Een how to van hoe je je wielkasten om kan rollen, om vervolgens grotere banden/velgen onder een Swift te krijgen.
Eerst het wiel eraf halen:
Slijptol (of ijzerzaag) er bij pakken en met beleid om de 2 of 3 centimeter een snee in de wielkastrand maken.
Vergeet niet het begin en eindstukje schuin af te slijpen/zagen, om scherpte te voorkomen:
Vervolgens kun je gaan beginnen met het omslaan van de stukjes die je net hebt gesneden. Gebruik een hamer (wij hebben een gewone ijzeren gebruikt bij gebrek aan beter) en sla elk stukje apart naar de binnenkant van de wielkast
Als dit goed naar binnen is geslagen pak je een vijl (het liefst een ronde) en bewerk je elk stukje hiermee. Zodat alle scherpe randjes er af gaan en het lekker glad aanvoelt. Ga van horizontaal langzaam naar verticaal veilen, om de lak niet te beschadigen. (Vergeet de schuin afgeslepen randjes niet)
Als alles dus glad is kun je gaan tectyleren. Ik heb een grote bus "bodysafe tectyl" gekocht bij Brezan/Harry Banis. Goed de randjes inspuiten zodat er geen kaal ijzer meer te zien is.
Dat tectyl is echt kut spul, het blijft overal aan en op zitten dus vergeet niet je auto schoon te maken. Mocht het al droog zijn op je auto/lak dan is wasbenzine een wondermiddel.
Wiel er weer op:
En klaar is kees! Voor de zekerheid ben ik alles nog een keer nagelopen met een kwast, om alle randjes en kaal ijzer met tectyl in te smeren!
PS. Voor de oplettende mensen, de lakschade die je ziet zat er al! Er is helemaal geen lak beschadigd!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Grtz,
Eerst het wiel eraf halen:
Slijptol (of ijzerzaag) er bij pakken en met beleid om de 2 of 3 centimeter een snee in de wielkastrand maken.
Vergeet niet het begin en eindstukje schuin af te slijpen/zagen, om scherpte te voorkomen:
Vervolgens kun je gaan beginnen met het omslaan van de stukjes die je net hebt gesneden. Gebruik een hamer (wij hebben een gewone ijzeren gebruikt bij gebrek aan beter) en sla elk stukje apart naar de binnenkant van de wielkast
Als dit goed naar binnen is geslagen pak je een vijl (het liefst een ronde) en bewerk je elk stukje hiermee. Zodat alle scherpe randjes er af gaan en het lekker glad aanvoelt. Ga van horizontaal langzaam naar verticaal veilen, om de lak niet te beschadigen. (Vergeet de schuin afgeslepen randjes niet)
Als alles dus glad is kun je gaan tectyleren. Ik heb een grote bus "bodysafe tectyl" gekocht bij Brezan/Harry Banis. Goed de randjes inspuiten zodat er geen kaal ijzer meer te zien is.
Dat tectyl is echt kut spul, het blijft overal aan en op zitten dus vergeet niet je auto schoon te maken. Mocht het al droog zijn op je auto/lak dan is wasbenzine een wondermiddel.
Wiel er weer op:
En klaar is kees! Voor de zekerheid ben ik alles nog een keer nagelopen met een kwast, om alle randjes en kaal ijzer met tectyl in te smeren!
PS. Voor de oplettende mensen, de lakschade die je ziet zat er al! Er is helemaal geen lak beschadigd!
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Grtz,