Scheur in mn voorruit :S :(
Ik zag vanmorgen dat ik een scheur in mn voorruit heb zittenUnhappy Vanmorgen was ie ongeveer 13 centimeter. Ik ben naar Hoogeveen geweest en nu is ie al 18 centimeter. Ik ben WA verzekerd dus dan kan ik dus alles zelf gaan dokken. Ik ben naar de kwikfit geweest en die zeiden dat het ongeveer tussen de 250-300 euro zit voor een nieuwe.
Nou kwam ik op marktplaats een bedrijf tegen die nog 2 ramen heeft liggen, een groen getinte en een blauw getinte. Zo'n raam moet 85 euro kosten en voor 100 euro meer zetten ze m er in incl. 10 jaar garantie.
Alleen dat is in Tilburg en das weer helemaal aan de andere kant van Nederland voor mijUnhappy.
Alleen kan ik niet beter mn verzekering nu omzetten naar WA+ en dan na een maand ofzo een nieuwe ruit claimen? Of gaat dat niet werken?

Of is een tweedehands ruit misschien een betere optie?
Reply

Ja dat gaat werken Smile
Maar dan moet die ruit wel tot die tijd blijven zitten.

2de hands ruit ben ik zelf nooit zo'n voorstander van. Want die kan ook al sterretjes en krassen hebben.
De voorruit bij een Swift zit geplakt, om dit los te krijgen is een rotwerk en om het er dan ook nog weer netjes in te krijgen ... Kiss

Ik had bij mijn oude Swift GL ook ooit een gebarsten ruit en toen ben ik bij een bedrijf geweest bij de Galvanistraat in Rotterdam. Weet niet meer hoe die heet. Was wel goedkoop en ruit zat er goed in.
Maarja dat is voor jou ook niet echt naast de deur...
Reply

Bedankt voor je antwoordSmile

Een tweede hands lijkt me idd ook niet erg handig. Ik ergerde me nu soms al aan alle krassen op deze ruit en daarbij komt dat je ook een slechter zicht hebt als je tegen de zon in rijd.

Ik denk dat ik dan mn verzekering maar omzet in WA+ want dit soort grapjes wordt je niet vrolijk van. De ruit laten zitten is geen probleem want hij hoeft toch pas in september voor de apk.

Hierbij nog een foto van de scheur:
[Image: P1011118.jpg]

Het vreemde is dat de scheur niet is veroorzaakt door een sterretje, hij loopt van onder de afdekplaat zo naar boven.

De ruit was ook al niet zo mooi meer, er zit water tussen aan de onderkant dus is zitten er daar overal witte vlekken dat ziet er ook niet zo mooi meer uit. Dit is trouwens nog de eerste fabrieksruit die er in zit.
Reply

Ga er dan ook maar vanuit dat er een flinke roestplek zit daaronder Thumbsdown
Reply

Vocht tussen de 2 glasdelen. Een voorruit is van gelamineerd glas. De doorzichtbare folie tussen de 2 glasdelen is aangetast door het vocht en laat los. Hierdoor wordt de ruit veel kwetsbaarder waardoor het niet verwonderlijk is dat hij gaat scheuren. Wel knap dattie het al zolang uithoud!

idd, ff WA+ en dan na een tijdje melden. Kost afhankelijk van de maatschappij wel eigen risico, maar lang niet zoveel als zelf een nieuwe ruit kopen.
Reply

let op: als dr roest langs de randen zitten krijg je bij plaatsing vaak geen garantie op de montage van het raam!
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

Er zit geen roest langs de randen (gelukkig). Er zit idd zoals undertaker zegt water tussen de 2 lagen. Ik heb dat al veel vaker gezien maar bij mij is het wel heel erg. Maar ik heb dan ook de originele ruit er nog in zitten, meestal is de voorruit van een auto van deze leeftijd al een keer vervangen.
Reply

Verzekering is omgezet naar WA+. Nou maar ff een tijdje wachtenTongue
Reply

De ruit laten vervangen door autoruitdirect.nl!

Daar betaal je geen eigen risico bij WA+ (extra) of all-risk verzekering, dit in tegenstelling tot de bekende vervangers die wel eigen risico in rekening brengen.
Reply

Swift_GS Wrote:Verzekering is omgezet naar WA+. Nou maar ff een tijdje wachtenTongue

Zal trouwens als ik jou was wel even je kenteken wat in het glas staat gegraveerd, vervagen op de afbeelding hierboven. En ook alle andere afbeeldingen waar je kenteken op staat even onleesbaar maken.Idea
Je weet immers maar nooit wie er meekijkt hier op het forumWink

Groeten Johnny.
Reply

@ Noord26: bedankt voor de tipBiggrin

Scamp Wrote:
Swift_GS Wrote:Verzekering is omgezet naar WA+. Nou maar ff een tijdje wachtenTongue

Zal trouwens als ik jou was wel even je kenteken wat in het glas staat gegraveerd, vervagen op de afbeelding hierboven. En ook alle andere afbeeldingen waar je kenteken op staat even onleesbaar maken.Idea
Je weet immers maar nooit wie er meekijkt hier op het forumWink

Groeten Johnny.

Ehm ja daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedachtTongue Maar om nou op al mn foto's mn kenteken te gaan vervagen pfff wat een werk.
Dit topic mag anders ook wel verwijdert worden. Iedereen bedankt39
Reply

wel even goed om te weten dit, ik kwam er gister ook achter dat ik een flinke scheur in m'n voorruit had, ineens uit het niets :S ehct klote
die autoruitdirect is wel interessant, even kijken wat de kosten zijn zonder en met wa+
[Image: logo.jpg]

Very soon back in Eindhoven
Reply

ik was 200 voor een voorruit kwijt en 50 euro montage kosten door carglass
Reply

ik heb nog wel eventjes een mooi voorruit liggen voor een hatchback, 5 tientjesWink
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

Nieuwe ruit zit er in sinds vandaag!Biggrin

Heb bij Carglass een nieuwe laten plaatsen. Het was nu ook wel nodig want de scheur was 40 cm naar rechts versprongen en zat in mn gezichtsveld, erg irritant.
Bij het verwijderen van de strips rondom het raam brak de hoek waar ook de scheur zat er zo van af, ruit was dus nogal zwak. Er zat geen roest achter de ruit.
Maargoed ziet er weer een stuk netter uit zo zonder die witte rand onderaan mn raam39

Reply

Swift_GS Wrote:Nieuwe ruit zit er in sinds vandaag!Biggrin

Heb bij Carglass een nieuwe laten plaatsen. Het was nu ook wel nodig want de scheur was 40 cm naar rechts versprongen en zat in mn gezichtsveld, erg irritant.
Bij het verwijderen van de strips rondom het raam brak de hoek waar ook de scheur zat er zo van af, ruit was dus nogal zwak. Er zat geen roest achter de ruit.
Maargoed ziet er weer een stuk netter uit zo zonder die witte rand onderaan mn raam39

mooi zo. OOk is het aan te bevelen om meteen je ruitenwisserbladen te vervangen. Het wisresultaat is dan weer als nieuw!39
Reply

Hm tsjah ik had er net splinternieuwe (dure) aerotwin wissers op zitten dus die moeten nog wel ff mee kunnenTongue

Dat ziet er zo uit (hier nog met de oude voorruit)
[Image: P1011116.jpg]
Reply

Ow trouwens nog een tip die ik van VR kreeg (nog bedankt Tongue)
Laat je ruit niet vervangen door autoruitdirect, als je dan een handtekening zet voor de reparatie teken je een schadeformulier. Dat kost je je no claim!
Reply

wel gaaf die aerotwins. Gaan die nou langer mee dan een normale wisser? En welke maat heb je erop zitten?
Reply

Heb vorige week mijn ruit laten vervangen door Autoruitdirect en je moet inderdaad een schade formulier krabbelen, maar dat kost je absoluut geen no-claim! Zal wel aan de verzekeringsmaatschappij liggen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)