Opknappen GTI velgen
#1
Ik heb een tijdje geleden bij een sloperij een set GTI velgen gekocht, en deze ben ik nu aan het opknappen ( vandaag afgerond)

Bij aanschaf waren ze zo:

[Image: DSC00578.JPG]

Ik heb ze vervolgens ontdaan van roest en corrodatie, en in de grondverf gespoten:

[Image: DSC00583.JPG]

Toen geschuurd, en in de eerste laag gezet ( om hem weer 2tone te maken)

[Image: DSC02059.JPG]

Toen de velgen een paar dagen laten drogen en uitharden, en vandaag ( Zondag 8 april) het middendeel gespoten, in Matzwart:

[Image: DSC02068.JPG]

[Image: DSC02073.JPG]
Groeten

Sn@rfvz
Reply

#2
Knappe metamorfose 39

Binnenkort foto's onder de auto?
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#3
DGR Wrote:Knappe metamorfose 39

Binnenkort foto's onder de auto?

Dankje

Ja bij mijn vader in de auto liggen al 2 banden klaar op er op gezet te worden, en ik houd deze pirelli's er ook nog wel even onder, alleen de pirelli's zijn 165/65/14 en die bij mijn vader in de auto liggen zijn 175/70/14
Groeten

Sn@rfvz
Reply

#4
Die velgen zien er weer netjes uit, heb je nieuwe dopjes erin gezet?

Ik wacht trouwens nog steeds op de eerste persoon die de orignele velgen laat verbreden Smile (kost maar een paar tientjes...)
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#5
WireWess Wrote:Die velgen zien er weer netjes uit, heb je nieuwe dopjes erin gezet?

Ik wacht trouwens nog steeds op de eerste persoon die de orignele velgen laat verbreden Smile (kost maar een paar tientjes...)

nieuwe dopjes?? de centre-caps bedoel je, nee die heb ik in de blanke lak gespoten Smile
Groeten

Sn@rfvz
Reply

#6
zijn mooi geworden, super!
zijn niet veel die deze velgen weer in orginele kleuren stelling spuiten maa rheb ze zo altijd het gaafst gevonden39

WireWess Wrote:Die velgen zien er weer netjes uit, heb je nieuwe dopjes erin gezet?

Ik wacht trouwens nog steeds op de eerste persoon die de orignele velgen laat verbreden Smile (kost maar een paar tientjes...)
Voor een paar tientjes kun je stalen velgen laten verbreden. Dit zijn helaas lichtmetalen velgen, daar gaat dat niet zomaar helaas. vandaar dat er nog niemand is die dit ooit gedaan heeft.Wink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#7
Netjes hoor39

Zou je ook nog kunnen vertellen hoe je ze precies hebt ontdaan van corrosie en welke spuitbussen je hebt gebruikt (merk enzo), ben het met die van mij ook van plan, die zien er net zo uit als op de 1e foto.

TnxSmile
Reply

#8
Blurky Wrote:Netjes hoor39

Zou je ook nog kunnen vertellen hoe je ze precies hebt ontdaan van corrosie en welke spuitbussen je hebt gebruikt (merk enzo), ben het met die van mij ook van plan, die zien er net zo uit als op de 1e foto.

TnxSmile

Het verwijderen van de corrodatie heb ik gedaan met een koper staalborstel (geel/goudkeurige "haren") en "diepe" corrodatie plekken ( bijv. door een speciale schuurschijf van 3M

[Image: mediawebserver.dyn?6666660Zjcf6lVs6EVs666A8jc7rrrrQ-]

Toen heb ik het goed ontvet ( remmenreiniger en thinner) grondverf ( primer) gewoon de lowbudget van de Lidl.

Van een groot stuk karton ( dubbel gevouwen) en dan een velg ( zonder band) op de rand van het karton leggen ( zo dat je door 2 diagonale gaten ( van de vier) de rand ziet, de velg over tekenen, dan de halve cirkel 1 a 2 cm kleiner tekenen, en dan over de binnenste lijn uit snijden en dan heb je een mal voor het spuiten van de velgen die nog een band erom hebben ( band wel even uit de tube drukken met een bankschroef) bij het erop leggen van de mal merk je dat deze te groot is, bij de vouwnaad kan je insnijden of dubbel vouwen ( strak trekken) en dan sluit die netjes onder de rand van de velg af, eventueel vast zetten met een schroef oid

Daarna opgeschuurd en een aantal keren deze procedure herhalen, en dan de kleur erop.

Eerst heb ik de gehele velg in een bronsachtige velgenzilver gespoten, goed laten drogen ( 1 a 2 dagen)

Na het drogen de rand afplakken met breed spuiterij plakband, en dan zorgen dat het deel wat je in de eerste kleur wilt houden is afgeplakt, en vervolgen heb ik de velgenmal weer gebruikt en de matzwart erop gespoten, en dan weer laten drogen

Succes
Groeten

Sn@rfvz
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.