M13A vs M16A nokkenassen
#1
Goedemiddag,

Betreft een Swift 1.3 van 2007

Ik ben druk bezig om onderzoek te doen om mijn 1.3 van meer puf te voorzien. Nu valt het me op dat de klep maten en lift hoogte bij de 1.3, 1.5 en 1.6 eender zijn. (Volgens het wp handboek zijn).
Is de timing/curve van de nokkenassen ook hetzelfde dat iemand weet?
Er zit behalve de slaglengte erg weinig verschil in de motoren, cat lay-out van de sport lijkt wel optimaler.

Ik hoor graag wat anderen hiervan weten.

Gr Bas
Reply

#2
De m16a heeft in elk geval een compressie van 11, 1 tegenover 9,5 van de m13/m15. De klepveren zijn denk ook zwaarder uitgevoerd ivm hoger toerental. Verder weet ik het zo snel ook niet.. Zou het moeten opzoeken. De de specs van de m16a nokkenassen uit de sport1 en sport2 zie ik wel online maar ken die niet van de m13/m15.
39



Reply

#3
(31-07-2020, 17:53)Tomswiftswiftswift Wrote: De m16a heeft in elk geval een compressie van 11, 1 tegenover 9,5 van de m13/m15. De klepveren zijn denk ook zwaarder uitgevoerd ivm hoger toerental. Verder weet ik het zo snel ook niet.. Zou het moeten opzoeken. De de specs van de m16a nokkenassen uit de sport1 en sport2 zie ik wel online maar ken die niet van de m13/m15.

Ik hoor het graag, ben ook aan het kijken of er met het in en uitlaat spruitstuk dingen mogelijk zijn. Eventueel kop vlakken en compressieverhouding verhogen. Zou allemaal kunnen helpen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.