MK4 GTI || Update...
Ik denk dat het niet geheel geslaagd is!

Ik hoop dat je met je lichtbeeld door de APK komt...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

Jaja nu komen de kritieken, maar goed daarom zet je het hier neer natuurlijk.

Ik blijf de achterklep raar vinden, doorlassen is absoluut mooier dan zo'n los bovendekje, maar de vorm blijf raar, en het probleem bij de mk3 en 4/5 is dat de lichten bol lopen, dat heb je neit bij de mk2, waardoor het aangelaste stuk achterklep recht gemaakt kan worden. Persoonlijk vind ik dat wat netter.

Dit misstaat niet hoor, het is absoluut een verbetering 3939

Wel vraag ik me af waarom je de achterbumper standaard hebt gehouden, die van de mk4/5 is mijns inziens niet de mooiste voor een Swift.

Uitlaatjes zijn natuurlijk wel weer gaaf. Voor een gestylde auto is een links rechts systeem absoluut een must (vind ik) 3939

Spoilertje gaaf, skirts gaaf, velgen staan absoluut goed in het zwart bij oranje, goeie keus 393939

Motorkap idee erg gaaf, maar ik denk iets te ver doorgetrokken, die van de Amerikanen was mooier geweest.

Koplampen zijn wel weer heel mooi 39 39, d'r zit veel werk in, en de vruchten van dat werk heb je denk ik wel geplukt 3939, ik zet wel vraagtekens bij de zwarte rand bij je zijschermen, maar dacht dat dat een reden had.

Jammere is alleen dat nu je motorkap dus niet nergens lekker aansluit, niet bij je zijschermen, niet bij je koplampen en ook niet bij de voorbumper.

Van de vorm van de voorbumper ben ik al geen fan, en misschien moet je hem nog iets beter afhangen, want je hebt grote naden bij je zijscherm, bij je koplampen en bij je motorkap (maar ik denk dat de motorkap de reden is dat hij wat naar voren hangt......???)

Dit zal vast niet je laatste auto zijn, dus als je iets meer op de details gaat letten, denk ik dat je volgende auto weer een stukje mooier wordt.

Bovenstaande zijn bedoeld als tips, er zit veel werk in dat weet iedereen, maar als je er dan zoveel werk insteekt, denk dan goed na wat je gaat maken, en let dan ook op de vele details!!

Ik wil alleen maar zeggen, er zit nogal wat kwaliteitsverschil tussen jou oranje bolide en de auto's van bijvoorbeels Swifty of GTiSwift (om er een paar te noemen), ik weet die zijn best extreem, maar zo zijn een aantal aanpassingen van jou ook (in vergelijking met het standaard styling-bumpers- en skirtswerk).

Evengoed wens ik je veel plezier en bekijks toe met je (ver)nieuw(d)e Swift. 3939
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

de nieuwe achterbumper komt er nog aanWink
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

Nee niet mijn ding die voorkantTongue maar als het de jouwe wel is 39
Reply

Heej,

Hij is netjes geworden hoor... Vindt alleen de voorkant niet netjes afgewerkt. Ik zie een te grote kier tussen de voorbump en de motorkap en jammer dat de nieuwe achterbump er nog niet is. Qua achterklep vindt ik dat je het netjes zo hebt opgelost, super!

Dat je de velgen zwart en de deurhendels zwart hebt gelaten vindt ik super staan. Dat breekt een beetje. 39

Zijn je spiegels al opnieuw gespoten?

Nou Groene swift succes nog met de verdere ontwikkelingen van je Oranje swift. Wink

Gr. Daniel
Reply

..........Drewl...........Drewl


nice 39

ik vind em echt vet geworden man 39

hier en daar nog wat afwerken en hij is klaar om geshowd te worden 42

ben benieuwd naar de achterbumper 37

Marcoswift

[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

Mooi kleurtje, doet me beetje denken aan Spyker F1, zeker in combi met die zwarte bandjes. Alleen hoop ik dat jou Swiffer wat betrouwbaarder is Smile
Vind de achterkant wel fraai zo, zo strak, gewoon lekker basic houden. Het kleurtje en de velgen geven de wagen al genoeg smoel, maar dat is iets persoonlijks. Blijf het knap vinden hoe mensen het altijd maar doen om hun auto te "verfraaien".
Succes en veel plezier met je wagentje.
Reply

Ik vindt de hele wagen super behalve die doorgetrokken motorkap, die had ik persoonlijk wat anders aangepakt. Maar de rest van je werk ,,,, chapeau hoor 39

Reply

ieder zijn ding toch.. Oranje boven!!! 39
Reply

Sow dat ding is echt super mooi geworden joh. En die kleur is echt super393939
Drive nice, Drive Fast, Drive GTI
Reply

netjes hoor. Niet luisteren naar de andereWink gewoon je eigen ding doen dan zullen we zien dat dat later goed uitpaktBiggrin
Reply

Bedankt voor de reacties39

Thieuke Wrote:Jaja nu komen de kritieken, maar goed daarom zet je het hier neer natuurlijk.

Ik wil ook graag jullie mening horen39

Ik blijf de achterklep raar vinden, doorlassen is absoluut mooier dan zo'n los bovendekje, maar de vorm blijf raar, en het probleem bij de mk3 en 4/5 is dat de lichten bol lopen, dat heb je neit bij de mk2, waardoor het aangelaste stuk achterklep recht gemaakt kan worden. Persoonlijk vind ik dat wat netter.

Vorm lijkt raar maar het klopt wel. Loopt met de vorm van de achterlichten mee. Vindt het zelf heel mooi gedaan.

Dit misstaat niet hoor, het is absoluut een verbetering 3939

Wel vraag ik me af waarom je de achterbumper standaard hebt gehouden, die van de mk4/5 is mijns inziens niet de mooiste voor een Swift.

Nieuwe achterbumper is onderweg, Fibersports

Uitlaatjes zijn natuurlijk wel weer gaaf. Voor een gestylde auto is een links rechts systeem absoluut een must (vind ik) 3939

Spoilertje gaaf, skirts gaaf, velgen staan absoluut goed in het zwart bij oranje, goeie keus 393939

Velgen zijn nu matzwart, worden glanzend zwart.

Motorkap idee erg gaaf, maar ik denk iets te ver doorgetrokken, die van de Amerikanen was mooier geweest.

Koplampen zijn wel weer heel mooi 39 39, d'r zit veel werk in, en de vruchten van dat werk heb je denk ik wel geplukt 3939, ik zet wel vraagtekens bij de zwarte rand bij je zijschermen, maar dacht dat dat een reden had.

De zwarte rand is puur voor de afwerking. Bij gtiswift lopen de zijschermen perfect met de koplampen mee. Bij mij niet helemaal 100%, voor de afwerking zit er een zwarte strip. Toch elke keer dat ik me swift zie, vind ik het er dik uitzien die koplampen37

Jammere is alleen dat nu je motorkap dus niet nergens lekker aansluit, niet bij je zijschermen, niet bij je koplampen en ook niet bij de voorbumper.

Motorkap sluit perfect aan met me zijschermen. De kier tussen me bumper en motorkap is duidelijk aanwezig. Maar vindt hetzelf niet storrend. Hoop in de toekomt met een andere voorbumper de kier te dichten.

Van de vorm van de voorbumper ben ik al geen fan, en misschien moet je hem nog iets beter afhangen, want je hebt grote naden bij je zijscherm, bij je koplampen en bij je motorkap (maar ik denk dat de motorkap de reden is dat hij wat naar voren hangt......???)


Ik zal nieuwe/duidelijkere foto's maken. Tussen de bumper en de zijschermen zit zwarte kit. Loopt een zwarte kit rand langs heel me zijskirt, die lijn hebben ze doorgestrokken bij me bumper. Bumper moet nog opnieuw gespoten worden (zit een scheur aan de zijkant) dan word de bumper alleen opgehangen en niet vast gekit.

Bumper sluit idd niet heel goed aan bij de koplampen. Ben er zelf ook niet echt tevreden mee. Misschien dat er in de toekomst een andere voorbumper opkomt die dan wel goed passend gemaakt word


Dit zal vast niet je laatste auto zijn, dus als je iets meer op de details gaat letten, denk ik dat je volgende auto weer een stukje mooier wordt.

Je leert echt veel met zo'n project. Volgende project zal ook anders verlopen ja.

Bovenstaande zijn bedoeld als tips, er zit veel werk in dat weet iedereen, maar als je er dan zoveel werk insteekt, denk dan goed na wat je gaat maken, en let dan ook op de vele details!!

Ik wil alleen maar zeggen, er zit nogal wat kwaliteitsverschil tussen jou oranje bolide en de auto's van bijvoorbeels Swifty of GTiSwift (om er een paar te noemen), ik weet die zijn best extreem, maar zo zijn een aantal aanpassingen van jou ook (in vergelijking met het standaard styling-bumpers- en skirtswerk).

Zou zelf (nog) niet de vergelijking trekken met Swifty of GTiSwift (gaat wel die kant op)

Evengoed wens ik je veel plezier en bekijks toe met je (ver)nieuw(d)e Swift. 3939

Dat gaat zeker wel lukken37

musQ Wrote:netjes hoor. Niet luisteren naar de andere gewoon je eigen ding doen dan zullen we zien dat dat later goed uitpakt

Luister altijd naar anderen. Ben benieuwd naar hun mening. Kan je altijd nog van leren. Iets wat je toch net ff wat anders had kunnen doen. Maar zal altijd me eigen smaak geven aan me swiftBiggrin

Ben best tevreden met het eind resultaat maar het had beter gekunt. Zijn nog lang niet klaar met de swift, kan nog van alles veranderen.

Reply

Groene swift Wrote:Luister altijd naar anderen. Ben benieuwd naar hun mening. Kan je altijd nog van leren. Iets wat je toch net ff wat anders had kunnen doen. Maar zal altijd me eigen smaak geven aan me swiftBiggrin

Ben best tevreden met het eind resultaat maar het had beter gekunt. Zijn nog lang niet klaar met de swift, kan nog van alles veranderen.

Kijk dat is goed nieuws.

Met het aansluiten van je motorkap en je zijschermen bedoelde ik eigenlijk door die zwarte rand lijkt het niet goed aan te sluiten, aan de andere kant, als je booskijkers aanlast dan heb je ook al snel dat de hoek je motorkap niet meer samen valt met de hoek van je zijscherm. Het is dan ook geen storend iets, maar zonder rand en goeie afwerking was dat detail net wat netter geweest.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat je het op deze manier op neemt dan het alleen maar als kritiek ziet, zoals sommige anderen daar duidelijk niet tegen kunnen (@ Musq: daar bedoel ik jou niet mee btw, just in case.....).

Je moet van elkaar leren 39, dit is een leuk project geworden, en merk dat je zelf ook nog niet tevreden bent, dat is de goeie weg naar een auto die w
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

Nja, mijn mening:

De voorkant, je ziet een kleine kier tussen de motorkap en de bumper, maar sorry jongens, ik vind het wel iets hebben.. het heeft een miniscule boog van een paar graden, en dat vind ik gewoon mooi, die bumper vind ik zelf te wild, als de kieren en de gaten bekijkt an de bumper, dat past er niet bij..Wink

De auto is absoluut niet lelijk, dat zal ik nooit zeggen, en ik hoop echt dat deze auto een paar prijzen wint.. Smile

Dat zwarte bij je lampen is zonde, maar het is een leermoment toch?

Even als opmerking, misschien dat je een fotoshop van een rascalbumper op jouw auto, kijken hoe dat staat?

Dat is meer in de lijnen van je auto.. 39

Succes jongen!
[Image: liltunerbanneruf7.jpg]
Bezoek mijn Cardomain: http://www.cardomain.com/ride/2758022
Whatever you do.. Don´t click here!!
Reply

liltuner Wrote:Even als opmerking, misschien dat je een fotoshop van een rascalbumper op jouw auto, kijken hoe dat staat?

Dat is meer in de lijnen van je auto.. 39

Succes jongen!

Daar kan ik helemaal in mee gaan.

Deze bumper past opm de
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

binnenkort dan maar een naamsverandering?34



je swiffie is leuk geworden! ga zo door!
wat zijn nu je volgende dingen die je wilt gaan doen?
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

nonsens Wrote:binnenkort dan maar een naamsverandering?34



je swiffie is leuk geworden! ga zo door!
wat zijn nu je volgende dingen die je wilt gaan doen?

Bij wie kan ik dat doorgeven, naamsverandering?Biggrin

Auto wordt 17augustus apk gekeurd. Heb gister apk klaar gemaakt. Is dat vast gebeurt. Ben nu bezig om het interieur weer terug te zetten en aan te passen.
Audio inbouw ben ik zaterdag mee begonnen, zal daar nog foto's van plaatsen. Eerst houten steunen overal gemaakt en daarna overal mdf platen op geschroefd.

5,8" tft zit er in de middenconsole.

Volgende komt in de kofferbak (geen achterbank meer dus extra ruimteBiggrin :
2 versterkers
2 subwoofers
2 compo setjes
2 7" tft schermen
condensator
playstation of xbox

Dat gaat de komende weken gebouwd worden.
Zijn nog wel ff bezig.
Eerst vrijdag me achterbumper ophalen bij Eagle Tuning. Is te groot om te verzendenPuzzled dan gelijk passen en monteren afspraak maken om me uitlaat systeem te veranderen.


Reply

Hoe gaat het eigelijk met dit project?
Nog door de APK gekomen?
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

@nonsens als je nou iets langer was gebleven, dan had je hem kunnen zien Smile

Ik ben benieuwd hoe deze wagen er straks uit gaat zien als de nieuwe achterbump er ook opzit.
iig wel een lekker kleurtje 39
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

nonsens Wrote:Hoe gaat het eigelijk met dit project?
Nog door de APK gekomen?

Jep, zo door de apk gekomen. Alles was goedBiggrin
Kunnen we weer een jaartje verder37

Ben afgelopen zaterdag terug gegaan naar Ridderkerk, waar me auto is verbouwd. Was niet blij met de afwerking van me swift. En me oude lak, groen, kwam op bepaalde delen door de oranje lak. Afspraken gemaakt om heel me auto opnieuw te spuiten. Wordt gekeken naar me achterklep. Stuk wat is aangelast, is waarschijnlijk een stuk te kort als me nieuwe achterbumper erop zit.
Uitlaten worden aangepast, worden 2jap style uitlaten.
Verder wordt me dak zwart gespoten dat laat ik doorlopen in me spoiler.

Zitten nu 2kuipstoelen in. 3punt gordels komen er ook van de week in.
Audio is al bijna klaar. Alleen nog afwerken en bekleden.

Van de winter ga ik beginnen aan een gti blok. Maar daar later meer over.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.