chiptuning.....!!!is dat aan te raden ??
#41
ieder wat wils he...

een chippie werkt zeker wel een beetje maar ik denk dat het meeste toch tussen de oren werkt..
maar dat is toch niet verkeert
kom op zeg we zijn allemaal met hetzelfde bezig het verfraaien en zo ver als kan tunen van motortjes.. bij niet iedereen is er net zoveel geld
en niet iedereen is net zo handig..

zijn chrome knipperlicht peertjes nuttig.. nee maar voor het geld is het wel leuk b.v. noem maar wat...

je moet gewoon doen wat je leuk vind en wat je denk dat het beste is..

btw met zo'n chippie zal het toch echt een opsomming van meerdere dingen moeten zijn die het verschil maken maar het kan dus wel degelijk...

puur mijn gedachten over dit onderwerp heb het tegen niemand in het bijzonder gerichtBiggrin
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#42
zelf je vooronsteking afstellen op bv 9 of misschien zelfs wel 10 graden ipv 6. Zeer waarschijnlijk hetzelfde of meer effect als een chip en kost niks. Wel ook verplicht euro 98 tanken.
Reply

#43
Quote:Originally posted by dimi
zelf je vooronsteking afstellen op bv 9 of misschien zelfs wel 10 graden ipv 6. Zeer waarschijnlijk hetzelfde of meer effect als een chip en kost niks. Wel ook verplicht euro 98 tanken.

En hoe doe je dat??
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07: [Image: 190328_6.png]
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu: [Image: 202764_4.png]
Reply

#44
heb ik ook moeten doen nadat ik me chipje had gezet
anders liep ie niet zo goed

staat nu op 9°
en tank altijd al euro98


owja kheb het gewoon ff bij de dealer laten doen
is 2min werk en kheb niks moeten betalen
Reply

#45
Blijkbaar zijn de meningen zoals wel vaker weer eens verdeeld...Smile
Ik heb een mk3 met als enige aanpassing een katvervanger en een sportfilter, welke chip van teamswift kan ik het beste nemen en zijn er hier mensen die 'm kunnen plaatsen voor me?
Vraag aan degenen met zo'n chip, verwisselen jullie 'm voor de apk?
Reply

#46
Je hebt nog geen bestelling gedaan dus? Want anders maak er maar twee MK3 GTi chips van als je dat okee vindt Wink
Reply

#47
Heb met nox6 gemaild, hij verwacht nog een pakket van die kerel, dus er zou er voor jou ook eentje bij kunnen, effe vragen aan 'm. Ik ben er nog niet over uit, want ik kan 'm zelf niet installeren, ik ben maar een eenvoudige chemicus, geen elektrotechnicus, maar voor 50 euro is het wel echt interessant natuurlijk.
Reply

#48
Komt wel goed, we gaan even naar Jasper mailen Wink
Reply

#49
Voor degenen die via Jasper (nox6) een chip hebben besteld is dit ook wel interessant, Adam (van teamsiwft.net en occracing.com) vertelde me in antwoord op mijn vraag dat de mk2 stage 2 chip geen rev. limiter heeft en de mk3 stage 2 chip een rev. limiter bij 8600 toeren/min. heeft. Toch wel fijn om te weten...Smile
[edit] Het stond hier trouwens ook al ergens vermeld, maar voor alle duidelijkheid post ik het toch nog eens.
Reply

#50
is 8600RPM nog wel veilig met een standaard blok?? dat is toch al een heel eind in de redline Wink
Reply

#51
Quote:Originally posted by Mauspeed
is 8600RPM nog wel veilig met een standaard blok?? dat is toch al een heel eind in de redline Wink

dat raakte de mijne iedere dag een keer of 7 de begrenzer..devil
jaar lang 30.000 km mee gereden zo en toen heeft ie opgegeven haha


p.s. de motor kan het beter hebben dan je versnellings bak praat uit ervaring:o
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#52
Standaard zit bij mk3 d begrenzer toch bij 7450 toeren? Maar hoe dan ook, bij zo'n 9000 toeren loop je het risco op zwevende kleppen, maar ik denk dat ik de 8000 toch niet ga halen...Smile
Reply

#53
En 8000 a 8500rpm is nutteloos. Je hebt daar helemaal niet zoveel vermogen meer... Tenminste, niet met de standaard nokken.
Reply

#54
Het is sowieso wel handig om een toerenbegrenzer te hebben voor het geval dat je misschakeld...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.