Turbo Project
#1
Vanaf nu is het turbo project verder te volgen. Ik rij nu met ongeveer 0.54 bar. Maar het is de bedoeling dat de druk nog omhoog gaat komende maanden. Hieronder vinden jullie al fotos van het project. Ik rij nu sinds zaterdag met draaiende turbo. Ik heb alleen nog een probleem dat de motor de koelvloeistof uit het reservoir gooit op het moment dat ik flink heb gegast..... Waarschijnlijk lucht in het systeem of er is ergens een lek waardoor hij lucht de motor in trekt. In het slechtste geval is de koppakking gaar en lekt er lucht via daar het koelsysteem in.

Ik heb wel geen olie in de koelvloeistof. De olie zelf is nog perfect en hij rookt niet vanuit de uitlaat. Dus ik ga ervan uit dat de radiateurdop slecht is of er ergens een lucht lek is

Dit weekend komen de resterende fotos erop te staan.


[Image: e91e68b5.jpg]

[Image: e91e67b7.jpg]

[Image: e91e661b.jpg]

[Image: e91e63bd.jpg]

[Image: e91e62d1.jpg]

[Image: e91e6234.jpg]

[Image: e91b53cd.jpg]

[Image: e91b53d1.jpg]

[Image: e91b52f1.jpg]

[Image: e91b52c6.jpg]

[Image: e91b52bf.jpg]

[Image: e91b51e2.jpg]

meer fotos van het eindresultaten komen deze week er nog op te staan.

Ik heb trouwens ook een complete Brakemax sport set bestelt. Schijven voor en achter plus de sport blokken.devil
Reply

#2
Het ziet er echt goed uit. Rijd je nu rond zonder piggyback of standalone?

Ga je dat nog wel aanschaffen?

Zo ja, voor wat ga je?

Gr. Daniel
Reply

#3
ik heb een adaptronic in gehangen samen met een wide band lambda controler.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#4
Damn dat ziet er strak uit allemaal 39

Om even terug te komen op dat KVS probleem... had dat zelf ook, na een stukje vlot rijden gooide hij er meer uit dan 't overloop tankje aankon. Die gooide het vervolgens op de grond.
Zodoende heb ik een klein flesje onder dat slangetje gehangen die de KVS op de grond gooit.

Ik moest toen bijna elke dag de inhoud van dat flesje plus de inhoud van het overloop tankje teruggooien in de radiateur.
Doordat ik de vloeistof hergebruikte viel me na een paar dagen op dat hij troebel grijs verkleurde en naar uitlaat gas rook.
Er kwam dus uitlaatgas in mn koelsysteem, waardoor er extra druk ontstond en die radiateurdop open ging.

Ten einde raad heb ik er toen "Holts Wondarweld" in gegooid, bedoeld om haarscheuren in het blok te dichten.

Sindsdien is het probleem vrijwel verdwenen. Het klinkt alsof jij een soortgelijk probleem hebt, dus probeer eerst eens om de KVS op te vangen en terug te gooien... dan kan je misschien al een conclusie trekken aan de kleur & geur van de KVS.
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#5
Hey,

waar kan ik dat wondermiddel dan krijgen??? ik kan altijd proberen dat erin te gooien en in het slechtste geval is mijn kappakking kapot.


als je me een adres geeft waar ik dat spul kan kopen gooi ik dat dit weekend erin. Gewoon bij de koelvloeistof neem ik aan??
Reply

#6
Ik heb 't bij een plaatselijke automaterialen zaak gehaald (die tent zit alleen in Breda, dus aan de naam heb je weinig), maar tis volgens mij bij de meeste zaken wel te koop, "Bars leaks" is ook een bekende, die hebben een soortgelijk spul in t assortiment,

't spul wat ik gebruikte kan niet in de KVS!
Heb 't koelsysteem eerst helemaal opnieuw gevuld met water, daarna motor ff laten draaien zodat het systeem "gespoeld" was. Dat water laat je weer weglopen, -plug er terug in draaien!- dat spulletje erin gooien (heeft de consistentie van modder) en daarna afvullen met water.
Maargoed, check de handleiding voor de zekerheid, kan per merk verschillen.

Btw, je turbo is alleen oliegekoeld toch? Als ie watergekoeld is raad ik je af om dit spul te gebruiken... zitten kleine "stukjes" in namelijk, ik moet er niet aan denken dat de koeling van je turbo verstopt raakt!

Kijk trouwens eerst ff hoe/of je koelvloeistof verkleurt als je het een paar keer hebt teruggegooid vanuit het opvangflesje. Zo ben ik erachter gekomen dat de boel intern lek was.
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#7
Updates??? 42
Reply

#8
auto loopt nog steeds erg goed. Ik heb het alleen al klaar gekregen om 2 keer de wideband sensor uit zijn calibratie te krijgen maar goed.Smile

Op dit moment is het even rustig aangezien ik erg druk ben met werk. Over 2 weken gaat de auto verlaagd worden en komen de brakemax schijven en blokken erop. Verder ben ik bezig met een andere motorkap en een strakke achterklep.

Ben aan het twijfelen of ik de hele auto ga restylen, maar dat betekend ook meteen weer helemaal spuiten.....

nou wanneer er verdere updates zijn horen jullie het wel.
Reply

#9
zooo heb weer vakantie dus heb weer vanalles gedaan. Eerst al het buizen werk gespoten en ben nu bezig met mijn voorbumper te repareren. nou ja fotos zeggen natuurlijk altijd meer he.

[Image: e86f2d40.jpg]
[Image: e86f2d41.jpg]
[Image: e86f2d3c.jpg]

[Image: e86f2d03.jpg]

[Image: e86f2cf4.jpg]

[Image: e86f2ce6.jpg]

[Image: e86f2cbc.jpg]




nou meer updates volgen de rest van de week
Reply

#10
Echt ik vind het echt heel gaaf eruit zien!
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#11
Hey spuitbus tuning. Tongue

We horen zo weinig van je, zeker te veel aan het genieten???????Wink
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#12
ja heb het erg druk gehad laatste tijd met werk dus vandaar wat erg weinig forum bezoek. maar nu is de vakantie tijd aangebroken dus weer tijd om lekker te klussen en te forumen.... leuk project trouwens waar jij mee bezig bent is weer erg bruut.

en ja genieten doe ik er nog steeds van, al went het vermogen wel al redelijk hahahah devil

gr
Reply

#13
zo heb gisteren en vandaag gewerkt aan me beschadigde bumper. Vind zelf dat het resultaat niet slecht is. Ik heb de bumper deels zwart gespoten aangezien ik volgend jaar pas naar een echte spuiter wil gaan en in tussen niet met een half geplamuurde bumper wilde rondrijden. nou ja bekijk het resultaat maar hieronder.....

[Image: e86f2d71.jpg]

[Image: e86f2d6f.jpg]

[Image: e86afaa2.jpg]

[Image: e86afa6b.jpg]

[Image: e86afa67.jpg]

En dan nu het resultaat......

[Image: e86afaa1.jpg]

[Image: e86afa63.jpg]

[Image: e86afa2c.jpg]

Hoe het op de auto staat moeten jullie nog even op wachten devil
Reply

#14
Kijk dat is zeker een mooie oplossing zo met die bumper 39
Ook die pijpjes zien er strak uit

Sowiesow het hele project is gewoon supervet ! Smile

Het enige wat ik niet zie op de foto's is hoe je piping loopt vanaf je turbo naar de ingang van je intercooler?

En we wachten nog even rustig af voor de filmpjes Wink

voor de rest nog plannen ermee, of is het motorisch nu klaar?
Ik zag trouwens geen metertjes in je auto, of staat dat gewoon niet op de foto?
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#15
als alles klaar is zal ik even een complete fotoshoot doen van de auto. dus de hele buitenkant, de binnenkant en ook nog wat detail fotos van de piping.

de meters heb ik onder de sigareten aansteker zitten daar heb je zo'n centenbakje daar heb ik de meters in gemaakt. komende week nog even wat met stof bekleden en dan is het helemaal klaar.
Reply

#16
weer een paar fotos. Eerst een paar fotos van de turbo naar de intercooler en daarna nog een paar fotos van het eindresultaat van de bumper..


[Image: e867505a.jpg]

[Image: e8675059.jpg]

[Image: e8675058.jpg]

[Image: e8675057.jpg]

En dan nu de bumper vind het best wel goed geworden al zeg ik het zelf devil

[Image: e8674914.jpg]
[Image: e8675002.jpg]

[Image: e8674b2e.jpg]

[Image: e8674b2f.jpg]

[Image: e8674fb6.jpg]

[Image: e86747b5.jpg]

[Image: e8674fb0.jpg]



Reply

#17
netjes
mis staat niet dat zwart 39

gr,
marc
Reply

#18
Kijk die foto's zien er goed uit, echt een mooi setje ! 39

Het enige wat ik me afvraag is waarom er nog een MAF tussenzit als je een Adaptronic gebruikt?

Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#19
Jah dat vraag ik mij ook af, je rijdt ... met map & lucht temp sensor?
MAF sensor kan dan ... de prullebak in?34
Reply

#20
ik heb inderdaad de maf sensor er nog opzitten maar deze is niet aangesloten. Het past zo fijn met alles aan te sluiten en de eerste opzet was ook om met maf rond te rijden, maar toen ben ik maar meteen voor adaptronic gegaan.
MIsschien in de toekomst dat ik deze er nog tussenuit haal, maar zo zit het wel stevig en goed....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.