de beste manier om je ramen snel ijsvrij te krijgen?
#41
kuch kuch.
3 jaar verder en weer weer om de ramen ijsvrij te maken.

hier ligt het eraan hoe snel ik weg moet.
spray bij snel weg moeten.
krabben als ik meer tijd heb.
en als ik echt veel tijd heb........ontdooit hij wel door de zonTongue(m,a,w dan heb ik de auto niet nodig)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Jolandaswift*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Reply

#42
ik heb zo'n mooie spuitbus.

het ging wel bijna mis vanochtend. er lag namelijk ook eenspuitbus zwarte verf in de auto.. maar goed dat ik even verder keek dan me neus lang is met me slaperige hoofd ;p
Reply

#43
Ik ben van de sprays afgestapt, met een goede krabber werkt het ongeveer even snel maar vriest het niet meteen weer aan...
Reply

#44
Ik leg een ijsscherm van de Halfords over de voorruit, hoef ik die niet meer te krabben. De rest krab ik wel ijsvrij.
Balken, planken, luikjes en een tonnetje. Het was er allemaal, we verschilden alleen van mening over het aantal en of het er wel was34
Reply

#45
Jaa oldskool krabben.

Ik krab altijd maar de helft van me auto ijsvrij. Me voorruit voor 75% en de zijruitjes en dan ga ik lekker rijden42

Die spray is kak en niet mijn ding34
Reply

#46
(25-11-2006, 11:27)RealManiac Wrote: Ik loop ff naar buiten, motortje laten draaien en de airco op goed heet zetten en de achterruitverwarming aan. Dan ff ontbijten en daarna wegrijden.

Als ik haast heb is het gewoon ff krabben terwijl de motor draait. FF ruitensproeier aan (antivries), dat helpt ook altijd wel.

Hehehe kom je straks weer naar buiten... das pech... iemand anders reed net met je wagen weg....34

gebruik meestal of pure antivries die je in zo pakketje kado krijgt....(als je het puur erop spuit dan werkt het ook super snelTongueen krijg je neit zo vettige rotzooi van op je ramen.
of idd ruit ontdooier met glycol.
beetje verdelen over de ruit ff in late werken, trekker erover heen en voila klaar
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#47
Glycol is toch behoorlijk vettig Wink

Die spray is ideaal, maar je ramen worden zo vet als pek.
Bijkomend voordeel is dan wel weer dat het ijs niet echt lekker pakt op de ruit.
Nadeel is dat je bij regen een enorme waas over je ruiten krijgt.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#48
Waar kan je een standkachel kopen?

Die Virtara cabrio van ons is van binnen en buiten bevroren.....
Volvo V70 D4 Geartronic (MY2015)
Saab 900 GT 16 classic (MY1987)
Reply

#49
daarom ook meestal die pure antivries.

Zodra de ramen van binnen uit bevriezen moe tje toch kijken waar die eventueel water heeft.
Al gekeken of die niet ergens wat lekt?
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#50
(15-12-2009, 17:30)Thieuke Wrote: Waar kan je een standkachel kopen?

Die Virtara cabrio van ons is van binnen en buiten bevroren.....

Mijn swift ook Tongue
Reply

#51
dan trek je vloerkleed er maar eens uitdevil speuren naar gaatjesWink
[Image: Animation2.gif]
HU: JVC AVX22
Compo voor: Soundstream TRC6N
Speaker Amp: Soundstream LW4.500
Sub Amps: B2 Audio M1 8500W rms
Subwoofers: 4x 15" Ascendant Audio Chaos
Reply

#52
Tja, welkom in de wonderlijke wereld van de cabrio, thieu! Elektrische kacheltjes bij de halfords, benzine en diesel bij webasto (duur!). Kjk daarvoor eens bij De Wit in Schijndel
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#53
alle cabrio`s van binnen af aan bevriezing?
mijne heeft er ook alst van maar daar heb ik onlangs 2 lekekn bij de ramen dicht gekit dus nog volop vocht in de wagen aanwezig.
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#54
Gewoon met lauw water.

Als ik ergens heen ga neem ik een thermosfles van eem liter mee met lauw water.

Begin nu niet over scheuren in de ramen en dat soort dingen, dat heb ik nog nooit meegemaakt, en heb al heel wat warm water over een bevroren ruit gegooit.
Reply

#55
(15-12-2009, 16:51)fredswift Wrote: Ik leg een ijsscherm van de Halfords over de voorruit, hoef ik die niet meer te krabben. De rest krab ik wel ijsvrij.

Die heb ik weggegooid.
Daar gaat mijn alarm van loeien als het een beetje waait.

Lekker optijd je nest uit en krabben maar.
Voorruit en voorste zijruiten de rest ontdooit vanzelf wel.
Nordschleife Lap Counter:
2010: 3 laps
2011: 3 laps + 3 laps GP1 circuit

[Image: dernurburgringderkarros.jpg]
Reply

#56
Heb ik ook een paar keer gedaan zo'n ijsscherm met twee van die flappen die tussen de deur moet. Vond het echter ook geen succes, aangezien het erop en eraf halen van het doek bijelkaar evenveel moeite is om te krabben en dan moet je nogsteeds de zijruitjes doen en erna dat scherm ergens laten (niet in de auto want dat water van ontdooien zorgt weer voor vocht in de auto, wat weer zorgt voor het van binnenuit bevriezen)

En niet te vergeten dat je er wel aan moet denken de nacht ervoorTongue


Doe mij maar ouderwets krabben, ben ik in +/- 2 minuten klaar...
Reply

#57
Ik krab alleen een klein stukje zodat ik naarbuiten kan kijken de rest ontdooit wel
Sorry... Ik verkoop alleen ijs!




''Winnaar: Quote van de maand November"
Reply

#58
Als ik op tijd ben, en het is heel koud (-5 ofzo) dan laat ik hem lekker 10 minutjes warm draaien. Gevolg.......... ramen schoon, en de auto is niet meer zo koud van binnen, en het rijdt direct lekkerder.

Dat het motortje wat harder slijt en ik het milieu wat extra belast boeit me dan niet.
Reply

#59
(15-12-2009, 22:07)Stefanos Wrote: Ik krab alleen een klein stukje zodat ik naarbuiten kan kijken de rest ontdooit wel
Kan je ook bekeuring voor krijgen.... die best wel vrij stevig is...
en gaan ze weer volop op controlerenSmile
(ligt er ook aan hoe groot dat stukje zicht is.)
Luxery: Galant 6G Limited Edition
Fun: Geo Metro Convertible
Reply

#60
(15-12-2009, 22:07)Stefanos Wrote: Ik krab alleen een klein stukje zodat ik naarbuiten kan kijken de rest ontdooit wel

das ook lekker voor als een bijv. een fietser van rechts komt, kan je gezellig onderdelen van de straat schrapen Thumbsdown


ik doe oldskool krabben..


@thieuke, je moet Insane eens een PB sturen, die heeft er een in zn swift zitten, misschien dat hij wat meer info voor je heeft Wink
"Gewoon, omdat het kan"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.