MK4 (GS) naar GTI (HIJ LOOPT!!! pag 4)
#1
Gisteren ben ik officieel met dit project begonnen en hier zal ik zoveel mogelijk met fotos vertellen wat er gebeurt... Ik weet dat er nogal wat mensen hier rondkijken met een MK4 (GS) die best wel interesse zouden hebben in zo'n project, dus hier kunnen ze mee spieken. Dingen die hier niet staan kun je misschien nog wel vinden in het topic van Ploppie...


Dag 1: 16 mei 2007
We zijn begonnen met het kopen van de GTI Biggrin Het was een witte MK3 van 1-9-1992. De schermen en dergelijke waren zwaar verroest, maar het blok was nog goed, net als het interieur, de remmen, de vering en de kabelboom. Met de Bextro Auto's hadden we afgesproken dat hij er nog een weekje mocht blijven staan, dus we hadden nog even de volledig ruimte om de MK4 te strippen.

Eenmaal terug in de garage ben ik begonnen met het verwijderen van het dashboard, terwijl Jeroen verder ging met het blok. Door het zoeken naar het mankement in het oude blok, lag deze al voor een groot gedeelte uit elkaar. De kop was eraf, de in- en uitlaat waren los en nog wat kleine dingen. Hij is begonnen met het loshalen van alle kabels, met name de kabels naar achteren (zoals die voor de km teller), zodat ik die niet tegen zou komen met het demonteren van het dashboard en derg.

FOTO'S VOLGEN
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#2
Haha, word weer een leuk project, succes ermee en maak er wat moois van 39
Oja:
[Image: ttiwwopye4.gif]
34
Reply

#3
Leuk project! 39 Als onze swift tegen de tijd verrot is zijn wij het waarschijnlijk ook van plan, dus maak er iets moois van en plant veel foto's hier. Wink

Gr. Daniel
Reply

#4
Hier zijn dan de eerste foto's... Ze zijn met mijn telefoon gemaakt, dus hoe donkerder het 's avonds werd, hoe slechter de kwaliteit...

Eerst zoeken naar het probleem van de 8v...

Zouden het de klepgeleiders zijn???
[Image: GS001.jpg]
[Image: GS002.jpg]

Dan maar de kop eraf...
[Image: GS003.jpg]
[Image: GS004.jpg]
[Image: GS005.jpg]

Zit idd best veel speling op die zuiger...
[Image: GS006.jpg]

Dan maar verder leeghalen voor een GTI blok...

Motorruim
[Image: GS007.jpg]

Hier zit normaal een bakje en een pookhoes en zo...
[Image: GS008.jpg]

Dashboard linksonder
[Image: GS009.jpg]

Zo ziet een dashboardkastje eruit zonder dashboardkastje Biggrin
[Image: GS010.jpg]

Rara wat is dit???
[Image: GS011.jpg]

Het antwoord: De meters zonder meters Tongue
[Image: GS012.jpg]
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#5
Leuk joh ben benieuwdBiggrin gaat goed zo te zien.


BTW zuigers hebben als het koud is altijd beetje speling met de cilwand. Deze wordt afgedicht door de veren en naarmate de zuigers warm worden groeien ze weer naar een ronde vormWink
Reply

#6
Goed bezig geweest 39 Komt wel goed met je auto Smile
Reply

#7
Drewlmeiden en autos Drewl haha

ziet er goed uit!, heb je nu ook al stuurbekrachteging op je GS? of zit dat er niet op? verder suc6 ermee, en mogen we je snel op de weg weer zien ermee! 39
Reply

#8
@musQ Maar er zat ook flinke speling op de klep en hij tikte warm en koud... Bovendien had deze veel meer speling dan de andere 3 zuigers..

@Lenco2001 Stuurbekrachtiging heb ik idd al en die blijft erin...
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#9
hey dat ziet er leuk uit 37 ben zeer benieuwd naar je mk4 GTI project Biggrin zal t ff in de gaten houden 37 succes!!39
Reply

#10
D'r komen aardig wat Mk4 GTi's zo... Smile
Veel succes en als ik je ergens mee moet helpen dan geef je maar een gil!!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#11
Dag 2: 17 mei 2007

Vandaag zijn we pas om half 4 begonnen omdat we eerst even met de schoonbroer van Jeroen zijn wezen kijken voor een Baleno Sedan. Hij heeft deze ook uiteindelijk gekocht en ik heb hem meteen ff naar deze site gestuurd.

Toen we eenmaal begonnen hebben we het stuur eraf gehaald (inclusief de hendels voor de knipperlichten en dergelijke)... Waarna we het dashboard met een hoop gefrot eruit hebben gekregen. Vervolgens hebben we de katalysator, dempers, accu en zekeringkastje er voor uit en onderuit geschroeft.

Daarna hebben we de computer verwijderd (voor degene die het ook willen doen... Dit gedeelte is een hoop gepriegel, dus haal eerst het zekeringkastje los, want anders krijg je het bijna niet voor elkaar...) Daarna hebben we de stoelen en bank eruit gehaald en heb ik mijn voorstoelen meteen bij Jeroen in zijn MK3 GL gezet. De achterbank heb ik klaargelegd voor de verkoop, want Jeroen heeft toch geen achterbank omdat op die plaats 2 versterkers en een condensator liggen.

Foto's heb ik wel gemaakt, maar zullen wederom volgen omdat ik ze nog niet op de computer heb staan.
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#12
hey, leuk werkje he...42

heb bij mij ook mn ecu eruit gehad, is idd een heel klotewerkje... had jij ervoor al heel het dashboard eruit? ofniet

bij mij dus niet, makkelijkste is dan zekeringkastje los en speakertje in het dashboard eruit en dan kun je er redelijk bij alsje onderste boven op de grond gaat hangen34

[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#13
met wat oefening heb je een dash in ong een half uurtje der uit, maar de eerste keer is idd tobben.
het makkelijkste heb je nu gehad, nu gaat het pas echt beginne, je weet als je hulp nodig hebt hoor ik het wel
Reply

#14
Kom maar dan... We zijn elke dag bezig, dus kom maar wanneer je wilt Tongue Maar zorg jij maar eerst dat de jouwe op de juiste RPM gaat draaien Tongue
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#15
Foto
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#16
Zow hee goed bezig geweest daar 39
Dat word wat Tongue

Btw, de laatste 5 foto`s doen het hier niet. Puzzled
Reply

#17
Op de een of andere manier krijg ik ze ook niet werkend... Terwijl de link wel klopt... Misschien een moderator die ze werkend kan krijgen???
***Swiffer Chick***
[Image: gielske.jpg]
http://www.gielskesridezzz.tk
Reply

#18
om maar eff dit topic te misbruiken.

1 van de grootste dingen die niet kloppen en je richting aanweizer unit waar je je verlichting mee aanzetet.
die past dus niet van een gti en ook de stekkers kloppen niet.
nu is dit niet het ergste maar ook de kleuren komen niet overeen, maar vooral ook de manier hoe het geschakeld zit is totaal anders
Reply

#19
Bedoel je de Mk4 stuurkolomschakelaar op de Mk3 GTi draadboom?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#20
ik bedoel de gehele unit waar je zowel je knipperlicht mee bedient als je licht en ruitenwisser.
van een gti past deze niet op een mk 4 dus moet je die van de mk 4 gebruike
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.