Posts: 50
Threads: 16
Joined: Apr 2007
Auto: Suzuki Swift MK4 1.3
Zojuist aangemeld op het forum en daarna de onderkant van de auto gecheckt. En ja hoor, vette problemen :S: er zit vet op de voorwielophanging en de ashoezen waren inderdaad gescheurd. Hoe belangrijk is het dat dit snel vervangen wordt en wat kost dat?
Verder zag de onderkant van de auto er keurig uit: groen met zwart/grijs. Zou een laagje tectyl handig zijn? En waar kan ik dat doen, tegen welke kosten?
Alvast bedankt voor de hulp!!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Posts: 714
Threads: 12
Joined: Jan 2005
Auto: Opel Astra G 2.216V
Ashoezen gescheurd nog wel?
Doe je goed!?
T is wel zodanig belangrijk,want ze beschermen de lagers.
En t is afkeur bij de APK keuring.
Kosten vallen mee denk ik.
T zal voor een monteur een uurtje werk zijn per kant??
Tectyleren zou ik lekker zelf doen,maar ik zou t niet weten wat t gaat kosten als je het laat doen.
Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen??
Succes.
Posts: 2.180
Threads: 13
Joined: Jun 2005
Auto: Swift GTi Turbo
10-04-2007, 21:17
(This post was last modified: 10-04-2007, 21:19 by WireWess.)
Je kan die beter snel vervangen, nu vliegt het smeermiddel eruit, als je te lang blijft rondrijden kan je ook je homokineet vervangen en dat gaat weer een duurdere grap worden.
Zo'n ashoes kost iets van 2 tientjes bij de dealer(gewoon imitatie nemen die zijn ook soepeler en je krijgt er een tube vet bij.)
Qua arbeid durf ik het niet te zeggen wat ze vragen bij de dealer.
Je kan zelf gewoon een spuitbus of potje tectyl halen en zelf aan de slag, kleine moeite
Edit: Dr. Insane wass me net voor
Posts: 286
Threads: 6
Joined: Dec 2006
Auto: MK6 + Civic 6th gen.
Posts: 50
Threads: 16
Joined: Apr 2007
Auto: Suzuki Swift MK4 1.3
ik denk dat het komt doordat de auto langere tijd heeft stil gestaan (hij rijdt nu ook iets lekkerder en vlotter dan toen ik hem ophaalde bij de dealer). De rubbers om de fuseekogel (zo heet dat toch??) hebben natuurlijk ook een tijd stil gestaan en dan wordt het stugger (dus scheurt het sneller).
Ik heb het ontdekt bij toeval (doordat ik op jullie aanraden even de onderzijde van de dorpels checkte op roest): vet op de draagarm (en dat komt er natuurlijk niet zomaar). Stuur even helemaal naar links en toen zag ik al een scheur (in beide hoezen). Het vet was overigens nog mooi schoon. Maar goed, even bellen naar de verkoper en vragen om wat coulance...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Posts: 48
Threads: 5
Joined: Nov 2006
Auto: Swift GTi Mk3
als je een beetje handig ben lees je de how-to en doe je het zelf..
maar het makkelijkste is toch wel om het op een brug te doen
Posts: 50
Threads: 16
Joined: Apr 2007
Auto: Suzuki Swift MK4 1.3
Ik heb zojuist de verkoper gebeld en we hebben afgesproken om elk de helft te betalen. Vond ik wel een redelijke deal.
Zelf vervangen lijkt me wel leuk, maar om dat langs een redelijk drukke verkeersweg in Den Haag te doen op het standaardkrikje van de auto lijkt mij niet zo handig. En zoveel verstand heb ik ook weer niet van auto's dat ik dat direct zelf ga doen, 't is immers wel de wielophanging en daarbij fouten maken lijkt mij niet heel handig. Misschien eerst nog ff wat inlezen en met andere dingetjes aan de auto sleutelen enzo, voordat ik zelf aan de slag ga met dat soort dingen. Het luchtfilter had ik al wel zelf eens vervangen (hij liep ineens weer een beetje harder
...)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.