Posts: 139
Threads: 14
Joined: Sep 2006
Auto: Renault CLio RSI '93
Hey,
ik ben bezig met heldere koplampen te maken, maar nu vraag ik me af hoe ik het beste het glas glad en helder kan maken. Volgens veel mensen werkt het niet met gewoon schuurpapier en krijg ik daardoor krassen die er niet meer uit gaan.
hoe denken jullie dat het ken?
Nieuwe Auto *Clio RSI Power*
Posts: 701
Threads: 34
Joined: Dec 2004
Auto: '05 Seat Ibiza FR TDI
Glas? Volgens mij is dat nog altijd kunststof. Polycarbonaat ofzo...
En waarom wil je die "ribbels" er uit halen? Die dingen zitten er niet voor niks.
Swift GTi 01-01-07 t/m 14-09-07:
Ibiza FR TDi 14-09-07-nu:
Posts: 296
Threads: 5
Joined: Mar 2005
Originele swift lampen van de mk2-3 modellen zijn gewoon glas hoor... of ik moet me wel heel sterk vergissen...
Hij wil ze waarschijnlijk helder maken ivm xenon? Aangezien er nog een topic van hem loopt met xenonvragen...
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
klinkt iig als glas als er tegenaantikt
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 139
Threads: 14
Joined: Sep 2006
Auto: Renault CLio RSI '93
klopt wat arco zegt. Ik vind deze lampen niet mooi in combinatie met xenon.
en ik ben nog meer van plan met me koplampen
Nieuwe Auto *Clio RSI Power*
Posts: 3.570
Threads: 73
Joined: Dec 2004
Auto: 4x GS,2xSdn,2xGTi,1xGTX
lampen zijn toch echt van glas
ik heb al eens een setje kapot geslagen voor een zelfde soort project
Posts: 139
Threads: 14
Joined: Sep 2006
Auto: Renault CLio RSI '93
@vr: ik kreeg de unit en het glas makkelijk van elkaar af
! heb ik daarvoor de unit op de sloop kapot zitten slaan, had het niet gehoeven
Nieuwe Auto *Clio RSI Power*
Posts: 608
Threads: 9
Joined: Mar 2005
Auto: Swift GTi
Bedenk wel dat die ribbels een functie hebben.... Daarnaast denk ik niet dat je ze eruit kan slijpen/schuren en vervolgens het glas weer mooi glad kan krijgen...
Een front-swap naar Mk4 is waarschijnlijk minder werk en daar zijn de heldere lampen zo voor te koop
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
DGR Wrote:Bedenk wel dat die ribbels een functie hebben.... Daarnaast denk ik niet dat je ze eruit kan slijpen/schuren en vervolgens het glas weer mooi glad kan krijgen...
Een front-swap naar Mk4 is waarschijnlijk minder werk en daar zijn de heldere lampen zo voor te koop
front swap is toch veel werk hoor...
-zijschermen
-bumper
-bovendekje
-moterkap
en dan nog het hele zooitje spuiten
waarom zou je het niet proberen bij een setje sloopkoplampen van 20 euro
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 76
Threads: 11
Joined: Oct 2006
Auto: New Swift Aerow
15-02-2007, 17:27
(This post was last modified: 15-02-2007, 17:29 by Grollebol.)
ja dat zou ik idd eerst even doen, maar glas met de hand glad schuren lijk me zeker niet te lukken, miss met een polijstmachinen, zn soort handding.
maar setje op de slopp halen is denk wel het beste
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
maar de vraag id als je de koplamp open heb kun je de ribbels dan voelen of zitten er middenin het glas?
als je ze niet kunt voelen dan word t echt heel lastig
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 3.570
Threads: 73
Joined: Dec 2004
Auto: 4x GS,2xSdn,2xGTi,1xGTX
met de hand polijsten kan prima, kost alleen veel tijd
heeeel veel tijd.
met mk4 lampen ben je veel meer geld kwijt EN mk2/3 lampen zijn veel mooier dan die kleine gevalletjes van een mk4/5
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
gewoon dremeltje kopen of zon opzetstuk voor de boormachine, werkt beide super!
maar zijn de ribbels te voelen of niet?
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 76
Threads: 11
Joined: Oct 2006
Auto: New Swift Aerow
15-02-2007, 17:38
(This post was last modified: 15-02-2007, 17:38 by Grollebol.)
aha oke wist niet dat het ook met de hand kon joo.
denk dat je zel wel voelt of het moet geperst zijn?????!!.
Posts: 139
Threads: 14
Joined: Sep 2006
Auto: Renault CLio RSI '93
de ribbels zijn heel goed te voelen zelfs
Nieuwe Auto *Clio RSI Power*
Posts: 2.450
Threads: 20
Joined: Feb 2005
Auto: Renault Clio RS
ok kun je dan niet het beste eerst schuren met een blok(recht oppervlak) zodat je dus alleen maar de ribbels schuurt en niet de rest er rondom
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Posts: 139
Threads: 14
Joined: Sep 2006
Auto: Renault CLio RSI '93
ik ga het eens proberen met korrel 80 ofzo ff die ribbels bewerken
Nieuwe Auto *Clio RSI Power*
Posts: 3.570
Threads: 73
Joined: Dec 2004
Auto: 4x GS,2xSdn,2xGTi,1xGTX
ribbels zijn ongeveer een halve cm diep
Posts: 263
Threads: 22
Joined: Jul 2006
Auto: Swift Gti Turbo
volgends mij kan je het beste de ribbels weg schuren met een dremel want met de hand is zo'n klotte werk
en op eerdere vragen :
mk3 lampe = zeker glas
mk3 lampen= ribbels te voelen
om strax de krassen weer weg te krijgen kan je het volgens mij met blanke lak spuiten nadat je het hebt schoon gemaakt maar je moet wel met het schuren van grote korel naar kleinere korel gaan want anders krijg je het nooit weg(de krassen)
oja nog 1 ding laat de lamp niet vallen gaat hij kapot van :S (uit eigen ervaring)
had dit namelijk zelf ook geprobeerd + angel eyes te maken maar nog niet mee verder gegaan omdat me glas kapot is gegaan
hoe heb jij dan het glas makkelijk losgekregen?
Naja suc6
Marcoswift
Suzuki Swift GTI Turbo --->
(lekker zuinig dus
)
Posts: 286
Threads: 6
Joined: Dec 2006
Auto: MK6 + Civic 6th gen.
MK3 lampen zijn zeker glas?
Grappig, het eerste steentje wat je tegen ze aan zou krijgen zou ze doen breken. Alle koplampen zijn poly-carbonaat! Gemakkelijk te kunststoflassen en vrijwel onbreekbaar. Wel makkelijk bewerkbaar (lassen, schuren, boren, etc.)