Race auto is klaar. wat word het volgende project, een MK6 Turbo???
#81
Ach ja meet en regel techniek, een filtertje plaatsen is een beproefd concept.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#82
Dit is de race auto waar het om gaat. Zondag haal ik het blok er uit en dan kunnen we de aankomende weken hard aan het werk om er wat meer Pk
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#83
39 vette bak Tongue

39

zal wel goed komen die pk's

Marcoswift
[Image: dsc02073ir2vy2.jpg]
Suzuki Swift GTI Turbo ---> [Image: 286346_4.png] 42 (lekker zuinig dus Tongue)
Reply

#84
Hahaha, dat is een ERG bekend bakkie!Tongue Ik miste 'm al op Zolder afgelopen vrijdag. Grappig dat jij er mee bezig bent Ruud!
Reply

#85
Weer even een update, ik heb nu bijna alle onderdelen binnen om het NA blok op te kunnen bouwen.
Ga vandaag alles opmeten zodat ik lagers kan gaan bestellen want er zijn er wel een aantal bij die niet meer in nieuw staat meer zijn, waarschijnlijk hebben ze goedkope lagerschalen gebruikt want het wit metaal is bewoon los gekomen uit een aantal schalen en dat ben ik niet gewent van Suzuki. Kleur van de lagers is ook anders.
Zo op het eerste gezicht lijkt er geen schade aan de lager tappen te zijn maar meten is weten.

We kunnen niet stil zitten en we gaan weer aan een nieuw ECU project beginnen.
Dit keer is het een MX5 NB een 1.8 turbo die nu met een piggybag 207Pk aan de wielen heeft wat al niet verkeert is dacht ik zo.
We gaan de Adaptronic ECU parallel zetten aan de originele ECU omdat deze de dynamo spanning regelt en ook het dashboard deels bedient. Omdat we deze auto
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#86
Even een kleine update. De motor zit grotendeels weer in elkaar en ik hoop dan ook snel met het timen van de motor te gaan beginnen. Er zitten verstelbare nokkenas wielen op zodat we het karakter van de motor kunnen veranderen.

In de kop zit nog het meeste werk en zoals je op de foto
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#87
Ziet er weer goed uit Ruud. Je kan ook even de sinterbrons bij mij ophalen in Rijswijk als je hem echt nodig zou hebben?

Laat het me maar weten.

Gr. Daniel
Reply

#88
allisonendaniel Wrote:Ziet er weer goed uit Ruud. Je kan ook even de sinterbrons bij mij ophalen in Rijswijk als je hem echt nodig zou hebben?

Laat het me maar weten.

Gr. Daniel
IK weet het maar de spullen zijn al in Nederland. Track en trace nummer heb ik nuWink
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#89
Het begint weer aardig op een complete motor te lijken.
Had eigenlijk de motor willen gaan timen, maar was de bouten voor de nokkenas pulley vergeten dus heb ik maar even de 60mm gasklephuis pas gemaakt op het spruitstuk.

[Image: 676857_297_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#90
Ziet er leuk uit man. Ik kom nog ook voor jouwWink om alles aftestellen. Want ik moet nog de nokken assen erin douwen. Maar alleen kost het heel veel geld man. Maar omt nog. Moet veel dingens kopen. Maar hoeveel pk's wil je uit komen ong?
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#91
De bandstofmap van de motor met snelle nokkenassen.

[Image: 676857_298_full.jpg]

Ben wel erg blij dat er auto tune in de ECU zit want een dergelijke map met de hand maken is een monniken werk.
Het golfpatroon verklaart ook waarom je met een originele ECU rond de 2000 a 2500 toeren en dip in je vermogen hebt omdat je de motor te veel brandstof krijgt.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#92
Damn i like your workTongue...

Wou dat ik de tijd en het geld had me er beter in te verdiepen en te experimenteren met dit soort dingen...
'96 VW Polo daily
'00 Mazda Demio wifey
'89 Swift 1.3 8v GL hobby
'07 Sym Shark Rs50

Roest maakt meer kapot dan je lief is!
Reply

#93
Baby-Face Wrote:Damn i like your workTongue...

Wou dat ik de tijd en het geld had me er beter in te verdiepen en te experimenteren met dit soort dingen...
Je mag altijd komen kijken wat we doen, dat kost niets hoor.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#94
Baby-Face Wrote:Damn i like your workTongue...

Wou dat ik de tijd en het geld had me er beter in te verdiepen en te experimenteren met dit soort dingen...

Ach ja, wij zijn ook met kleine experimentjes begonnen en dat loopt uit de hand. hahaha

dus dat kan jij ook Tongue
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#95
Gisteren even bij Ruud geweest en heb even wat fototjes geschoten van het projectje waar hij nu mee bezig is...

[Image: dimi1.JPG]

[Image: dimi2.JPG]

[Image: dimi3.JPG]

[Image: dimi4.JPG]

[Image: dimi5.JPG]


De brandstofpomp moetst vervangen worden, omdat deze kaduuk was. Toen de auto gestart en liep echt als een zonnetje totdat Ruud per ongeluk met zijn hoofd de hoofdstroomschakelaar aanraakte en toen ging het eventjes mis. Er was iets gebeurd met een te hoge piekspanning omdat een relais niet goed functioneerde die in de auto zat en waarschijnlijk de Adaptronic naar zijn gootje heeft gebracht, maar daar verteld ruud denk ik nog wel meer over.

Maaaaar toen zag ik weer iets leuks wat alleen de echte knutselaars op zouden komen. Biggrin Dus gelijk ff een fototje geschoten... devil Ruud vertelde Dimitri om ff de maf te foppen door met de luchtslang lucht door de maf te blazen en zo kon de auto toch gestart worden met de originele ecu alleen liep de auto meer op alleen benzine dan dat ie met een mooi mengseltje liep. Wat een uitlaatgassen op een gegeven moment!!! 42

Dimi met de luchtslang om de MAF te foppen:
[Image: maffoppen.JPG]
Reply

#96
Het was niet de hoofdstroomschakelaar wat als ik er aan terug denk gingen de lamjes van de ECU al uit voordat ik omhoog kwam en met mijn rug de schakelaar mee nam.

Zo weer lekker bezig geweest met storing zoeken met al resultaat een verkeerd aangeslopen hoofdstroom schakelaar en een benzine druk regelaar die verkeert in het systeem zat dus ook nog een brandstofpomp gesloopt met een beetje pech en dan ook nog 2 doorslijt plekken in de bekabeling in de wielkast doordat de bedrading op de band afgeschuurd heeft.
Ook nog even een ECU naar zijn grootje geholpen doordat er net achter de stekker van de TPS sensor twee draden tegen elkaar zaten waardoor de boel kortgesloten werd. waarschijnlijk de 3 en 5 volt voedingen naar zijn grootje.Unhappy
Vandaag toch maar weer het risico genomen om nog een ECU te slopen en met wat rommelen zag ik de TPS waarden in eens raar doen en de cumunicatei wegvallen met de laptop en ja hoor na wat tape weg peuteren had ik de rotzak te pakken. Foto staat hier onder.
Ook nog even een verbrandbrand plek in de ECU loom opgelapt, blijkbaar hebben ze al vaker kortsluiting gehad of heeft er wat in de fik gestaan.
Nu loopt de motor eindelijk goed stationair en kan ie morgen de testbank op.
Wat ik nou niet snap is dat mensen door blijven modderen met een draadboom. Flikker zoon ding gewoon weg als er schade aan is en pel hem niet kaal om er 1 Kg minder gewicht van te maken want je krijgt er ellende mee als je het nog nooit gedaan hebt.

[Image: 676857_303_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#97
Zo vandaag op de dyno geweest en ik ben niet ontevreden. Een lekker vlak koppel en een krukas vermogen wat net onder de 130Pk blijft hangen en een max koppel van 141Nm aan de krukas, er kan nog wel wat meer vermogen uit komen door er een spaghetti uitlaat op te zetten, maar gezien de kosten te beperken heb ik dat niet gedaan.
De motor heeft karakter wat hem zeer makkelijk te rijden maakt. Op het rechten stuk toch nog een leuk vermogen en in de bochten maximale trekkracht. Het koppel is laag in toeren zeker niet lager dan een standaard GTI motor.
Ook om de levenduur en het onderhoud te beperken hebben we een nokkenas gekozen die het vermogen tot 8000 toeren geeft met het standaard uitlaatspruitstuk, denk dat ie met een spaghetti uitlaat wat meer koppel vanaf het middengebied zal hebben en ook wat verder doorloopt in vermogen.

Dyno run van de race auto.
[Image: 676857_304_full.jpg]

Om te vergelijken een Dyno run van een cultus blok.
[Image: 676857_282_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#98
Gisteren avond nog even aan het fine tunen geweest want hij was veel te ageresief op het gas op deelast waardoor de motor erg begon te bokken.
Er zat dan ook niets anders op dan de ontsteking op de gasklepstand weg te draaien en ja hoor gelijk een stuk vriendelijker op het gas, maar wel heel af en toe een knal uit de uitlaat als je het gas er op gooit.34
Wel een beest zeg wat gaat dat van zijn plek af, ben ook benieuwd wat dat doet op een sprintje met maar 680Kg.37

[Image: 676857_307_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#99
Quote:RE: Race auto is klaar. wat word het volgende project, een MK6 Turbo???


Wat een goed idee 394542devil
[Image: sigdp.jpg]
Reply

Ruud een vraagje, wie rijd de swifje op het circuit?
En ik ben ook benieuwd hoeveel seconde hij op de 400m doet.
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.