Race auto is klaar. wat word het volgende project, een MK6 Turbo???
#61
niet te lang anders is ie zwart3434
Reply

#62
Afgelopen weekeinde eindelijk de 200Pk+ turbo motor bij DUG uit Engeland in kunnen bouwen.
Afgelopen woensdag had ik al een dubbele diafragma drukgroep gemonteerd want wat er in zat kon maar net 250Nm en als je hem net te hard inzet met overschakelen dan slipte de koppeling.
Vrijdag avond al de motor uit de auto gebouwd wat niet verkeert ging alleen de bumper er af halen was wat lastig.
Zaterdag kon het echte werk beginnen en de motor zat al snel op zijn plek zodat we een nieuwe ophanging voor de versnelling bak konden maken.
Nu is deze auto geboren met 3 cil motor waarbij de baksteun verder naar achteren zit in de auto en ze een 3 cil baksteun met in plaats van 3 bouten met 2 vast hadden zitten anders paste de steun niet, het leek ons dan ook wel een goed idee om deze steun zo te maken dat het weer op een originele GTI steun leek en dat ging vrij goed want de moeren zaten achter het bik al op de koets gepuntlast vanuit de fabriek dus gewoon de gaten op de juiste plek boren.
Jasper (NOX6) zat weer op zijn favoriete plek onder het dashboard om de Adaptronic ECU er in te knopen wat ook weer wat zoekwerk geeft omdat de Engelsen aan de verkeerde kant in de auto zitten.
Na alles onder de kap vast genoopt te hebben kon de olie en koelvloeistof er in en dan maar hopen dat het wil starten en dat deed hij dan ook vrij vlot.
De motor warm laten draaien en kijken of er niets lekt en dat zag er goed uit.
We zijn maar gestopt met testen omdat er een water temp sensor niet mee wilde werken en Mn reserve lag nog thuis dus dat was voor zondag.

Zondag kon het echte testwerk beginnen, dus snel de bumper er op en naar de pomp want er zat nog 95 octaan in de tank, waar hij ingeval van nood best op loopt maar je wat meer kans hebt op detonatie.
Na de pomp kon het echte testwerk beginnen en ja hoor een storing, bij volgas leek het net of de motor de boost beveiliging in schoot wat in werkelijkheid niet zo was dus dat werd zoeken.
Wat me opviel is dat de water temp stond te dansen en dat duid meestal op een sensor die niet erg fris meer is dus afkoppel dan ding en ja hoor gelijk een lanceerpoging met stoel en al richting de achterklep met vol het gas er op.
Nou dachten we even een sensor wisselen en klaar is kees, nou nee dus.
Sensor aangesloten , sensor van massa los maar wel aangesloten storing weg, nieuw sensor er in, weer niet goed, om gek van de worden dus dan maar even meten of dat je de massa van de 5 vols meetkring niet aan de massa van de accu spanning legt en ja hoor dood leuk 2 ohm dus volle sluiting waardoor je een RC filter in de ECU gewoon buiten werking zet die je nodig hebt om je metingen te kunnen ontstoren.
Aangezien jan en alle man aan deze auto heeft lopen prutsen verwachten we een aardige zoek klus, maar we hadden de massa sluiting zo te pakken want ze hadden een aardscherm van de nokkas trigger dood leuk aan de accu massa gelegd.
Daarna nog even een log gemaakt en alle data even doorgekeken of alles klopte en nog even in de derde versnelling een boost run gemaakt om te kijken wanneer de turbo vol op druk komt.
Ik moet wel zeggen ondanks dat we de wastegate nog een beetje open hadden staan en we met niet meer dan 0,85 bar reden kwam er al verdomd veel vermogen uit.
Normaal met de klep dicht gooit hij hem naar 1 bar boost maar dat kon ik niet goed testen omdat met de oude drukgroep de koppeling dat niet lang aan kon dus na 1 run moet de koppeling weer afkoelen. Wel leuk strepen trekken in Zn tweede vers vanaf 2500 toeren vol de boost er op. wat nou turbo lag, daar doen we niet aan.34

Om de auto een beetje rijbaar te houden en de eigenaar wat te laten wennen aan het vermogen hebben we de turbodruk wat terug genomen want meer als 180Nm aan de wielen bij 2500 toeren met een LSD in een niet al te zware auto is wel even wennen, zeker als je een 140Pk N/A motor gewent ben waar pas power uit komt boven de 4000 toeren.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#63
Productief weekendje volgens mij34
Reply

#64
Knap werk wat jullie alemaal doen, echt een goeie team spirit hoor. Als jullie nog een dagje gaat werkne, kan ik komen helpen, of kijken.??

Ik vind het gewoon supper. En tja dan leer ik ook wel van de meesters zelf. PB, als jullie nog een dagje werk. Dan kom ik ff langs. als het mag.
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#65
Lekker hoor! Biggrin Heb je ook een fototje van die befaamde drukgroep?
Reply

#66
Effe van Sebaszz geleent, de foto42

[Image: 483184_327_full.jpg]

Deze is het

plaatje van de boost run in de 3e versnelling.
[Image: 676857_290_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#67
Het was een leuk weekendje Zzzz wel ff wat werk maar dan hebbie ook wat.
we waren fanatiek genoeg om op de vrijdag avond ff het oude blok er uit te gooien en het een en ander over te zetten.
dus de zaterdag konden we redelijk snel een versnellingsbak steun vast maken aan het chassis omdat dit een andere positie had.
dit bleek achteraf een stuk sneller gedaan dan we verwacht hadden dus toen kon het nieuwe blokkie er in.

ik had de eer om de benodigde electronica zooi kwijt te raken onder het dashboard en op zaterdag reed ie al 34

dus de zondag was lekker om nog de laatste puntjes op de i te kunnen zetten.
er zaten nog wat storingen in, maar dat had ruud al verteld.

die gozer wist niet wat voor beest ie gekocht heeft.
ik ff lekker scheuren met die bak van hem devil tis alleen ff wennen die schakelpook aan de verkeerde kant.
kreeg later nog een berichtje van hem dat ie het tof vond dat ie absurt veel power onder het pedaal had.
nou hopen dat ie hem niet plat rijd, denk namelijk dat het niet geschikt is voor beginnende bestuurders Zzzz

[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#68
Ben ik het inderdaad mee eens want je ziet de naald wel naar de 100 mile toe vliegen en het sleurt er ook aardig aan maar het is zo verdomde stil aan motor geluid dat je denk dat het niet hard gaat, gelukkig zaten er super remmen onder deze auto, dat heb je wel nodig.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#69
Stukje wat DUG op teamswift heeft geplaatst.

many thanks to ruud and jasper (nox6) for doing a great job!!! id reccommend you guys to any1.

the thing i like most about the power is how low down i get it. it makes the car very very drivable with no need to even change gear.

as me and ruud did on a moterway slip road, we entered it doing 50mph ish in 5th gear and the car easily pulled to 95mph by the end. it is very fast!!!

il get some pics to ruud so he can show you guys what a great job they did!!!

cheers tempo
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#70
Heb je de linkje?
Ik zag jullie ook goed bezig daarWink
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#71
Ja ik heb hem all. Laat maar zitten Ruud.
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#72
Gisteren avond even een maar 252 duration Cams in de Swift motor gezet.
Daarna de Adaptronic ECU gaan afstellen en na een minuut of 5 liep hij al aardig maar stond stationair nog wel te bokken.
Even een stukje gaan rijden met de zelf tuning functie aan en dan zie je gestaat de brandstof map veranderen.
Onderin een heel stuk er af en bovenin zie je er meer brandstof bij komen, je kan aan de 3D brandstof map zien waar het vermogen toeneemt over RPM.
Onderuit zit ook nog leuk vermogen en of het nu aan de ECU ligt maar er ik kan niet echt een overgang voelen van nu gaat hij aan het gas hangen.

Zal vanavond even wat meet de putjes op de I zetten want ik moet de ontsteking nog even precies op tijd zetten maar dan moet de motor wel een beetje strak lopen.
Ook heb ik gisten de fuel map even vlak getrokken want alle tuning punten in de map raken is net prijs schieten zeker als je dit moet doen tot 9000 toeren.
Wil ook nog wat met de nokkenas timing gaan werken want ik denk dat er meer in zit en wil hem ook wat mooier stationair laten draaien.
Is wel lekker fel op het gas trouwen.34
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#73
Wat ik me alleen nog afvraag is of je koppeling dan heel zwaar gaat koppelen met die drukgroep?
Reply

#74
LOL je vraagt naar de bekende weg maar lees NOX6 en Sebaszz zijn topic maar door en je weet dat ze de hefboom van de koppeling verlengt hebben.Idea
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#75
Klopt vergeten... stupid Maar je hebt pb van me!
Reply

#76
Vandaag weer met de rallyauto aan het spelen geweest en ik zat al een poosje achter Mn oren te krabben waarom de ECU zijn AFR niet strak afregelt.
Maar even een aantal log files gemaakt en zoals je kunt zien heb fluctuerende de inlaatdruk (MAP).
Ik heb dit wel een eerder gehad, maar niet zo erg dus ik denk dat ik er een benzine filter in de luchtstang naar de MAP sensor zet zodat de boel wat beter afgedempt word en dan denk ik dat het een stuk beter gaat worden.
Als ik dat voor elkaar heb dan kan ik gaan werken met de timing van de nokkenassen en ontsteking.
Wel lastig als de druk zo op en neer staat te jojo en met de toch al niet al te kleine injectoren vliegt je AFR van 10:1 naar 20:1 en alles wat daar tussen zit.

De motor neemt in vermogen toe boven de 6000 toeren, eens kijken of we het stuk daar onder ook omhoog kunnen krijgen. Ook loopt hij te dansen stationair dus ik hoop dat ik dat ook een stuk kan gaan verbeteren.

Even een run gemaakt in de derde versnelling en dan zit je met 9000 toeren aan de 168 echter kilometers per uur.
[Image: 676857_291_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#77
Eindelijk ben ik tevreden, ik heb de MAP sensing wat meer demping gegeven en gelijk kan de ECU de AFR veel strakker afregelen en dat merk je gelijk aan het vermogen, bij 4200 toeren gaat hij echt aan het gas hangen en na nog wat meer timing gegeven te hebben kreeg ik eindelijk het gevoel dat er een pak meer vermogen in de motor zit dan standaard.

Voor het afstellen.
[Image: 676857_291_full.jpg]

Na het afstellen.
[Image: 676857_292_full.jpg]
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#78
Mooie lijntjes hoor, je kan ook zien aan de RPM curve dat ie lekker sjort bij 4000 toeren

Ik moet echt gauw die adaptronic weer uit t stof halen 34 & andere MAP & Inlaat lucht temp sensor zien te krijge34 dan kan ie erin37
Reply

#79
Ik ben benieuwd wat dat op de dyno doet. Nu heb je rol en lucht weerstand waardoor je niet duidelijk kan zien of je vermogen toeneemt maar alleen aan de hoek en de kromming kan zien wat het vermogen doet.
Wel een handig hulp middel even een log maken om te kijken waar een dipje zit.Idea
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#80
leuke creatieve oplossing werkt als verwacht...goed gedaan..
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.