Koplampen vallen af en toe uit, schakelaar stuk?
#61
Geen idee... Gok van niet, maar misschien dat iemand daarover uitsluitsel kan geven?
Reply

#62
De stuurkolomschakelaar van een mk2 is NIET dezelfde als die van een mk3.
[Image: DKBUEhx.jpg]
Reply

#63
Dat was al een gegeven en niet de vraag. De vraag was of de printplaat wellicht wel uitwisselbaar is...
Reply

#64
nope...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#65
Heb er een gevonden bij suziforce Biggrin

Alles werkt weer !
Reply

#66
(07-02-2007, 21:36)VR Wrote: Vanaf vrijdag heb ik last van een heeeeel naar probleem.
Vrijdag avond op de snel weg vielen zomaar plots mn koplampen uit. de rest bleef gewoon branden.

Stadslichten deen het wel gewoon.

5 minuten later sprongen ze weer heel eventjes aan. en toen weer uit, en plots weer uit.

Vanavond gebeurde het weer (was vergeten dat er iets aan mankeerde)
heeeeel irritant maar vooral ook heeee; gevaarlijk.

Zekeringen zijn prima, pitjes (philips bluevision) zijn prima.

Ik denk dat ik het in de stuurschakelaar moet zoeken maar als ik daar aan friemel dan gebeurt er ook niks met de lampen.

Zou het naast de stuurschakelaar nog iets anders kunnen zijn?

wat d8 je van je stekker verbinding?!
Reply

#67
Euh... wat dacht je van niet? Check de datum van die post eens en lees de rest van dit topic eens door... Welkom overigens op het forum Wink
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#68
MUHAAHAH

heb stuurschakelaars op voorraad gehad maar inmiddels aan m'n laatste toe 42
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#69
even een oude topic omhoog schoppen
iemand nog wat fotos van hoe je die massa moet aanpakken
heb alles geprobeerd maar heb nog geen licht aan de voorkant
die zwarte kabel die in de stekker loop is bij mijn bruin
moet ik die kabel door knippen of moet ik de kabel in zijn geheel uit de stekkerdoos halen?
en dan verbinden met een kabeltje en die kabeltje ergens aan vast maken?



Reply

#70
Pagina 1, pagina 2 en voglens mij ook pagina 3...
Niemand leest het topic, maar stelt steeds dezelfde vraag.
Zo krijgen we topics vol met dezelfde vragen die zo onoverzichtelijk zijn (velgen topic bijvoorbeeld) dat niemand de moeite meer neemt om te lezen.

Parallel aan het draadje een draadje solderen (niet doorknippen dus) en dan óf aan een andere zwarte draad, óf aan het chassis vast maken.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#71
(25-08-2009, 16:14)The Force Wrote: Het is inmiddels een klassiek probleem op de Swiftjes ja.
Dit wordt veroorzaakt door slijtage in de stuurkolomschakelaar (SKS) die alle stroom van beide koplampen moet verwerken.
Da's 55W per kant, zo'n 110W totaal en dus bijna 10A dat door de schakelaar en het draadje moet...
Gaat lang goed totdat er wat slijtage optreedt en de overgangsweerstanden tussen de schakelcontacten hoger worden. Dan is het vaak snel gebeurd!

Geldt dit ook voor een mk1? Ik heb de knop voor het dimlicht op het dashboard en in de stuurkolom de schakelaar van het groot licht. Nu doet het stadslicht het wel en het seinlicht ook (als je de knop van het groot licht naar je toe trekt) groot licht niet. Al het andere licht doet het ook prima, zekeringen zijn ook jofel, relais is goed, Lampjes zijn ook goed, maar links en rechts krijgen geen stroom. Er klikt wel een of andere schakel onder het luchtfilter huis. Als je de knop van het dimlicht aan en uit doet, hoor je die klikken. Geen idee wat die met het licht van doen heeft. Er lijkt bij de stekkers van de koplampen ook geen massa te zitten, maar geen idee waar te kijken voor die massa.
Reply

#72
Bij de mk1 smelt de soldeer op de print plaat van de schakkelaar weg.even open halen en kijken welk draadje los ligt.
Reply

#73
Dankje voor de tip! Ik ga vandaag of morgen direct kijken. Moet wel het dashboard eraf, ieks. Stadslicht zit trouwens wel op diezelfde knop en die doet het wel, maar het kan dus alsnog een draadje op het printplaatje zijn? Hebben al helemaal zitten doordenken, omdat het seinlicht het wel doet en het groot licht niet. Dat zit juist weer op de stuurkolom. Zou haast denken dat daartussen een relais of omleidingspunt o.i.d. zit
Reply

#74
Bedankt! Het is opgelost. Draadje was id los van de printplaat. Zie foto. draadje hoorde vast te zitten onder het zwarte kabeltje

[Image: 20160516_144807.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.