
rudeboykid Wrote:Das mooi werk gedaan ruud. Ben wel beetje jaloers, wil ook ooit zoveel pk hebben. hehehe
Ach ja dit is not NOS dus je kunt er ook een turbo op knallen, maar je kan ook N/A wat meet NOS er in gooien en dan ga je ook hard van Zn plek Alleen zijn die vulling van je fles niet goedkoop.Unhappy
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#60
op hoeveel bar rij je dan dat je zoeen vermogen eruit perst.
En met welke turbo rij je??
Mooie resultaten, veel veilige km met je bommetje.
39
Al Junior
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.