Vervangen multiriem en distributieriemkap
#1
Ik zag dus vorige week dat mn distributieriemkap doormidden ligt en mn multieriem er tegenaan loopt.
Pfoe het is echt een dikke bendeThumbsdown Het lijkt er haast op dat die monteur de kap maar doormidden heeft gebroken om zo niet al te veel los te hoeven halen voor het vervangen van de koppakking. Hij is echt op een ongelukkige plaats doormidden. Kan het dus ook niet verhelpen dat mn multieriem er tegenaan loopt. Dus het enige wat daar voor werkt is dat stuk er af te breken. Ook zie ik dat er aan de zijkant van het blok een bout is afgebroken en dus daar de kap ook niet meer vast zit. Verder zitten mn multiriem en mn riem voor mn stuurbekrachtiging vol met haarscheuren, verbaast me niks als dat binnenkort knapt. De distributieriem is nog wel goed, is van het merk Powergrip dat zat er toch niet vanaf de fabriek in? Ook zit mn distributieriem veel te slap, ik kan m er zonder veel moeite zo van af schuiven.

Waar kan ik mn distributieriem spannen? En wat moet er allemaal los als ik de distributieriemkap wil vervangen? En hoe vervang ik mn multieriem en riem voor mn stuurbekrachtiging?
Reply

#2
De gebroken kap...
[Image: P1010755.jpg]
[Image: P1010756.jpg]
[Image: P1010752.jpg]
En een filmpje van me distribtieriem, is wel een beetje donker maar met beeldscherm volledig licht wel te zien. Zit ie nu wel of niet te slap?
[Image: th_P1010757.jpg]
Reply

#3
Die kap is flink kapot, goeie monteur geweest dan Thumbsdown

Verder was je distributieriem nou vervangen?
Wanneer dan?

Ziet er niet echt nieuw uit...


**Edit **


Waarom heb je met vervangen van je koppakking niet meteen distributie meegedaan?
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#4
Idd dit ziet er niet echt vakkundig uitThumbsdown Ze 'dachten' dat de riem bij 80000 km vervangen was. Ik zit hier wel mee eigenlijk want die kap moet gewoon vervangen worden dit kan zo niet. Ook leuk draad tappen aan de zijkant van het blok, dat wordt dus niks. Vraag me alleen af wat me dit allemaal wel niet gaat kostenCry Die kap kan ik wel op de sloop regelen maar de rest....

Edit:

De koppakking is vervangen voordat ik m gezien en gekocht heb. Ging er van uit dat ze gelijk wel de riem hadden gedaan. Maar ze hebben m er maar weer op gezet omdat ie er nog zo goed uitzagPuzzled Pfff ik weet niet meer wat ik hier nog mee moet, want ik ben al met zo veel dingen bij ze geweest. En ze durfen zo te zeggen dat het geen kwaad kan.
Reply

#5
ik zou als je dan de kap gaat vervangen gelijk een nieuwe riem er op zetten omdat je het dan toch allemaal los hebt.
de prijs valt ook best mee.(zelfs voor origineel suzuki)
- kap +-30 euro incl btw
- d-riem +- 25 euro incl btw
- vsnaar +- 10 euro incl btw

als je het zelf kan vervangen zijn dat de kosten.
dus dat valt wel mee.
Reply

#6
Ik zou toch voor die kap en de riemen ff terug gaan... Door het kapottrappen van de kap kun je beide riemmen vervangen...
Lekker bedrijfje daar... stupid
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#7
Hm de materiaalkosten vallen mee gelukkig. Ik wil gewoon alle riemen er nieuw op hebben dan heb ik daar ook geen zorgen meer van. De riem voor mn stuurbekrachtiging kost zeker net zo veel als de V-snaar? En ook maar ff een nieuwe kap dan, voor die 30 euro wil ik de moeite niet doen op de sloop.
En tsjah ik ga hier zeker nog wat van zeggen, want dit lijkt echt nergens op. Maar ik wil ze eigenlijk hier niet mee aan het 'klussen' hebben. Ik ben er vrijdag ook geweest en heb toen gezien hoe die monteur een kop van een Ford Mondeo aan het demonteren was, daar braken ook aardig wat plastic onderdelen en beugeltjes af....
Ik heb hier zelf helaas niet het geredschap enzo voor, ik kan en doe veel zelf maar dit laat ik liever ff doen.
Bij een Suzuki garage weet ik zeker dat het goed gebeurd maar dan betaal ik natuurlijk wel veel meer, of valt dat wel mee?

Wat dus vervangen moet worden:
- Distributieriemkap
- V-snaar
- riem voor stuurbekachtiging
- Distributieriem

Wat zal me dit ongeveer gaan kosten inclusief montage?
Reply

#8
Nou heb mn auto zonet weggebracht voor de nieuwe thermostaat die er nog in moest. Toen ik over die kap begon deed ie net alsof ie van niks wist. En toen ik zei dat dat nog niet zo geweest kon zijn begon ie ineens van als de riem er niet tegenaan loopt kan het ook geen kwaad. Toen zei ik dus dat de riem dat wel deed en toen zei ie van dat die kappen wel vaker breken. En dan de kap op zn eigen auto (Opel Vectra) ook gebroken was en dat ie dat met secondenlijm had gelijmd en dat dat perfect wilde. En daar moest ik het maar mee doen. Ik heb niet eens zin om er nog om te gaan zeuren, ga wel naar een ander bedrijf.
Reply

#9
secondelijm op zoon dun kapje? denk niet dat blijft zitten

direct naar een ander bedrijf gaan want dit is ...Puzzled
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#10
Ik zou gewoon ook eens naar een Suzuki dealer gaan. Gewoon een prijsopgave vragen. Doe ik ook altijd. En de uiteindelijke nota is in de meeste gevallen nog iets minder dan vooraf berekend. meestal omdat ze minder tijd nodig hebben gehad. Maar het werk gebeurd goed en je hebt garantie op het werk en de onderdelen! Gewoon eens vragen. Kost niets! Succes39
Reply

#11
wat voor beunbedrijf is dat niet joh.
ongeloofelijk.
Citroen saxo driveur.
Reply

#12
Zo de nieuwe thermostaat zit er in dus dat werkt iig allemaal weer ok.
Breng mn auto morgenmiddag naar een Suzuki garage hier in Hoogezand (Setz) voor het slecht lopen na het starten. Ik ga dan gelijk ff vragen wat de riemen en die kap me kosten.
Reply

#13
Mn auto is nu in goede handen, staat bij de Suzuki garage.
Was ook wel nodig, want de auto viel me vanmorgen tot 2 keer toe uit na het starten, werd er echt helemaal gek van. Ben benieuwd wat het is.
Ze bellen me morgen rond 10 uur en dan krijg ik ook gelijk te horen wat het vervangen van de distributieriemkap enzo kost.
Reply

#14
Swift_GS Wrote:Mn auto is nu in goede handen, staat bij de Suzuki garage.
Was ook wel nodig, want de auto viel me vanmorgen tot 2 keer toe uit na het starten, werd er echt helemaal gek van. Ben benieuwd wat het is.
Ze bellen me morgen rond 10 uur en dan krijg ik ook gelijk te horen wat het vervangen van de distributieriemkap enzo kost.

Mooi zo! Succes ermee! Distririem is bij mijn dealer iets van 220euro incl arbeid en btw enzo. Dan gaan ze uit van de maximumtijd die ze ermee bezig zijn dus de arbeidstijd kan meevallen.
Reply

#15
Suzuki garage heeft net gebeld. De kleppenspeling was veel te groot en dus hebbe ze de kleppen gesteld. Dit is wat ze ook tegen me zeiden toen ik er een keer ben geweest, alleen toen ik dat aan die Veld auto's vertelde waar ik m weg had dan zeiden ze dat daar niks mee aan de hand was. Maargoed dat is nu dus opgelost en als het goed is ben ik daarmee ook van mn startproblemen af.

Verder kost het vervangen van de distributieriem, distributieriemkap en multiriemen me 225 euro, dat valt me op zich nog mee dus laat ik het daar maar uitvoeren dan weet ik ook iig dat het goed gebeurd.
De distributieriemkap moest ie bestellen dus ik kan m zaterdagmiddag weer ophalen. Dat geeft ook niks want ik heb morgen een bedrijfsfeest en dan heb ik m niet echt nodig34
Kleppen stellen incl kleppendekselpakking kost me 75 euri, ben dus in totaal ongeveer 300 euro kwijt. Maargoed dan kan ik er wel weer zorgeloos in rijden39

Reply

#16
netjesse prijs hoor3939
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#17
Quote:Verder kost het vervangen van de distributieriem, distributieriemkap en multiriemen me 225 euro

Ik zat er niet ver naast he?Wink De grotere werkzaamheden zitten allemaal zo rond de 200euro. Maar beter dat je Swift nu weer goed gerepareerd wordt! En je weet nu zeker dat je niet meer naar dat andere 'bedrijf' terug moet. Slechte reclame voor ze. Bij Suzuki garages werken over het algemeen echte liefhebbers. Zo stonden ze laatst bij mijn dealer te kwijlen om een puntgave rode Suzuki Carry in originele staat! En om mijn oude Altootje liepen ze destijds ook niet met een grote boog omheen39
Reply

#18
Heb mn auto vandaag weer opgehaald, alles zit er keurig netjes in. Complimenten voor Suzuki garage Setz in Hoogezand, daar kom ik zeker terug39

Hier nog ff de kosten op een rij:
Arbeidsloon:
Distributieriem en kap vervangen 103,55
Multiriem (dynamo en waterpomp) vervangen 10,90
Multiriem (stuurbekrachtigingspomp) vervangen 10,90
Klepspeling afstellen 27,25
Verdeelkap reinigen en afstellinngen controleren 16,35

Materiaalkosten:
Distributieriem 29,92
Multieriem (stuurbekrachtiging) 11,77
Multiriem (dynamo en waterpomp) 9,34
Pakking kleppendeksel 6,26
Klein materiaal: 10,14

Hm ik zie de kap niet eens bij de materialen staanTongue

Totale kosten dus 281,29, bijna 20 euri minder dan vooraf berekend dusTongue
Reply

#19
Da's heel netjes ja!!
Voglens mij is de kap als klein materiaal opgegeven...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#20
Weet iemand wat het vervangen van alleen de V-snaar kost?
Of moet er dan zoveel uit elkaar dat de distributieriem ook gelijk meegenomen kan worden?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.