de beste manier om je ramen snel ijsvrij te krijgen?
#1
Nu het weer kouder wordt vroeg ik mij af hoe je het beste je ramen van de auto ijsvrij krijgt. Of juist voorkomt dat ze bevriezen (is toch het best).
waar geven jullie de voorkeur aan en waarom?


Reply

#2
gewoon lekker krabben! al dat spul wat je er op kunt spuiten, is toch niet al te best voor je lak!


Stond wel van de week een apparaatje voor in je auto die je ruit ijsvrij maakt voordat je de auto in stapt... wel prijzig
[Image: autootje.jpg]
Reply

#3
Je auto in een garage neerzetten Idea

en anders lekker krabben Smile
[Image: sig.jpg]
Reply

#4
je kan er ook een hoes overheen doen, of de functie van een standkachel inbouwen.

groetjes erik/stoney
Reply

#5
Remote start en 10-15 minuten voor je weg moet je auto starten.
«Once a computer beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing.»
Reply

#6
Stuk karton onder de ruitenwissers werkt altijd prima
[Image: stc-sig.jpg]
Reply

#7
vorig jaar stage gehad van November tot April, dus veel vorst en dus ook dichte ruiten...
hoe ik dit oplostte? als ik 's avonds idee had dat het ging vriezen, een deken over de ruit heet (tussen de deur en achter de ruitenwissers klemmen) en m'n moeder heeft ooit soort "washandschoentjes" gemaakt die ik over de spiegels deed Smile
werkte perfect!
Reply

#8
Gewoon van die plastic zeilen over je ruit heenleggen. Geen kranten in ieder geval.
Balken, planken, luikjes en een tonnetje. Het was er allemaal, we verschilden alleen van mening over het aantal en of het er wel was34
Reply

#9
Cipher Wrote:Remote start en 10-15 minuten voor je weg moet je auto starten.

dat schijnt toch heel slecht te zijn voor je moter? stationair laten lopen met die kou........

hippie-modus:
en slecht voor het milieu! 34
[Image: autootje.jpg]
Reply

#10
[grapmode]

heet water Tongue34

[/grap]
Reply

#11
Deception Wrote:[grapmode]

heet water Tongue34

[/grap]

lol dan hoef je gelijk die ruit noooit meer te krabben met een beetje geluk34
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#12
Kan iemand dat een keer filmen? 34

on-topic...ik doe ook gewoon krabben Smile
Reply

#13
Spawn Wrote:
Deception Wrote:[grapmode]

heet water Tongue34

[/grap]

lol dan hoef je gelijk die ruit noooit meer te krabben met een beetje geluk34

als je echt lui bent kan je het wel met koud water doen...
Reply

#14
ik heb er zo'n spuitbusje voor...
ff dr overheen spuiten, 3 seconden wachten en de boel met een doek afvegen, klaar39
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#15
VR Wrote:ik heb er zo'n spuitbusje voor...
ff dr overheen spuiten, 3 seconden wachten en de boel met een doek afvegen, klaar39

ja die bestaan, "ruitontdooier", is zo'n sprayflacon... het nadeel vind ik wel dat (bij het spul dat ik gebruikt heb ooit) je naderhand als je je ruiten schoon maakt met regen ofzo met de ruitenwissers je ruiten erg smerig worden, maar daarentegen, niet krabben is dan weer een voordeel dat zwaarder weegt... dit kan je trouwens denk ik nu opeens wel goed gebruiken voor je spiegels als deze bevroren zijn Biggrin
Reply

#16
boemboem Wrote:
VR Wrote:ik heb er zo'n spuitbusje voor...
ff dr overheen spuiten, 3 seconden wachten en de boel met een doek afvegen, klaar39

ja die bestaan, "ruitontdooier", is zo'n sprayflacon... het nadeel vind ik wel dat (bij het spul dat ik gebruikt heb ooit) je naderhand als je je ruiten schoon maakt met regen ofzo met de ruitenwissers je ruiten erg smerig worden, maar daarentegen, niet krabben is dan weer een voordeel dat zwaarder weegt...
das waar...maar dan moet je gewoon iets regelmatiger je ruiten even goed stevig schoonmaken (ontvetten)

maar dit heb je ook al met antivries ruitensproeiervloeistof.
[Image: altoonderschrift2oldskool.jpg]
Reply

#17
Las net ergens op internet dat je warm water in een plastic zak moest doen en dat je zo je ruiten schoonveegde water blijft dus in de plastic zak. Met een droge doek erover en heerlijk heldere ramen. Lijkt me alleen niet zo handig voor je vooruit of zou het met lou water wel kunnen?
Reply

#18
Zoals VR zei, gewoon zo'n spuitflesje bij de kruitvat kopen... IdeaalWink
Reply

#19
Gewoon ouderwets een stuk karton of een deken onder de ruitenwissers leggen, daar hoef je niet eens 3 seconden op te wachten.
Reply

#20
gewoon tien minuten eerder opstaan en lekker krabben heb je meteen lekker ochtend gymastiek gehad ben je zelf ook meteen warmgelopen heerlijk toch. tweede optie gewoon niet met de auto gaan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.