zijn er al mk6 swift sport rijders hier??
#1
ik heb em besteld en krijg em pas einde mei (woon in belgie voor diegene die dat nog niet weten)

maar heb enkele vraagjes

kheb niet onder de motorruimte kunnen kijken en vind foto's opt net van onder de kap

dus please een fototje 39

en dan lees ik op de duitse suzuki site dat ie daar geleverd wordt met stoelverwarming en radio cd mp3 met ingebouwde navigatie en stuurbediening

ik dacht dat ie hier zonder navi en stoelverwarming werd geleverd...

en weet iemand als de originele radio cd mp3 een rca aansluiting heeft om een versterker aan te sluiten, of er een adapterstuk bestaat om een din radio te plaatsen, want heb net een nieuwe pioneer in me huidige swift zitten met een dikke instal en het is een beetje zonde die nu al weg te doen
Reply

#2
Volgens mij is er nog niemand op het forum die hem heeft.
Zag hem bij de dealer staan paar daagies terug, mooi bakkie Smile

Er stond ook een zwarte ( geen sport ) met een erg dik spoilerpakket.
toch wel stoer hoor zo,n swift.
Reply

#3
geen navi, geen stoelverwarming... wel Clima. en MP3's speelt ie ook..

ow.. ook geen rca
[Image: sigdp.jpg]
Reply

#4
Waarom vraag je dat hier? Kun je niet gewoon even langs je dealer gaan of bellen? Die verteld je dat met alle plezier... Beetje vreemd dat je niet precies weet wat er op je auto zit als je hem al gekocht hebt. Alles staat tot in de puntjes op je factuur of anders wel in je boekjes die je van de dealer hebt.

Tip: Xenon kitje erin! Tongue
Reply

#5
De enige sports die er momenteel rondrijden zijn demo's van de dealer of van de pers. De eerste bestelde sports moeten nog afgeleverd worden (krijg de eerste officieel geleverde in NL), de mijne komt over een aantal weken als het goed is binnen.

Qua opties: geen stoelverwarming en navigatie (wel optioneel leverbaar). Vind het overigens ook vreemd dat je niet exact weet wat je gekocht hebt? Anyway, voor meer info zou ik nog even contact opnemen met de dealer.

Een RCA aansluiting heeft de radio, voor zover mij bekend, niet. Wel kan je van je versterker de high level input gebruiken (de draden die normaal naar de speakers gaan in de versterker pluggen) en zo alsnog je geluid laten versterken.

Succes en show ons de fotos als je hem hebt! Welke kleur is het geworden trouwens??

Greetz,
Werner
Reply

#6
ik weet perfect wat ik heb gekocht

en in de boekjes van de dealer staat het ook niet vermeld, maar las dat ie in duitsland standaard met stoelverwarming wordt geleverd en met radio navi combinatie

daarom was er bij mij enige twijfel

ik heb trouwens een testrit kunnen maken op autosalon omdat ze in belgie nog nergens bij een dealer staan (toch nergens in de buurt)
maar op een half uurtje testrijden kun je onmogelijk alles zien, en de dealer is ook niet op de hoogte tot in de kleinste details
de dealer waar ik ga is de hoofdzetel van mijn provincie en hij heeft er niet eens eentje in de showroom staan

maar belgie is ook niet echt een suzuki-lievend land

anyhow

ik heb em besteld in supreme red pearl Drewl
de eerste modellen worden in belgie pas einde mei afgeleverd Thumbsdown
en er komen dit jaar maar 120 sports naar belgie (blijft ie voorlopig nog ff exclusief)

grtz ri

Reply

#7
ff nog snel erbij

steek is 5x100????

weet dat de bandemaat 195/45/17 is maar de originele velgjes zullen wel 6.5duim breed zijn??

want staat nergens in de boekjes die je van de dealer krijgt 37
Reply

#8
Ok helder, excuses, kwam over alsof je niet wist wat je gekocht had Wink

De steek is 5x114,3 en de breedte van de originele wielen is inderdaad 6.5 of 7 j (zelfs de importeur kan hier geen uitsluitsel over geven). De ET waarde van de wielen is 50 op de sport.

Greetz,
Werner
Reply

#9
Nette bak hoor maare 120 stuks das zeker niet veel, vraag me soms wel eens af hoeveel normaale mk6 swifts nu in nederland rijden want af en toe kom ik er echt te veel tegen.
[Image: sparco_logo_2.gif]
Reply

#10
Volgens wat ik op de site van autoweek kan vinden zijn er de
volgende aantallen verkocht:

2005 : 3406
2006 : 5286
totaal :8692 verkochte swifts
[Image: sig.jpg]
Reply

#11
Vond nog een leuk sportje op het net:

[Image: swift149.jpg]

Kansai Suzuki
[Image: sig.jpg]
Reply

#12
7j lijkt me breed om een 195 band op te leggen, van fabriek af dan

meeste fabrikanten spelen toch wat veiliger en leggen er dan 205 op

nu speelt geen rol, vooral de steek moest ik weten, kan ik al voor velgen beginnen uitkijken 39

@ werner: het kwam idd zo over, maar rij al 14 jaar swift gti en heb nog bij de suzuki-dealer hier gewerkt

dus ken de swiftjes wel, zat enkel nog met de twijfel van de uitrusting in duitsland als die hier hetzelfde was

heb jij je sport al?
want ik las ergens in een topic iets van verlaging?
Reply

#13
@ bluenewswift: please zo geen foto's posten Cry

wordt het wachten alleen maar ondraaglijker van


neenee grapje Wink

vette bak, begint al te kriebelen bij mij 39
Reply

#14
Sorry, even niet aan gedacht dat het misschien teveel voor je werd.

Ik zal geen grijze Sports meer posten.


Jij krijgt toch een rode?? 42






[Image: swift150.jpg]
[Image: sig.jpg]
Reply

#15
Ik ga misschien deze zomer overstappen naar een Swift Sport, is wel afhankelijk of ik nog een redelijke prijs voor mijn huidige Swift krijgt.
Ik ga ook nog bij de Toyoto dealer langs, de Yaris 1.8 VVT TS lijkt me ook wel wat. Het dashboard van de Yaris straalt bijv. veel meer kwaliteit uit dan dat van de Swift, in zijn geheel gezien staat de Yaris kwalitatief op een iets hoger niveau dan de Swift.
Reply

#16
ri Wrote:7j lijkt me breed om een 195 band op te leggen, van fabriek af dan

meeste fabrikanten spelen toch wat veiliger en leggen er dan 205 op

nu speelt geen rol, vooral de steek moest ik weten, kan ik al voor velgen beginnen uitkijken 39

@ werner: het kwam idd zo over, maar rij al 14 jaar swift gti en heb nog bij de suzuki-dealer hier gewerkt

dus ken de swiftjes wel, zat enkel nog met de twijfel van de uitrusting in duitsland als die hier hetzelfde was

heb jij je sport al?
want ik las ergens in een topic iets van verlaging?

Voeg mij maar toe op msn: groentjeshining@hotmail.com

Greetz,
Werner
Reply

#17
Die sport ziet er echt goed uit man, ik wacht nog op mn gewone swift dus aan een sport denk ik al helemaal niet, wel kicke als je 17'' velgen eronder gooit, heb ik ook besteld namelijk kan je helaas nog niet vertellen hoe het rijd, je levert een stukje comfort in he.
[Image: sparco_logo_2.gif]
Reply

#18
Als ik die Yaris met de Swift vergelijk dan heb ik op papier met de Swift toch een beter deal hoor.

Voordelen van de Swift tegenover de Yaris volgens autoweek carbase:

tractie control
stabiliteitsregeling
sportstoelen
hoofdsteunen achter
koelwatertemperatuurmeter
boardcomputer
buitentemperatuurmeter
metallic lak
verwarmde buitenspiegels
motorrijtuigenbelasting
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#19
Heb zelf lang gewacht op een andere auto te kopen, maar toen was er alleen de Baleno. Bij het horen van het nieuws dat er een New Swift kwam, weer lang gewacht.

En nu is ie er eindelijk... Vindt ik em met zijn 20.000 Euros voor de Sport toch echt te duur. Anders had er zeker wel een Swift in gezeten, maar heb het geld er niet voor (over).

Quote:De naald van de toerenteller klimt en nadert de 6000 toeren. Hoewel je gevoel en gehoor zegt 'hier houdt het op' weet je dat je hier met een VTEC te doen hebt. Blijven vloeren dus...
Reply

#20
[quote=Pollux]
Als ik die Yaris met de Swift vergelijk dan heb ik op papier met de Swift toch een beter deal hoor.

Voordelen van de Swift tegenover de Yaris volgens autoweek carbase:

tractie control
stabiliteitsregeling
sportstoelen
hoofdsteunen achter
koelwatertemperatuurmeter
boardcomputer
buitentemperatuurmeter
metallic lak
verwarmde buitenspiegels
motorrijtuigenbelasting
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.