jankend geluid
#1
Sinds een week hoor ik vanuit de motor een jankend geluid komen, vermoedelijk is dit de dynamo. Heb de boel even nagemeten en hij geeft wel gewoon de juiste spanning ed.

Als ik meer dan 3500 toeren maak is het geluid weg, kom ik daaronder dan komt het weer terug. Geluid is het beste te omschrijven als het geluid van een wat oudere aircopomp.

Kan ik hier nog lang mee doorrijden of moet het echt zsm vervangen worden? en wat zou dat geluid nog meer kunnen veroorzaken?

Qua rijden ed niks vreemds, temperatuur loopt niet op, geen brandende waarschuwingslampjes ed. Maar ik vermoed dat het de dynamo is, daar komt het geluid vandaan in elk geval, maar ja daar zit zoveel Tongue ook de distributie ed.

Als het de dynamo zou zijn, is dit makkelijk zelf te vervangen, 1 schroef zag ik al maar de andere zit op een godsonmogelijke plek ONDER de dynamo. Thumbsdown
of kan ik het maar beter laten doen ?

Citroen saxo driveur.
Reply

#2
Is het niet gewoon je v-snaar die doorslipt?
Reply

#3
allisonendaniel Wrote:Is het niet gewoon je v-snaar die doorslipt?

Ik heb hem al op spanning gebracht maar dat hielp helaas niet. zie hem trouwens ook niet slippen ofzo.

(tis trouwens nog een bijna nieuwe snaar)
Citroen saxo driveur.
Reply

#4
met een krik en van die steunpootjes kan je onder de auto,dan die bouten los draaien.

en die stekkertjes eraf haalen .
dan kan je zo die dynamo eraf haalen .
is aleen wel makkelijker met ze tween als je er een nieuwe op zet want hem onder spanning goed terug schroeven gaat wel lastig in je eentje op straat
Reply

#5
Zetten we er toch ff een andere op binnenkort, ik heb er nog eentje liggen voor een GS Idea
Reply

#6
Dat geluid heb ik ook alleen is het bij mij pas zodra de motor een beetje warm begint te worden.

Bij mij stopt het als ik het toerental naar de 2000toeren laat gaan.

Ik dacht in eerste instantie ook aan de dynamo, die heb ik toen vervangen door een nieuw exemplaar maar het gepiep bleef.

Me broer dacht aan de waterpomp dus die word van de week vervangen<hoop ik> maar dan kan ik dus een paar dagen niet rijden.

Ben afgelopen weekend naar Rotterdam gereden en weer trug en heb niet echt zachtjes gereden maar de temperatuur bleef netjes in het midden van de streep hangen waar die altijd heen gaat als ie warm is.
Dus bij mij zijn wel een beetje de twijfels opgekomen of het echt wel de waterpomp is.

Heeft iemand anders nog een idee wat het zou kunnen zijn???????????<voor mij en voor Metro2005 natuurlijk>

groeten
Reply

#7
dreeke Wrote:Zetten we er toch ff een andere op binnenkort, ik heb er nog eentje liggen voor een GS Idea

Graag 39 en dan maar hopen dat dat inderdaad het geluid veroorzaakt Idea
Citroen saxo driveur.
Reply

#8
Mijn zusukiswift maakt ook het geluid van een jankende kat. Er zit net een gereviseerde versnellingsbak onder en een nieuwe koppeling en een nieuwe V snaar.
Weet iemand waar dat vandaan kan komen.
Gr Doetje
Reply

#9
Een jankend geluid is bijna altijd een lager wat droog loopt.
En dat kan ieder lager zijn, aangeien je een gereviseerde bak er onder hebt zal die het niet zijn.
Belangrijk is dus om te lokaliseren waar het vandaan komt, gaat dat gejank weg als je stil staat dan vermoed ik een wiellager.
Gaat het mee met je toeren dan zou het best een spanrol of geleiderol zijn aangezien je ook een nieuwe Vsnaar hebt.
Misschien wat te strak gespannen, je waterpomp en dynamo zijn dan ook best verdacht.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.