km`s @ volle tank GTI
#21
Bouwjaar: 1993
type: 1.3 GS mk3
kmstand: 173.000 en een kleine 500
rijstijl: van alles wat
wegengebruik: 50/50 stad snelweg
km's: 431km
getankt: 35 liter

Dat is iets van 1:12. en dat terwijl ik altijd rond 1:14 zit!
Met deze laatste tank redelijk veel kortere stukjes gereden. Zou dat de oorzaak zijn?
Reply

#22
optrekken afremmen schreeuwt om benzine..

zal wel de reden zijn dat mijn auto zoveel verbruikt.

koude motor verbruikt ook veel. bovendien condenseert de benzine op de cil wand waardoor je blokolie vervuilt raakt, warme motor verbruikt minder vanwege de massa/volume van de lucht en de mass/volume van de benzine.
Reply

#23

Bouwjaar: '95
Type: Swift GTi Turbo MK3
km stand: 133.000
Rijstijl: toch wel redelijk sportief
Wegengebruik: 85% "korte" stukken, binnen de bebouwde kom.
Benzine: verplicht Euro 98 i.v.m. Turbo
Haalt op een tank ongeveer 250 km bij veel korte stukjes.
Haalt op een tank ongeveer 380 km wanneer er wat langere stukken gereden word.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#24
nox6 Wrote:Bouwjaar: '95
Type: Swift GTi Turbo MK3
km stand: 133.000
Rijstijl: toch wel redelijk sportief
Wegengebruik: 85% "korte" stukken, binnen de bebouwde kom.
Benzine: verplicht Euro 98 i.v.m. Turbo
Haalt op een tank ongeveer 250 km bij veel korte stukjes.
Haalt op een tank ongeveer 380 km wanneer er wat langere stukken gereden word.
vindt ik toch netjes! zeker met turbo. Lange stukken dan he!
Reply

#25
GTItje
bouwjaar: 95
type: GTI mk3
km stand: 140 000
rijstijl: Doorrijden, sportief
wegengebruik: doorgaans 50 km/u en 80 km/u wegen. Veel in de stad
Haal op en volle tank van 33 liter 400km
[Image: 2wn2tdg.jpg]
Reply

#26
Boemboem
Bouwjaar: 1992
Type: MK3 GTi
KM Stand: 179.000
Rijstijl: doorrijden, sportief
Wegengebruik: 1:13 normaal gesproken haal ik dat wel

Rij op dit moment niet zo heel veel en heb het vermoeden dat dat ook wel scheelt in het verbruik. Lange afstanden haalde ik vorig jaar (voor de grote beurt) 1:15, normaal verbruik toen naar Den Bosch op en neer (30km) was 1:13 ongeveer.
Na grote beurt op vakantie geweest, haalde toen 1:18 (100km/u, snelweg). Helaas kan ik daar nu alleen nog maar van dromen.
Reply

#27
wat rijdt iedereen onzuinig zeg Puzzled Volgens autoweek zou zo'n swiftje toch makkelijk tussen de 1 op 15 en 1 op 20 moeten kunnen halen.

Maar hier lijkt 1 op 12-13 eerder de norm. Valt me eerlijk gezegd vies tegen, als ik bv zie dat een suzuki alto of iets dergelijks toch echt wel heel erg zuinig reed. de alto die ik gehad heb, een 1 liter 3 cilinder reed 1 op 19-20 bij flink doortrappen en het altootje wat mijn exvriendin had, een 800cc 3 cilinder die reed 1 op 22 met het gaspedaal bijna constant gevloerd.


En als ik dan zie dat mijn xantia van het weekend 1 op 15 (!) gehaald heeft bij een lange rit van schiedam naar eindhoven (vergeet niet: 500 kg zwaarder dan een swift!) dan vind ik de verbruiken toch flink fors voor autootjes van 750 tot 810kg.

Citroen saxo driveur.
Reply

#28
maare als je kijkt wat vergelijkbare ongeveer even snelle autos verbruiken(golf 2 gti oid) dan zie je dat een swift weer vel zuiniger is, bij een golf gti moet je blij zijn als ie 1 op 10 haalt
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#29
Bouwjaar: 1989
Type: MK2 GL 1.0
KM Stand: 135.000
Rijstijl: race =p
Wegengebruik: 1:20 normaal rijstijl 1:25...

Das weer een voordeel van een 3cil37
Reply

#30
hardcore Wrote:maare als je kijkt wat vergelijkbare ongeveer even snelle autos verbruiken(golf 2 gti oid) dan zie je dat een swift weer vel zuiniger is, bij een golf gti moet je blij zijn als ie 1 op 10 haalt

Tja maar ik zie ook GSjes die maar 1 op 13 halen hier, en dat vind ik toch wel wat weinig (of veel, net hoe je het bekijkt 34 ) om eerlijk te zijn.

En wat is zuiniger in een swiftje, snel opschakelen of juist wat meer doortrekken in de toeren?

Citroen saxo driveur.
Reply

#31
ik denk een combi Wink

ik doe altijd in de 1 tot 3,5 toeren en dan daarna allemaal bij 2,5 omdat je dan toch al op gang bent flink stuk.

en denk dat over ut algemeen snel opschakelen wel minder zuipt.

en als je kijkt naar de kmstanden... veel zuigerveren moet je losweken met motor flush. dit komt je olie en brandstof verbruik dik ten goede. hierdoor zal hij ook weer een flink stuk minder zuipen.

tis als je het erbij laat doen bij groote beurt nieteens zoveel duurder volgens mij.. Ik ga dit denk ik voortaan (gezien me km stand (187000) elke beurt doen, kwaad kan het nooit.. en me blok blijft er mooi schoon door Wink

Reply

#32
maar blijkt ook met dunnerre olie is ie ook wat zuiniger maar het vage vind ik dat gti'tjes net zoveel zuipen als mijn gls een gls hoort juist zuiniger te rijden ik rij zo'n 1 op 12.5 gemiddeld (1op 12/13)
Reply

#33
Komt ie dan h
Reply

#34
1:20???


ik ben zoooooooooooooow jaloers!!!! UnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappyUnhappy















BiggrinBiggrin
Reply

#35
hoe doe je dat dan.....???

ik red alleen maar 1:13 Puzzled


Merk: suzuki
type: swift 1.3 sensation (mk4)
Bouwjaar: 2000
KM stand: 98000
rijstijl: rustig/soms wel even doorrijden (kom niet boven 3000 toeren).
wegengebruik: regelmatig snelweg.
getankt: euro 95


wat is dat toch met 98 tanken?
kan iemand dat uitleggen
is dat niet slecht voor je motor?
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#36
[quote=nonsens]
hoe doe je dat dan.....???

Kweet niet is gewoon zo, heb wel nog standaard velgen miss dat het daar aan ligt. Ook is het een goede zaak regelmatig je voorremmen te controleren of ze niet te veel ''plakken'' want dat kan ook heel veel invloed op je brandstofverbruik hebben.Idea

Ooh zie trouwens ook dat je nog het andere type motor heb volgens mij, jij hebt nog een 8 klepper of nie??? G13B??. Die van mij is 16 kleppert G13BB misschien dat daar ook nog verschil in zit.
Reply

#37
ik weet het ook niet, mijne rijd niet zuiniger met euro98 kan alleen meer kms rijden snap er niets van.
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#38
heb 1300 8v
dus is wel andere motor


heb 15"slofjes eronder liggen
dat moet niet zoveel uitmaken denk ik
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#39
15 inch scheelde bij mij best veel, met originele 14 inch wielen en185/60/14 bandjes haalde ik makelijk 470km op een tank op euro 95 nu nog rond de 380 normaal gesproken
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#40
dat is gewoon bijna 100km verschilPuzzled
zal leuk worden als er 16" onder komt te liggen Tongue

maar kan iemand ook goed uitleggen met die verhalen van 98 tanken inplaats van 95?
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.