Stotteren auto en motorlampje oranje
#1
Goedenavond! Excuus dat ik me nog niet heb voorgesteld, dit zal ik zo gaan doen.

Ik ben eigenaar van een Suzuki Wagon R+ en rij daar nu iets meer dan een jaar mee.
Over het algemeen (al is het misschien niet de meest oogstrelende auto) ben ik er erg blij mee.

Vanavond echter merkte ik dat ik bij het stilstaan de auto voelde stotteren en het leek soms of de auto wilde afslaan. Door het gas licht in te drukken was het even weg maar daarna gebeurde het zelfde weer. Ik ben door Arnhem gereden en bij alle stoplichten waar ik stil stond gebeurde dit.

Toen ik eenmaal bij het laatste stoplicht richting de A15 wegreed ging het motorlampje oranje branden.

Ik heb mijn weg naar huis vervolgt en met ongeveer 90-100 km per uur en ben gelukkig thuis gekomen. Thuis heb ik de auto opnieuw gestart en dat werkte nog maar het lampje bleef branden.

Is er toevallig iemand die weet waar dit aan kan liggen en/of wat te doen?


Bedankt alvast!


Groeten,
Tycho
Reply

#2
Geef eens wat meer info, hoe lang je auto hebt, wat je /er wel niet aan gedaan hebt. Ik zou eerst luchtfilter eens checken of die niet vies is, dan je bougies, deze vervangen door nieuwe van NGK of Nippon denso, bougiekabels, bobine(s) Bougiekabels kan je testen door auto laten lopen, in sprayfles wat water en eroverheen spuiten( over kabels), als de auto dan toeren wijzigt dan is tijd bougiekabels te vervangen. EGR klep schoonmaken, weet niet of die op je Wagon R zit, denk van wel. Kijk ook of je slangen geen lekjes hebben. Lambdasonde kan ook nog en ook stappenmotor, gebruik aub de zoekfunctie staat vast nog iemand met deze vraag, weet heel zeker dat dit al is voorgekomen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(11-02-2020, 20:48)TychoSluys Wrote: Goedenavond! Excuus dat ik me nog niet heb voorgesteld, dit zal ik zo gaan doen.

Ik ben eigenaar van een Suzuki Wagon R+ en rij daar nu iets meer dan een jaar mee.
Over het algemeen (al is het misschien niet de meest oogstrelende auto) ben ik er erg blij mee.

Vanavond echter merkte ik dat ik bij het stilstaan de auto voelde stotteren en het leek soms of de auto wilde afslaan. Door het gas licht in te drukken was het even weg maar daarna gebeurde het zelfde weer. Ik ben door Arnhem gereden en bij alle stoplichten waar ik stil stond gebeurde dit.

Toen ik eenmaal bij het laatste stoplicht richting de A15 wegreed ging het motorlampje oranje branden.

Ik heb mijn weg naar huis vervolgt en met ongeveer 90-100 km per uur en ben gelukkig thuis gekomen. Thuis heb ik de auto opnieuw gestart en dat werkte nog maar het lampje bleef branden.

Is er toevallig iemand die weet waar dit aan kan liggen en/of wat te doen?


Bedankt alvast!


Groeten,
Tycho

Als het motormanagement lampje brand, is het aangeraden om niet verder te rijden en even langs een garage gaan om de auto (via de OBD-2 poort) te laten uitlezen. Het motormanagementlampje gaat branden als er een foutcode geregistreerd wordt in jouw auto, deze gaat ook niet vanzelf weg, daarvoor moet een garage deze foutcode ‘wissen’. Een monteur bij de garage kan precies zien wat er fout is gegaan aan de hand van de verschillende foutcodes, en kan je dus vaak vertellen wat er mis is met de auto. Voor het uitlezen, vragen ze misschien een tientje of 2, of, als het jouw locale garage is waar je bekend bent dan doen ze het misschien gratis. Het uitlezen raad ik je ten zeerste aan, of je dan de reparaties laat uitvoeren is aan jou.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.