Comfortabel maken Ignis Sport, wordt er gek van
#1
Hallo alleemaal,

Heb nu al een paar maanden me Ignis Sport maar begin me nu toch wel een beetje te ergeren aan de onwijs stugge achteras.

Meerdere mensen vervoeren op de snelweg is ook al bijna niet te doen, de achteras slaat dan ook op de stootblokken.

Wanneer je net te hard over een drempel gaat, die er in mijn omgeving onwijs veel liggen lijkt het net of de achteras los komt stupid

Aangezien ik wel van een beetje doorrijden hou, begin ik me er dus een beetje aan te ergeren. Thumbsdown

Weet iemand een oplossing, of een bedrijf die dit soort dingen aan kan passen?

ps, hij heeft 23dkm gereden en de achterdempers en veren zijn in orde.
Reply

#2
Wel, kan je 1 tip geven ,

Flink doorijden, ik zit aan de 50 en heb nergens meer last van Wink

sterkte .. en ja er zijn andere veren die meer luxe geven........ maar t is en blijft de sport versie he Wink


C

jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#3
ik weet niet of een 3-drs GLS minder stugge veren heeft ??
moet je daar eens naar informeren.
[Image: sigdp.jpg]
Reply

#4
Bij de sport ,

Zitten zeker andere veren onder, niet originele van suzi sport ,de standaardt heeft stukken meer comfort maar is dan ook 10cm hoger.

ter info

C

jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#5
hmm 10cm hoger..
Dat is geen optie
Reply

#6
Rustiger rijden, is dat misschien een optie?
Reply

#7
Het is niet echt n gezins wagen, maar ook niet echt n sportwagen, zelfs niet van beide een beetje.
De achter kant is vreselijk hard, maar met de originele suzi sport vering is t nog harder. Er valt weinig aan te doen verders, ik zit nu aan de 50 000 klm en begint wat minder stug en hard te worden.

sterkte

c
jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#8
Misschien ben ik krom...

Maar je koopt een Ignis SPORT

Dan weet je dat de auto stug is!
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#9
Vind de reacties best leuk, maar heeft
Reply

#10
Bob de Sloper Wrote:Misschien ben ik krom...

Maar je koopt een Ignis SPORT

Dan weet je dat de auto stug is!

:-)

true, ik herken het wel maar naast deze nadelen ook weer voordelen. Moet er bij zeggen dat ik gelukkig amper drempels heb
Reply

#11
ik weet niet of er een schroefset verkrijgbaar is voor achter,want dat zou de beste oplossing zijn39
sloomste,maar best klinkende suzuki
[Image: 358703_81_full.gif]
Reply

#12
[quote=SuzIgnis]
Vind de reacties best leuk, maar heeft
[Image: sigdp.jpg]
Reply

#13
Er zijn diversen vul materialen, die gebruikt worden tegen het doorhangen bij een caravan, het is een soort schuim rubber ringen, die ertussen gaan, tussen je veren en het door zakken tegen gaan, zijn er van schuim rubber en opblaasbaar.

C

jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#14
Mijn schoonzus rijdt een Ignis Sport en met 3 of 4 volwassenen is het prima rijden hoor. En zij rijdt met 16" en standaard onderstel van Ignis Sport. Ok, je merkt wel dat het een sportief karretje is, maar echt oncomfortabel vind ik het niet. Hoort er bij.
Als je onderstel achter op de stootblokken komt zou ik maar eens naar de dealer gaan, want dat lijkt me niet goed.

Misschien is een Baleno een idee? Lekker comfortabel! Ruilen??
Geen Suzuki meer.
Reply

#15
Mijn beurt weer,


Wel na een belletje met de monteur in dord , gaf hij aan dat waarschijnlijk de achterse vering scheef kan zitten of niet goed in de behuizing na het stuiteren.
Tevens een belletje naar dennis , suziignis , en het hem uitgelegt ...



Dus

SLOTJE !!!!

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#16
Maar is de wegligging van een Ignis Sport dan echt zo beroerd?
Reply

#17
Dat is zachtjes uitgedrukt richard,

af en toe net n kart, hard en stug, en onderstuur bij t leven, je moet er mee leren omgaan.....


maar alles heeft zn voordelen, de achterkant is breder dan de voorkant ... bijvoorbeeld

C

jeroen

Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#18
Onderstuur heb je bij de Swift ook binnen de kortste keren. Misschien moet ik nog eens nadenken over mijn volgende auto danPuzzled
Reply

#19
Het risico met n sport wagen is het uitbreken, bij de echte dure sportwagens heb je dan een abs of iets dergelijks die je helpen de wagen te corrigeren,
Als je met de ignis een bocht verkeerd inschat kan je geen kant meer op ,corrigeren zit er niet in.
Heb zelf al de nodige slippers gehad, met goede afloop .....maar prettig is anders.
De achter as is breder dan voor, n paar centimeter maar, maar net genoeg voor overmoed in je koppie, als de wagen slipt , in n bocht slipt ie op de voor wielen en is niet meer te corrigeren.
slippen op de achterkant is me nog nooit overkomen enkel voor.
Tevens heb je ook voor wiel aandrijving ,terwijl voor je gevoel de "massa "achter je zit, achterkant is hoog en breed , voorkant smal en vrij licht,
Alles bij elkaar een leuke , sportieve auto met voor en nadelen, de wagen heeft voor mij n speciale betekenis.Maar als ik alles wist wat ik nu weet, had ik m nooit gekocht.
Denk zelf ik zit nu rond de 114 pk, de wagen is net 900 kg met n hoogtoerige korte bak ........hij is fel en slipt lekker ....... maar denk aan de riscoos ....

zoals ik mn wagen nu ken, een afrader om te kopen , sorry

Wil je meer weten mafkikker? spreek me zondag aan, doen we n rondje ...... merk je t wel Wink

Zo , een heel verhaal, vul maar aan ...

C

jeroen


Pomp hopper zegt: Jij ook 1 op een emmer??
Reply

#20
Bedankt, als ik ff weg kan zondag, ga ik zeker op je aanbieding in39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.