VVT letters zijkant Swift MK6
#1
Dames&Heren,

Ik heb een algemene vraag over de belettering aan de zijkant van de Swift MK6. Net onder het knipperlicht bevind bij de ene Swift de letters VVT, maar bij de andere weer niet.

Is dit gekoppeld aan een bepaald type(motor inhoud) Swift? En als ik morgen de nieuwe Swift ga ophalen bij de dealer45 en de VVT zitten niet op de auto, kan ik daaraan dan afleiden dat zij het er gewoon niet opgeplakt hebben of dat zij misschien een verkeerd type auto geleverd hebben? En dus even controleren of ik wel een 1.5 Excl heb gekregen?

Al vast bedankt.

BTW vind ik het niet erg als de letters er niet op zitten, want dan had ik ze er zelf weer af moeten halen Biggrin

Greetz,
Crane
Reply

#2
VVT hoort idd. bij de 1.5 motor, als het niet op de auto staat (helaas voor jou is de kans groot dat ze er gewoon opzitten Wink ) kan je het altijd nog onder de motorkap zien op de afdekplaat van de motor.
Reply

#3
Variable Valve Timing

Smile
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#4
OkeSjon Wrote:VVT hoort idd. bij de 1.5 motor, als het niet op de auto staat (helaas voor jou is de kans groot dat ze er gewoon opzitten Wink ) kan je het altijd nog onder de motorkap zien op de afdekplaat van de motor.

Ik heb ook een 1.5 (exclusive) maar bij mij hebben ze er niet op gezeten, dus ik denk dat
Reply

#5
zover ik weet worden de vvt logo's op de nieuwe modellen niet meer er opgezet vanaf 2006 geloof ik!
Reply

#6
o en ik vergeet je kunt ze gewoon bestellen bij je dealer het vvt logo'tje
Reply

#7
MennoSwift2007 Wrote:o en ik vergeet je kunt ze gewoon bestellen bij je dealer het vvt logo'tje

denk ook wel dat meerdere mensen hier die logootjes nog hebben liggen.. Smile Veel hebben alle logo's er al afgehaald, net zoals ik bijvoorbeeld! Wink
[Image: autootje.jpg]
Reply

#8
VVT is weer iets nieuws. Beetje zoals V-TEC oftwel een redelijk snelle zuinige autoBiggrin enigste wat ik ervan weet.

Anders ff vragen aan de dealer waarom sommige VVT hebben en andere niet terwijl het dezelfde uitvoering is.
Reply

#9
Bedankt voor de reacties.

Morgen zullen we zien of de VVT er op zit 39
Ben benieuwd naar de wagen hoe ie is en hoe ie rijd, etc.

Maar zoals gezegd vind ik het niet zo erg als ze er niet op zitten Biggrin
Scheelt mij namelijk weer het loshalen van de letters en het lospeuteren van de restlijm.

Foto's zullen spoedig volgen in wieiswie.

Greetz,
Crane
Reply

#10
Bij mij ( 2005 1.5) zaten ze er ook op.

het einde van de dag van aflevering hebben ze niet gehaald Smile
[Image: sig.jpg]
Reply

#11
Variabel Valve Timing (VVT) staat voor een variabele lifthoogte van de kleppen. Bij lagere toerentallen worden de kleppen minder ver gelift en dat resulteerd in een zuiniger verbruik. Bij hogere toerentallen (vanaf ong. 3200 tpm) worden de kleppen hoger gelift, hetgeen resulteerd in een krachtigere motor door een sterkere ontbranding (en ongunstiger verbruik).

Het is een mooie combinatie van zuinig rijden als je het niet nodig hebt en power als je dat wel nodig hebt. Alleen de 1.5 motor heeft de variable klephoogte. Vanaf medio 2006 worden de VVT logo's niet meer op de zijkant van de auto geleverd. Mijn MK6 van 2005 heeft ze wel.

De ervaring is dat de 1.5 een stuk rapper is bij snelweg gebruik door de gunstige versnellingsbakverhouden icm het VVT systeem. Qua verbruik zal de 1.5 ongunstiger uitvallen, maar deze motor past veel beter bij de Swift als de 1.3 motor; deze maakt van de auto maar een stadsautootje...
Reply

#12
Er is inderdaad een wijziging geweest op de 1.5 modellen.
Wat allemaal precies weet ik niet meer, maar 1 ding is zeker de
VVT emblemen zijn er toen vanaf gelaten...

Denk omdat iedereen ze er toch afpeuterd ..
[Image: sigdp.jpg]
Reply

#13
crane Wrote:BTW vind ik het niet erg als de letters er niet op zitten, want dan had ik ze er zelf weer af moeten halen Biggrin

Yeah baby yeah!! 34
Reply

#14
(30-03-2007, 10:22)crane Wrote: Dames&Heren,

Ik heb een algemene vraag over de belettering aan de zijkant van de Swift MK6. Net onder het knipperlicht bevind bij de ene Swift de letters VVT, maar bij de andere weer niet.

Is dit gekoppeld aan een bepaald type(motor inhoud) Swift? En als ik morgen de nieuwe Swift ga ophalen bij de dealer45 en de VVT zitten niet op de auto, kan ik daaraan dan afleiden dat zij het er gewoon niet opgeplakt hebben of dat zij misschien een verkeerd type auto geleverd hebben? En dus even controleren of ik wel een 1.5 Excl heb gekregen?

Al vast bedankt.

BTW vind ik het niet erg als de letters er niet op zitten, want dan had ik ze er zelf weer af moeten halen Biggrin

Greetz,
Crane
Beste Crane, ik ben 1e eigenaar van Suzuki Swift VVT 2006. Dit zou een speciale uitgifte zijn een 1,5 excl motor + ingebouwde radio/cd speler etc. en ik heb er 14.995,00 euro voor betaald. De VVT plaatjes geven dit aan. Heel vreemd is waar ik sinds kort achter ben dat is wanneer ik mijn kenteken opgeef deze auto 11.995, 00 euro staat. Heel vreemd dus. Grtz VVT Ding
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.