[HOW TO] Wielkasten omrollen (Om meer ruimte te creeeren voor grotere velgen bij)
#1
Een how to van hoe je je wielkasten om kan rollen, om vervolgens grotere banden/velgen onder een Swift te krijgen.

Eerst het wiel eraf halen:

[Image: wiel_losmaken.jpg]

Slijptol (of ijzerzaag) er bij pakken en met beleid om de 2 of 3 centimeter een snee in de wielkastrand maken.
Vergeet niet het begin en eindstukje schuin af te slijpen/zagen, om scherpte te voorkomen:

[Image: slijpen.jpg]

Vervolgens kun je gaan beginnen met het omslaan van de stukjes die je net hebt gesneden. Gebruik een hamer (wij hebben een gewone ijzeren gebruikt bij gebrek aan beter) en sla elk stukje apart naar de binnenkant van de wielkast

[Image: omkloppen.jpg]
[Image: omkloppen1.jpg]

Als dit goed naar binnen is geslagen pak je een vijl (het liefst een ronde) en bewerk je elk stukje hiermee. Zodat alle scherpe randjes er af gaan en het lekker glad aanvoelt. Ga van horizontaal langzaam naar verticaal veilen, om de lak niet te beschadigen. (Vergeet de schuin afgeslepen randjes niet)

[Image: veilen.jpg]

Als alles dus glad is kun je gaan tectyleren. Ik heb een grote bus "bodysafe tectyl" gekocht bij Brezan/Harry Banis. Goed de randjes inspuiten zodat er geen kaal ijzer meer te zien is.

[Image: tectyleren.jpg]

Dat tectyl is echt kut spul, het blijft overal aan en op zitten dus vergeet niet je auto schoon te maken. Mocht het al droog zijn op je auto/lak dan is wasbenzine een wondermiddel.

[Image: schoonmaken.jpg]

Wiel er weer op:

[Image: wiel_vastmaken.jpg]

En klaar is kees! Voor de zekerheid ben ik alles nog een keer nagelopen met een kwast, om alle randjes en kaal ijzer met tectyl in te smeren!

PS. Voor de oplettende mensen, de lakschade die je ziet zat er al! Er is helemaal geen lak beschadigd!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Grtz,
Reply

#2
Heb er een jaartje geleden ofzo es voor geinformeerd bij Lynx Cardesign in Bergschenhoek, koste geloof ik iets van 50€ (voor en 50€ achter). Dan wordt het dus gewoon omgerold.

Grtz Ramon
Reply

#3
en hoeveel cm ben je dan breder?
Reply

#4
Quote:Originally posted by jappie_
en hoeveel cm ben je dan breder?

niet! je kan alleen iets verder inverenWink
Reply

#5
breder maken word wel weer een duurder grapje devil
Damien....Wat zeg je van franse auto\'s ????


[Image: th_jaggie.jpg]
Reply

#6
ik zit er echt serieus aan te denken om van mn Alto de wielkasten uit te laten rollen lijkt me wel lachen

Het maakt me niet uit dat je auto sneller is dan de mijne.....
Ik Hardcore GAat toch harder !! Wink (nog wel)
Reply

#7
heb me wielkasten laten omrollen koste 80 euro per as
en ze kunne trekken hoever jij wil maar alles op eigen risico!!
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#8
Quote:Originally posted by dave swiftGTI
heb me wielkasten laten omrollen koste 80 euro per as
en ze kunne trekken hoever jij wil maar alles op eigen risico!!

Waar heb je dat laten doen dan?Biggrin
Reply

#9
colorshop in venlo noord limburg

[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#10
Zijn hier nog picca's van? bij mij zijn ze allemaal weg Puzzled ben wel beniewd hoe het in z'n werk gaat....
[Image: stc_banner.jpg]
Reply

#11
Is ook een topic van dik drie maanden geleden. Wink
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#12
Maar toch vind ik het wel netjes als je de foto's voor een topic als deze online houdWink
Reply

#13
Jaaah man laat eens zien Biggrin
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#14
anders stuur ze aan mij op als je geen ruimte meer hebt online.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#15
Ja als je een how-to schrijft moet je toch ook wel verwachten dat de foto's langer dan 3 maanden toegangkelijk blijven vind ik Tongue ... is meer vervelend dan verwijderde foto's en dan die reacties eronde van: "WOW geweldig" en "prachtige kleuren" Zzzz
[Image: stc_banner.jpg]
Reply

#16
ja ja, nu weten we het wel hahahahaha, het is duidelijk, komt wel goed.
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#17
sorry sorry, ze staan allemaal nog online alleen in een andere directory Smile

Zal het gelijk weer goed maken 45

zeikerds 42
Reply

#18
Hahah super. Dank dat je het ff fixt. is weer een hoop duidelijk nu. 45

Ging het niet op een gegevenmoment toch roesten ook al heb je het ingesprayed? aangezien je toch een paar stukken kaal metaal hebt...

Zeikerds? wie? 42 34
[Image: stc_banner.jpg]
Reply

#19
Nee geen roest, gewoon goed behandelen en tectyleren. Die plekjes die je ziet boven de wielkastrand zaten er al een tijdje...
Reply

#20
snap alleen het nut niet van het omslaan van die stukjes ja kan dan toch net zo goed heel die rand eraf slijpen?
[Image: 291712881_5_Zoes.jpeg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.