chiptuning.....!!!is dat aan te raden ??
#1
ik kan aan een gti stage 2 chip komen voor weinig
heb zelf een gti '94

is deze chip aan te raden? of niet?
krijg je er meer vermogen door?
en kan ik hem ook zelf installeren?

mvg

richy
Reply

#2
Dit soort chips worden vaak verkocht voor rond de 50 euro en blijken best effectief te zijn. Er zijn hier op het forum een paar mensen die ermee rond rijden en zijn er erg positief over.

Verwacht alleen geen wonderen. Wink

Of het zelf te installeren is, hangt af van hoe handig je bent.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#3
tsja, als je goed wil chiptunen moet je denk ik naar ringsleutel gaan, effectief, betrouwbaar, proffessioneel en relatief goedkoop.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#4
Quote:Originally posted by Thieuke
tsja, als je goed wil chiptunen moet je denk ik naar ringsleutel gaan, effectief, betrouwbaar, proffessioneel en relatief goedkoop.

Ik heb daar van Mystic Devil / John heel andere dingen over gehoord. Die kwam daar en ging meteen weer foetsie. Hoe & Wat ff aan hem vragen.

Ik zou in elk geval wel naar een gerenomeerd bedrijf gaan, zoals DBM Engineering, BullPower, RICA enz.

Maar die chippies van 50 euro schijnen het ook prima te doen. Ik ben alleen vergeten wie er nou zo een had in zijn auto...
Vermogenswinst zal tussen de 5 en 10 pk zijn. Kan er ook NIET zijn.
Geen Suzuki meer.
Reply

#5
nja ik hoorde er meer goede verhalen over eigenlijk. Maar ja, dan meoten die mensen hier maar ff reageren. Misschien ff een review van maken.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#6
Ik heb onderandere een Stage 2 Performance chip in de auto zitten.
Ik zou zeggen dat als je hem voor niet al teveel geld kunt kopen dan moet je het zeker doen, merkbaar krachtverschil in de wagen.
Auto pakt veel soepeler op onderin en na de 4500 toeren zet hij nog een extra versnelling in die er eerst niet was.
Ik zou het doen.

Maurice
Reply

#7
en dat van maurice is zo

kheb ff bij hem in de auto gezeten, en man dat ding trekt Biggrin

ik heb zelf een stage 1 chipje ook 50€, maar kweet nie waar ie juist vandaag komt
merken, ja boven de 4500 ook een beetje harder

meer pk's denk dat chipje voor een 5tal pk meer heeft gezorgd

standaard 101 en nadien gemeten 110pk met chipje, katvervanger, krukaspulley, en open filter

maar voor "weinig" zou ik em niet laten liggen Wink
Reply

#8
Nou ik kan het ook aanraden, nadat ik mijn stage 2 chip (ssgti.com) erin had gezegd was echt een duidelijk verschil, boven de 4000 rpm trekt ie echt al een gek.
[Image: 20vt%20avitar.jpg][Image: 2368412_3.jpg]
JD tuned 200 pk & 300Nm
Reply

#9
ok dat doet het devil

ik ga ook een stage 2 chip halen Tongue
Reply

#10
He Ri,

Toch onder de indruk toen van de chip??? devil

Zou het zeker aanraden ja.

Maurice
Reply

#11
FF een vraagje van mijn kant.


Wanneer is een Chip stage 1 of 2. moet er voor een stage 2 chip iets aan de uitlaat/inlaat worden gedaan of kun je de stage 1 overslaan?
[Image: swift2.jpg]
2-Tone
Reply

#12
jij hebt toch carb versie???? ehb je nisk aan een chip toch?
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#13
Hij gaat toch voor een gti als z'n gs verkocht is...
Reply

#14
oh ok, niks gezegd dan
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#15
@Maurice evo:
wat is je gemiddelde verbruik nu na installeren van de chip??
Reply

#16
hang van je rechter voet af.

mijn auto rijd soms 1 op 5 en de andere keer 1 op 16

dus zeg het maar
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#17
@ Mauspeed.

Mag misschien erg vreemd klinken maar mijn benzine verbruik is NIET negatief beinvloed, is zelfs in sommige situaties beter geworden!!!
Ik denk dat het te maken heeft met het koppel onderin, dat word met de stage 2 met GROTE sprongen vergroot, eerst moest je rond 2000 toeren in stadsverkeer altijd volgas geven om bij te blijven, nu volstaat half gas geven en vol gas geven is al meteen trekken als een gek!!
Denk dus net door wat minder gas geven elke keer dat het rijker lopen van de motor hiermee word gecompenseerd.

Maar als je gaat gassen dan is t een ander verhaal.
Volle tank gassen met de oude chip deed ik 1:12.8
Volle tank gassen met nieuwe chip doe ik nu 1:12

Dus is allemaal nog te overzien hoor!!

Verder hoef je geen aanpassingen te doen.
Wel ervoor zorgen dat je onsteking op 6 graden staat voordat je de chip installeerd anders gaat ie pingelen als een gek en draai je je auto in de barrels.
Ook ALTIJD 98 ron tanken.

Verschil tussen stage 1 en 2 is dat stage 2 aggressiever is, meer benzine wordt ingespoten etc.
Stage 1 daarentegen heeft ook nieuwe benzinemappen voor wat extra power maar doet geen schade aan het brandstofverbruik!!


Hoop hiermee voldoende info gegeven te hebben.

Maurice
Reply

#18
Kan je met stage 1 wel RON95 tanken ?
Reply

#19
vind dat zo'n onzin, heb jaren op 95 gereden met chip, dus waarom niet?

zou alleen adviseren dat als je de auto opvoerd dan altijd 98 tanken maar dat wil niet zeggen dat het moet.

idd pingelen zal minder snel voorkomen op 98 maar als je een stage 2 chip in zet met open uitlaat en sport filter zal ie echt niet gaan pingelen (of je moet het een en ander verkeerd doen ofzo)
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#20
Ben ik niet met je eens nox6.

Toen ik net de chip erin had zitten had ik nog geen kans gekregen om 98 te tanken, tank was wel ver leeg.
Heb toen 20 km gereden met 95 en ik zeg je dat het niet van harte ging, ik hoorde 100% zeker weten detonatie oftewel pingelen, meteen tank volgegooid met 98 ron en toen liep ie als een zonnetje.

Tip, tank eens V-power 100 ron in duitsland, dat lusten onze motortjes wel, tjezus mandevil

Maurice
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.