Race auto is klaar. wat word het volgende project, een MK6 Turbo???
#21
Ja ja ben blij dat je me helpt, iedereen wil wat van me hebben, AAAAAAAAA kom tijd te kort.Zzzz
Dit is geen hobby meer maar werk.Tongue
Reply

#22
Nou de TB set zit er op en ik moet zeggen je kan er ook rustig mee rijden maar het geeft wel de nijging van een gas schakelaar, slag van het gaspedaal is ook korter geworden.

Het enige waar ik van baal is een lekke krukas kering die de koppeling vet smeert en je raad het al die slipt.
Inlaat geluid valt wel mee, maar in de auto is meer het snerpende geluid van de uitlaat wat domineert, denk als je buitel staat dat je hele andere muziek hoort.
Nu alleen nog de fuel map aftellen op de grotere 360cc injectoren, maar WOT lukt nog niet vanwege de koppeling, moet wel zeggen dat het lijkt dat er laag in toeren meer vermogen in zit, maar dat kan ook aan de ontsteking map leggen.

Als we de kering doen gaat er gelijk een 3,5Kg vliegwiel met sinterplaat koppeling in en een versnellingbak met LSD.
Dan word het helemaal een houten klaas om mee te rijden, zeker als er straks ook nog snellere nokkenassen in komen, maar goed klant is koning toch.

Ook Jasper nog bedankt voor het maken van de gaskabel.Tongue
Reply

#23
Klink wel lekker van wat er allemaal op komt. Als ik het goed begrijp is het straks dus erg rot om normaal mee te kunnen rijden? Een soort binaire auto, 1 = volgas en 0 = geen gasTongue.
Zijn de 360cc injectoren niet een beetje overkill? Neem aan ze niet op 100% duty cycle komen, maar het lijkt me een beetje teveel van het goede. Maarja, de klant is koning zoals je zei34
....Drivin' the Rival....
Reply

#24
Nee hoor met de 360cc injectoren loopt hij gewoon netjes 14.7 AFR stationair.
Wel trekt hij vreeslijke gaten in de brandsof map omdat de injectoren veel groter zijn dan standaard.
Je kan er normaal me rijden maar het vereist wat aanpassing vermogen en als er straks snelle nokken in leggen dan moet je toch wat meer op het gas laag in toeren anders gebeurt er niet veel.
Wel denk ik dat het wat lastiger doseren word als je op boost komt met de turbo, maar dat zien we dan wel weer. Wel helpen de vacu
Reply

#25
Even een kleine update in de vorm van een kort filmpje.34

http://www.youtube.com/watch?v=WGrxv-Ilrh4
Reply

#26
Klinkt goed!

Altijd handig om een voormalig rally auto te hebben staan voor dit soort activiteiten Tongue
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#27
Mooi gemaakt! ziet er goed uit en klinkt ook goed! mooi project en knap dat het allemaal zo lukt!
Reply

#28
Mooi gemaakt! ziet er goed uit en klinkt ook goed! mooi project en knap dat het allemaal zo lukt!
Reply

#29
Nou er zijn wat wijzigingen. De TB kit komt te vervallen. Werd te zeer een gas schakelaar en toen ik in Jasper zijn auto reed ging bij mij even het licht branden.

Met deze set-up moet je net als met een formule 1 auto met verdomt veel toeren weg rijden en bij de pak weg 4000 toeren word je afgeschoten.
Dat gaat niet goed komen dacht ik dus bouwen we nu een nieuw blok met een CR van 9:1 zuigers en gaan we 1 bar druk draaien.
Dit alles is veel gebruiks vriendelijker en zuiniger in normaal gebruik.
Aangezien er een jong ventje mee moet gaan rijden hoop ik dat die deze set-up beter op de weg kan gaan houden.
Vergis je niet in de power van een turbo Swift. Je vliegt alle kanten op als je er niet op bedacht ben en je even je grip verliest op 1 wiel.
Reply

#30
interessante cr. zal een leuk vermogen opleveren met 1 bar. jammer van tb's maar wat je zegt moet wel rijdbaar blijven. veel succes ruud

p.s wat voor zuigers ga je gebruiken?
Reply

#31
sebaszz Wrote:interessante cr. zal een leuk vermogen opleveren met 1 bar. jammer van tb's maar wat je zegt moet wel rijdbaar blijven. veel succes ruud

p.s wat voor zuigers ga je gebruiken?
Bijna de zelfde als die er bij Crasy en NOX6 in zitten.
Werkt goed Jasper heeft ze nog niet gesloopt en Crasy rijd ook nog geloof ik.34
Reply

#32
Even een kleine update. We, Jasper en ik hebben gisteren de versnellingbak gewisseld en de kering van de price as was lek waardoor de koppeling vol zat met versnellingbak olie.
Er zit nu een bak onder met LSD en sinterkoppeling en een 3,5 stalen vliegwiel, dus ik kan weer vol gas geven.42
De Yamaha R1 TB kit zit nog steeds op de motor en dat rijd ook niet verkeerd. Veel meer vermogen zal er niet uit komen alleen reageert het wel feller op het gas.34
De motor op WOT even op 13:1 AFR gezet en daar onder netjes op 14.7:1 AFR.
Ook nog wat met de ontsteking zitten spelen en ik moet zeggen dat merk je wel, tussen de 4000 en 6800 toeren heb je het gevoel dat je in je stoel gedrukt word.
Wat ook wel goed te zien is dat de inlaatdruk oploopt naar 107 Kpa door de rijwind, dat is wel meer dan met een origineel spruitstuk met een luchtfilter die er nu overigens niet op zitten.
Er komt wel mooie muziek onder de kap vandaan.devil
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#33
Even een update van een ander project. Dit is de turbo kit voor Red Swift GTI met een spruitstuk waar de runnes even lang gehouden zijn.
De turbo die we gebruiken is de grootste GARRETT TG1549 die we hebben kunnen vinden die normaal op een 130Pk dieselmotor zit. De GT1549 turbo
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#34
Ga netjes vooruit man
Met vriendelijk groet,
Mustapha A. Baroud
Reply

#35
Ik krijg weer stoute gedachtesZzzzIdea
Reply

#36
Devil-GTi Wrote:Ik krijg weer stoute gedachtesZzzzIdea
Ga je het spruitstuk na maken? Tongue Of mogen wij er eentje voor je maken? 42
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#37
rvengineering Wrote:
Devil-GTi Wrote:Ik krijg weer stoute gedachtesZzzzIdea
Ga je het spruitstuk na maken? Tongue Of mogen wij er eentje voor je maken? 42
die van mij wordt ongveer net als die van jasper, 1 & 4de cil lange & 2 & 3 kort... mn flens van de turbo moet verticaal hangen ipv horizontaal

BTW je hebt pb op je bedrijfsnaam
Reply

#38
Even nog wat foto
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply

#39
impressive zo uit de eigen keuken... hebbie dat zelf gelast ruud?

ben benieuwd wat die TG1549 doet ook qua opspoelen...

van het weekend maak ik ff een fotootje van die pakking.../Wink
Reply

#40
sebaszz Wrote:impressive zo uit de eigen keuken... hebbie dat zelf gelast ruud?

ben benieuwd wat die TG1549 doet ook qua opspoelen...

van het weekend maak ik ff een fotootje van die pakking.../Wink
Nee daar heb ik mensen voor in dienst die dat voor me lassen.Tongue
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.