Project: Justy Turbo
#41
Biggrin

injectoren zijn altijd regelbaar, gelukkig maar anders zou ons blok voor geen meter lopen...

de injectoren worden geregeld door de ecu aan de hand v/d gegevens die die binnenkrijgt. dit regelen gebeurd door een pwm signaal (pulse width modulation) of door nulpuntsturing, afhankelijk v/d impedantie. daarnaast kunnen injectoren sequentieel (apart) of batch fire (tegelijkertijd, standaard bij swift) aangestuurd worden.

de capaciteit die vaak wordt opgegeven, is maximale flow bij een duty cycle van 80% op de standaard werkdruk (rond de 2.5 bar)
Reply

#42
Kijk, dat is wat ik eigenlijk wilde zeggen hahaha!

Trouwens bij mijn monopoint injectiesysteem is de brandstofdruk standaard maar zo'n 1.8bar. Ik heb hem nu op 2.4gezet en op boost zit hij tegen de 3.0 aan.
Reply

#43
ja met 0.6 bar turbodruk kan ik me best voorstellen dat injector het zwaar voor zn kiezen krijgt bij een monopoint..

piggy-back en een nieuwe injector zijn ben ik bang de enige uitkomst...
Reply

#44
ja ik rijdt nu nog steeds op 0.2bar. Maar als ik zo mn fuelpressure in de gaten houdt, lijkt t wel of die brandstofdrukregelaar niet 1:1 de druk verhoogt. Maar ook zie ik dat ik als ik net gestart ben soms 2.8bar brandstofdruk heb, en bij volledig warme motor 2.4 bar.

Zal wel samenloop van omstandigheden zijn.

Maar ik heb trouwens een mogelijke oplossing gevonden. Ik wil eerst injector van een 1600 sedan proberen, maar als dat niet werkt lijkt mij het volgende DE oplossing voor mijn probleem!

Haltech F5

Dit is dus een fuelcomputer die een extra injector aan kan sturen, welke onafhankelijk werkt van je standaard computer. Tevens kan je de inspuithoeveelheid en het punt vanaf waar hij moet gaan inspuiten instellen, gewoon met een schroevendraaier!

Oftewel: Hij gaat inspuiten zodra je boost krijgt. Daaronder niet. Dit biedt het voordeel dat je ook geen problemen hebt dat hij stationair teveel gaat inspuiten, en dus slecht gaat lopen.

Ook is deze methode ook goed af te stellen als ik het zo lees, en doordat hij in vacuum gewoon werkt alsof je blok nog n/a is, denk ik dat ook het verbruik erg mee zal vallen!

Wel moet de juiste injector gekozen worden, maar dat is wel uit te rekenen, en in de praktijk ook best uit te proberen, en indien mogelijk aan te passen door een andere injector te plaatsen.

Lijkt mij een perfecte optie, nu alleen nog hier in NL krijgen, maar dat gaat vast wel lukken.

Reply

#45
De benzinedruk is bij mij met een koude motor ook hoger dan bij een warme motor.
Maar die zogenaamde Fuel Injector ECU is wel een grappig ding, maar hij is ook behoorlijk prijzig.
Reply

#46
Ja op zich vind ik de prijs wel meevallen.

495 austr.dollar = 268.84 euro.

Alleen de vraag is hoeveel daarbij komt om m hierheen te halen, en dan nog een injector kopen + brandstof erheen leiden.

Maar nu heb ik turbo, waarmee ik nu niet hoger kan dan 0.2bar. Een ander injectiesysteem is ook erg veel werk, en kost ook het nodige. Dus dan klinkt dit wel goed! Maar we zien wel, ik ga het eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn! Biggrin
Reply

#47
Zou je niet liever een piggybag pakken waar je ook wat met de ontsteking kan doen?
Een SMT6 kan dat en is als je er eentje tweedehand op de kop kan tikken veel minder duur. Ook kan je er een extra injector mee aan sturen.

Wat de haltech F5 weer wel heeft is acceleratie verrijking, weet alleen niet of je dat echt nodig hebt met deze turbo, denk het niet omdat hij waarschijnlijk toch wel wat turbo lag heeft. Wel mooi dat er al een MAP sensor in zit wat weer kosten scheelt.
Met een SMT6 moet je die nog los aanschaffen maar voor 70Euro kan ik er denk wel eentje voor je regelen.
Is allemaal niet makkelijk He kiezen.Wink
Reply

#48
rvengineering Wrote:Zou je niet liever een piggybag pakken waar je ook wat met de ontsteking kan doen?
Een SMT6 kan dat en is als je er eentje tweedehand op de kop kan tikken veel minder duur. Ook kan je er een extra injector mee aan sturen.

Wat de haltech F5 weer wel heeft is acceleratie verrijking, weet alleen niet of je dat echt nodig hebt met deze turbo, denk het niet omdat hij waarschijnlijk toch wel wat turbo lag heeft. Wel mooi dat er al een MAP sensor in zit wat weer kosten scheelt.
Met een SMT6 moet je die nog los aanschaffen maar voor 70Euro kan ik er denk wel eentje voor je regelen.
Is allemaal niet makkelijk He kiezen.Wink

Nee is zeker niet makkelijk kiezen!

Ik ben verder nog niet echt thuis in de piggybags e.d. dus bedankt voor de tip van de SMT6! Dat klinkt ook heel goed allemaal!

Hij staat nu veilig op 0.2 bar dus ik heb in principe de tijd om me te orienteren.
Tnx voor het meedenken! Altijd fijn om wat tips en feedback te krijgen van mensen die al dieper in de materie zitten!
Reply

#49
Purple Star Wrote:Ja in principe is het idd hetzelfde injectiesysteem, en ik kan idd nergens vinden dat er een verschil in de injectorgrootte in zit, maar het zou kunnen dat het zo is, dus maar eens een sedan zoeken op de sloop.

Ja idd inspuittijd verlengen zou ook een oplossing kunnen zijn misschien. Dus idd goed idee om de computer van een sedan eens te bekijken. Want het lijkt mij dat er toch ergens een verschil moet zitten, of in de injector, of in de inspuittijd, want t is toch een motor met grotere cilinderinhoud. Of gaat een 1.6 sedan bij een lager toerental in de toerenbegrenzer?

Ach, ik ben weer van de straat, is wel weer een uitdaging om dit op te lossen! Nu rijdt ik gewoon ff veilig op 0.15bar zodat alles heel blijft, en dan kijken wat de juiste oplossing is voor voldoende brandstof op meer druk! IdeaBiggrin


Ik heb nageken en volgens mij moet de inspuit tijd anders zijn dus ik zou eens een computter van een sedan probeeren
ik heb er nog wel een liggen van een mk2 maar volgens mij past deze niet bij jou! en ik heb het even geprobeert maar bij de 6500 toeren gooit hij hem in de begrenzer
Reply

#50
nadeel vd haltech is juist dat deze werkt alleen bij boost, daardoor kun je geen andere injector plaatsen anders loopt ie beroerd bij stationair. de vraag blijft dan op hoeveel procent dutycyle zit de standaard ecu met de injector, moet altijd een bepaalde marge overhouden vanwege vervuiling e.d., normaal gesproken wil je niet over de 80% heen gaan, hoewel jasper geloof ik 100% zit, dat moet je echt proberen te voorkomen...

smt6 (niet de 7 puke ) is de beste low budget optie... Wink
Reply

#51
Maar door die Halltech is het toch ook juist niet nodig om de originele injector te vervangen? Want hij stuurt juist die extra geplaatste injector aan.
Of bedoel jij dat je originele injector dus op boost constant boven de 80% duty cycle werkt?
Reply

#52
vind je interieur echt heel strak met al die metertjes erin klasse werk man!39

heb je geen ideeen vor mijn swift Biggrin
Reply

#53
RedSwift-MK6 Wrote:vind je interieur echt heel strak met al die metertjes erin klasse werk man!39

Tnx! K heb er ook mn best op gedaan haha!
Reply

#54
Weer even een berichtje van mijn kant:

Als jullie denken, waarom horen we niks meer, nou dat zit zo, ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht, waar we nu volop in aan het klussen zijn, dus vandaar dat er aan de auto nu even niet zoveel gebeurt.

Maar toch alvast de plannen: Ik heb besloten voor een SMT6 te gaan. Als ik zo de mogelijkheden heb gelezen moet dat prima gaan werken voor mijn probleem! Hij is namelijk aan te sluiten om een extra injector aan te sturen, en dat is dus wat ik wil gaan doen: een extra injector gaan plaatsen en deze aansturen met een SMT6!

Mijn verwachting is dat ik daar begin januari mee ga beginnen! BiggrinBiggrin
Reply

#55
Purple Star Wrote:Weer even een berichtje van mijn kant:

Als jullie denken, waarom horen we niks meer, nou dat zit zo, ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht, waar we nu volop in aan het klussen zijn, dus vandaar dat er aan de auto nu even niet zoveel gebeurt.

Maar toch alvast de plannen: Ik heb besloten voor een SMT6 te gaan. Als ik zo de mogelijkheden heb gelezen moet dat prima gaan werken voor mijn probleem! Hij is namelijk aan te sluiten om een extra injector aan te sturen, en dat is dus wat ik wil gaan doen: een extra injector gaan plaatsen en deze aansturen met een SMT6!

Mijn verwachting is dat ik daar begin januari mee ga beginnen! BiggrinBiggrin

Laten we dan maar hopen op een goed nieuwjaar. Wink 39
Reply

#56
Hier even een update:

Waarschijnlijk zullen sommige van jullie wel gezien hebben dat ik mijn auto te koop heb gezet. Ik kan jullie vertellen dat de auto nu verkocht is..... Het is wel een beetje een dubbel gevoel, want ik had hem van helemaal standaard af opgebouwd. Maar goed, ik heb gelukkig een nieuwe eigenaar gevonden die ook liefhebber is, en ook het turboproject wil gaan voortzetten. Dit is ook een bekende van mij, dus het leuke is dan dat ik de auto nog regelmatig zal kunnen zien.

Maar ik heb de auto uiteraard niet zomaar te koop gezet, want ik had al een tijdje wat anders op het oog, en deze droomauto is voor mij werkelijkheid geworden, want dit is mijn nieuwe auto:

[Image: Nissan350z2.jpg]

[Image: Nissan350z4.jpg]

[Image: Nissan350z5.jpg]

[Image: Nissan350z7.jpg]

Lijkt me wel een waardig opvolger voor de Justy toch? BiggrinBiggrin

Jullie kunnen begrijpen dat ik apetrots ben op deze auto! Het is een Nissan 350z uit Amerika met 13000 miles op de teller!


Reply

#57
Heeeeeeele vette wagen.
Maar hij staat al zeker 3 dagen op kenteken, ben je nu niet een beetje laat met de update Tongue

Next update biiggggggggggg rims?

Het neusje van die wagen is erg dik man!! 39
Heerlijk laag.
Swift GTi Turbo Biggrin
V-TEC powered GTi Zzzz
Toch weer turbo 39
En nu??
Reply

#58
Tnx!

En dat van die Rims heb je goed! Door een creatief truukje met de bpm, viel dat erg mee, en kon ik dus mooi Rims kopen, en wel deze:


[Image: Nissan350z1.jpg]


In 19 inch, met aan de voorkant 8,5J en 245 banden, en achter 9,5J en 275 banden.....BiggrinBiggrin
Reply

#59
DAMN!!!DrewlDrewlDrewlDrewlDrewlDrewl

dat is nog eens een waardige opvolger jahDrewlDrewlDrewl

ik zit echt iedere keer te kwijlen als ik zo'n bak voorbij zie gaan maar deze is toch wel erg netjes zeg3939

veel plezier ermee39
d'r WAS er maar ééntje gek genoeg om met markeerstift groene Viperstrepen en Kever-style Harley uitlaten te gaan rijden!
Now driving: Ford Focus Wagon & Mazda RX-8
Reply

#60
zieke bak man, en alles nog zo fucking snel ook he !!! Smile


doe er maar zuinig op Smile.
ik hoorde wel dat je een speciale versie wilde. Wat is er aan dit model anders dan die op de nederlandse markt?

grtz jOhn


Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.