Ashoezen gescheurd, wat nu?
#1
Zojuist aangemeld op het forum en daarna de onderkant van de auto gecheckt. En ja hoor, vette problemen :S: er zit vet op de voorwielophanging en de ashoezen waren inderdaad gescheurd. Hoe belangrijk is het dat dit snel vervangen wordt en wat kost dat?

Verder zag de onderkant van de auto er keurig uit: groen met zwart/grijs. Zou een laagje tectyl handig zijn? En waar kan ik dat doen, tegen welke kosten?

Alvast bedankt voor de hulp!!


Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Reply

#2
Ashoezen gescheurd nog wel?
Doe je goed!?
T is wel zodanig belangrijk,want ze beschermen de lagers.
En t is afkeur bij de APK keuring.
Kosten vallen mee denk ik.
T zal voor een monteur een uurtje werk zijn per kant??

Tectyleren zou ik lekker zelf doen,maar ik zou t niet weten wat t gaat kosten als je het laat doen.

Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen??
Succes.

Link naar mijn oude liefde!
http://www.cardomain.com/ride/311033
Reply

#3
Je kan die beter snel vervangen, nu vliegt het smeermiddel eruit, als je te lang blijft rondrijden kan je ook je homokineet vervangen en dat gaat weer een duurdere grap worden.

Zo'n ashoes kost iets van 2 tientjes bij de dealer(gewoon imitatie nemen die zijn ook soepeler en je krijgt er een tube vet bij.)
Qua arbeid durf ik het niet te zeggen wat ze vragen bij de dealer.

Je kan zelf gewoon een spuitbus of potje tectyl halen en zelf aan de slag, kleine moeite Smile

Edit: Dr. Insane wass me net voor Smile
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#4
Homokineet kost je
Reply

#5
ik denk dat het komt doordat de auto langere tijd heeft stil gestaan (hij rijdt nu ook iets lekkerder en vlotter dan toen ik hem ophaalde bij de dealer). De rubbers om de fuseekogel (zo heet dat toch??) hebben natuurlijk ook een tijd stil gestaan en dan wordt het stugger (dus scheurt het sneller).

Ik heb het ontdekt bij toeval (doordat ik op jullie aanraden even de onderzijde van de dorpels checkte op roest): vet op de draagarm (en dat komt er natuurlijk niet zomaar). Stuur even helemaal naar links en toen zag ik al een scheur (in beide hoezen). Het vet was overigens nog mooi schoon. Maar goed, even bellen naar de verkoper en vragen om wat coulance... Wink
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Reply

#6
als je een beetje handig ben lees je de how-to en doe je het zelf..


maar het makkelijkste is toch wel om het op een brug te doen
Reply

#7
Ik heb zojuist de verkoper gebeld en we hebben afgesproken om elk de helft te betalen. Vond ik wel een redelijke deal.

Zelf vervangen lijkt me wel leuk, maar om dat langs een redelijk drukke verkeersweg in Den Haag te doen op het standaardkrikje van de auto lijkt mij niet zo handig. En zoveel verstand heb ik ook weer niet van auto's dat ik dat direct zelf ga doen, 't is immers wel de wielophanging en daarbij fouten maken lijkt mij niet heel handig. Misschien eerst nog ff wat inlezen en met andere dingetjes aan de auto sleutelen enzo, voordat ik zelf aan de slag ga met dat soort dingen. Het luchtfilter had ik al wel zelf eens vervangen (hij liep ineens weer een beetje harder Smile...)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.