Airco inbouwen
#1
Ik heb een airco weten te bemachtigen van Blurky. De airco komt uit een Amerikaanse MK2. Zelf heb ik een GTi MK3 '96.
Ik zal hier de vorderingen van het inbouwen vermelden.

Stap 1 is gezet: ik heb vanavond de airco opgehaald bij Blurky. Was wel leuk ritje btw.

Heel erg ingewikkeld ziet het er niet uit, maar of het in de praktijk ook makkelijk gaat lukken zullen we zien. Mark (SpeedSwiftMarky) zal me gaan helpen met de inbouw, ik denk dat we volgende week gaan beginnen. Betere foto's volgen.

[Image: SPM_A0031.jpg]

[Image: SPM_A0032.jpg]
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#2
gaaf!39

wordt je Swiffer nog coolerWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#3
das een leuk project 39

gaat het ook volgen en misschien bouw ik er zelf ook wel 1 in 42

iig suc6

Marcoswift
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#4
Vandaag samen met Marky de eerste stappen gezet, het was meer een beetje passen en meten nog.

Het lijkt allemaal redelijk plug and play. Alle benodigde gaten zitten al in het schutbord bijvoorbeeld.

De verdamper, die in het interieur komt, kan makkelijk geplaatst worden, die komt tussen het kachel-motor-gedeelte en het kachel gedeelte in het midden. Die twee delen worden nu verbonden met een flexibel stuk pijp. In plaats van die pijp komt dan de airco-verdamper, die al netjes in z'n behuizing zit.

In het interier hoeft eigenlijk alleen het dashboardkasje eruit, en dan kom je er al goed bij.

De condensor, die in het motorruim moet komen is wat lastiger. Hiervoor gaan we de voorbumper eraf halen om er makkelijk bij te kunnen. We hebben alleen een beetje ruzie gehad met een leiding die we niet los kregen, maar die kan blijven zitten als we meer ruimte maken door de bumper eraf te halen.

Omdat het donker begon te worden is er nog niets geplaatst. Volgende keer zal ik ook wat foto's maken.
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#5
oke mooi dat je zo makkelijk de verdamper kan monteren, heb zelf nog geen tijd gehad om ernaar te kijken, maar de steun die erbij hoort voor de riem kunnen jullie die zo monteren? bij een gs is die toch iets anders,
die moet of aangepast worden of een andere steun kopen.

ik heb dus ook die airco gekocht,

en de elektra kan je dat zo inpluggen? heb een hele rij kabels erbij met stekkers.
Reply

#6
We waren nog niet bij de steun aangekomen, en ook de electra weten we nog niet precies hoe of wat. Als het meezit zitten alle stekkers op de standaard kabelboom.
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#7
als het goed is de kabelboom standaart dus ook voor de airco aansluiting en al die andere extratjes.
bij de limo dealer in zoetermeer zijde ze dat ze heel me dashboord moesten er uit halen want anders kon de verdamper er niet in. maar dat hoeft dus niet gewoon weer lul koek en geld kloperij.
nu maar wachten op de volgende updateSmile.

gr blue-mk5
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#8
Jup... kabelboom is geheel uitgerust daarvoor..
Als je een schema moet hebben van de airco geef je maar een gil!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
zitten al die aansluitingen voor een airco kwa elektra ook op een GS uit 94? zag zo geen stekkers los dus en heb aan mijn airco best wat bekabeling hangen al heb ik er nog niet echt goed naar gekeken.
mijn airco komt uit een gti volgens mij een mk2 maar dat wist diegene van wie ik hem gekocht heb niet zeker
Reply

#10
Overal waar de airco op de auto moet aansluiten zit een voorbereiding in de kabelboom... Er zit inderdaad een kabelboom op de airco en die zou je direct aan moeten kunnen sluiten volgens de electrische schema's die ik heb liggen...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Hmm, ik heb geen kabelboom bij de airco gekregen. Even aan Blurky vragen hoe dat zit..... Ik heb op de bestaande kabelboom nog niet de juiste aansluitingen gevonden, maar kon ook nog niet overal goed bij.

Ik ben trouwens bang dat het dashboard er toch uit moet, anders kan je de draai niet maken om de verdamper te plaatsten, had de vorige keer nog niet goed gekeken.
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#12
@ The Force.....De schema's die je hebt liggen, zijn die uit de Workshop Manual?
Ik heb ze van de Workshop Manual en er staat verder niks in dat je er een aparte kabelboom bij moet hebben.
Ik denk dat er een kabelboom bij de airco hoort, zodat je die op de kabelboom van de auto aan kunt sluiten maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik heb net namelijk even gekeken naar een Mk3 kabelboom die ik heb liggen en ik zag geen stekkers die op de airco zouden moeten komen.
Onder de motorkap zit een zekeringkastje en daar zitten ook relais in. Daar horen straks twee relais bij te komen. E
....Drivin' the Rival....
Reply

#13
Je hebt gelijk. Zoals ik al eerder schreef is de auto voorbereid op airco maar deze heeft een eigen kabelboom die je vervolgens aan kunt sluiten op het electrisch systeem van de swift. Inderdaad de 2 relais en er moet volgens mij ook een lijn naar de ecu voor verhoogd stationair toerental bij ingeschakelde airco
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#14
Afgelopen donderdag bij Marky op 't werk de bumper van de swift gehaald om de condensor en aircopomp in te bouwen. Dankzij de hulp van Marky ging dat allemaal redelijk soepel en alles past ook netjes. Nu nog de verdamper binnenin bouwen en kou lijden maar
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#15
Was wel weer effe gezellig Paul39. Ik ben blij dat de condensor en de pomp op hun plaats zitten, zodat we de volgende keer binnen in de auto aan de slag kunnen39.
Leuke dingetjes h
....Drivin' the Rival....
Reply

#16
DAt wordt wel netjes...
Wat gaat het geintje je in totaal kosten???
En hoeveel tijd ben je er aan kwijt???
Vind het toch wel heel interesantTongue...
Reply

#17
Tijd en geld weet ik pas als 't af is.

De relaiskast en de kabels naar de airco toe heb ik inmiddels nageleverd gekregen, thanx to Blurky en allisondaniel, nu nog kijken of we voor alle stekkers ook een contrastekker kunnen vinden Tongue.

Ik las net dat Marky "dashboard verwijder les" van Geilstra heeft gekregen, dus dat komt ook helemaal goed! Als 't een beetje mee zit, zit van de week ook de verdamper erin.
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply

#18
OK laat dan maar weten als je klaar bentTongue...
Ben wel benieuwd naar wat het moet kosten enzo allemaal,.,,
Reply

#19
ziet er goed uit maar zit die airco pomp niet op de plek waar de steurbekragtiging's pompje zit al tan's daar zit die van mij(mk5). heb daar onder weer allen een los draaiend wieletje(weet niet meer precies hoe dat heet) lopen waar niks op aangesloten is. die is volgens mij allenmaar om die riem in een driehoek te spannen.

gr Blue-mk5
Swift special 1.3 16 sri out.
Mazda 323f 1.5. 16v in
Reply

#20
Dat zou best eens kunnen, ik heb echter geen stuurbekrachtiging. Het moet ook wel samen passen, want er zijn toch ook MK4's en 5's met airco
[Image: Coltczt_0101_banner.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.