Alto start niet
#1
Mijn Suzuki alto van 2010 start niet .Heb per ongeluk mijn sleutel in het contact laten zitten en de andere dag starte hij niet meer.Dachten zal de accu leeg zijn maar auto van m n man ernaast startkabels erop .....niks.Stond op heuveltje dus naar beneden laten rollen maar....niks.Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?Voordat ik de sleutel erin had laten zitten nooit een probleem met starten altijd gelijk starten.Ik hoop dat iemand een iedee heb wat het kan zijn gr Riah
Reply

#2
Het zal echt niet van de sleutel in het contact zijn, is de accu doorgemeten?Hoe heeft men de auto geprobeerd te starten met startkabels. Andere auto draaiende motor, startkabels aansluiten en op van je auto?.Begin maar met doormeten accu en dan zekeringen doormeten.Grote kans dat de accu morsdood en door het koude weer is dat net de druppel dat die niet genoeg vermogen heeft om de boel te starten.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Zoals ik schrijf al geprobeerd te starte met start kabels met andere auto ernaast en natuurlijk met draaiende motor.Ook de auto naar beneden laten rollen en dan start hij ook niet .dashboard lichtjes gaan ook niet aan in geen van de twee gevalle .Kan niet aan het weer liggen dat het te koud is want het is hier s nachts rond de 25 graden en op de dag rond de 30 .Misschien de zekering ? Zit er ergens een hoofd zekering ?

(08-02-2020, 13:47)Riah Wrote:
(08-02-2020, 12:32)Leibniz Wrote: Het zal echt niet van de sleutel in het contact zijn, is de accu doorgemeten?Hoe heeft men de auto geprobeerd te starten met startkabels. Andere auto draaiende motor, startkabels aansluiten en op van je auto?.Begin maar met doormeten accu en dan zekeringen doormeten.Grote kans dat de accu morsdood en door het koude weer is dat net de druppel dat die niet genoeg vermogen heeft om de boel te starten.
Reply

#4
Als je bedoeld met "sleutel in het contact" dat het contact aan is blijven staan, dus dat de lampjes in je dashboard branden, dan zou het goed kunnen dat je bobine is doorgebrand.

Of bedoelde je met starten met startkabels dat de startmotor ook niet ronddraaide?
Als dat zo is dan ga ik met het dode accu verhaal mee.
Reply

#5
(08-02-2020, 15:39)Bo652 Wrote: Als je bedoeld met "sleutel in het contact" dat het contact aan is blijven staan, dus dat de lampjes in je dashboard branden, dan zou het goed kunnen dat je bobine is doorgebrand.

Of bedoelde je met starten met startkabels dat de startmotor ook niet ronddraaide?
Als dat zo is dan ga ik met het dode accu verhaal mee.

Ik had de sleutel in het kontackt laten zitten,weet niet of de lichtjes gebrand hebben omdat toen ik de andere dag erin kwam er helemaal geen stroom was .met startkabels en heuvel af dus een soort aanduwen diet de auto niks.Als het aan de accu zou liggen dan zou hij toch door middel van aan duwen of heuvel af laten rijden moeten starten?Dus dacht wat kan het nog meer zijn? Als bobine doorgebrand is reageer hij dan ook helemaal niet?
Reply

#6
Als de bobine is doorgebrand dan start hij wel maar slaat niet aan.

En de accu kan sluiting maken, dan kan je duwen en slepen wat je wil maar dan springt hij niet aan.
Beste is om je accu even los te koppelen en dan met een paar goede startkabels even op een andere auto aansluiten.
Slaat hij dan aan dan wet je zeker dat het je accu is.
Reply

#7
(09-02-2020, 14:39)Bo652 Wrote: Als de bobine is doorgebrand dan start hij wel maar slaat niet aan.

En de accu kan sluiting maken, dan kan je duwen en slepen wat je wil maar dan springt hij niet aan.
Beste is om je accu even los te koppelen en dan met een paar goede startkabels even op een andere auto aansluiten.
Slaat hij dan aan dan wet je zeker dat het je accu is.

Hoj doet helemaal niks ,alles dood ook niet met startkabels of aanduwen.Zou het de start onderbteker kunnen zijn?Of zit die niet in een alto van 2010?
Reply

#8
Startonderbreker zal er wel inzitten maar dan heb je een symbool van een slotje erin bij de lampjes.Is alles morsdood, dus geen lampje? Alle verbruikers uitgezet?Het kan van alles zijn, zou de massakabels nagaan,of dat er ergens een hoofdzekering gesprongen is. Alle zekeringen nakijken onder dashboard en onder motor, kabels van accu naar startmotor, bobine nakijken, Anders zit er niks op om hem naar de garage te slepen.Kan in de papieren lopen.Van op een afstand kan je moeilijk zeggen het is dit of dat.Kans is groot dat elektronica beschadigd is, wellicht ook ECU, maar houd me ten goede,kan iets heel simpels zijn of ingewikkeld, reken maar op flinke uitgave.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
(10-02-2020, 19:10)Leibniz Wrote: Startonderbreker zal er wel inzitten maar dan heb je een symbool van een slotje erin bij de lampjes.Is alles morsdood, dus geen lampje? Alle verbruikers uitgezet?Het kan van alles zijn, zou de massakabels nagaan,of dat er ergens een hoofdzekering gesprongen is. Alle zekeringen nakijken onder dashboard en onder motor, kabels van accu naar startmotor, bobine nakijken, Anders zit er niks op om hem naar de garage te slepen.Kan in de papieren lopen.Van op een afstand kan je moeilijk zeggen het is dit of dat.Kans is groot dat elektronica beschadigd is, wellicht ook ECU, maar houd me ten goede,kan iets heel simpels zijn of ingewikkeld, reken maar op flinke uitgave.

Als hij niks doet dan doet dat lichtje het ook niet ,echt dood,de zekeringen die we kunnen vinden ook de hoofdzekering is niet kapot zegt mijn man.hij maakt geen enkel geluid en geen enkel lichtje brand . Zo raar alles deed het laad ik perongeluk 1 nacht mijn sleutel in het slot en hij doet niks meer
Reply

#10
Heb je nou al eens een andere accu geprobeerd?
Nogmaals mocht de oude accu sluiting maken dan krijg je ook deze verschijnselen.

Verder zijn de tips van Leibniz prima, vooral een losse of slecht contact makende massakabel zou ook best de boosdoener kunnen zijn.
Reply

#11
(10-02-2020, 19:20)Riah Wrote: Als hij niks doet dan doet dat lichtje het ook niet ,echt dood,de zekeringen die we kunnen vinden ook de hoofdzekering is niet kapot zegt mijn man.hij maakt geen enkel geluid en geen enkel lichtje brand . Zo raar alles deed het laad ik perongeluk 1 nacht mijn sleutel in het slot en hij doet niks meer

Ik ga met de rest mee, het makkelijkste om te verifieren is de accu.

Bedoel je met dood echt helemaal niks meer? Geen raar geluid als je probeert te starten, hoor je de startmotor helemaal niks doen, of wellicht tikkend of schraapgeluid tijdens het starten?
Reply

#12
(10-02-2020, 20:59)koeien Wrote:
(10-02-2020, 19:20)Riah Wrote: Als hij niks doet dan doet dat lichtje het ook niet ,echt dood,de zekeringen die we kunnen vinden ook de hoofdzekering is niet kapot zegt mijn man.hij maakt geen enkel geluid en geen enkel lichtje brand . Zo raar alles deed het laad ik perongeluk 1 nacht mijn sleutel in het slot en hij doet niks meer

Ik ga met de rest mee, het makkelijkste om te verifieren is de accu.

Bedoel je met dood echt helemaal niks meer? Geen raar geluid als je probeert te starten, hoor je de startmotor helemaal niks doen, of wellicht tikkend of schraapgeluid tijdens het starten?
Even berichtje een nieuwe accu er in en hij doet het weer ,ze vonden het ook raar dat hij niet met de strart kabels wilde starte maar er zat nog maar 6 % in en dat er ook geen lichtjes branden vonden ze ook raar,maar ik helemaal blij dat het toch de accu was. Dacht laat het even weten Gr Riah
Reply

#13
Fijn dat je het gevonden hebt, nu weer lekker karren.

Overigens vind ik het helemaal niet raar dat er geen lichtjes waren of dat hij niet ging starten met startkabels, zie mijn antwoorden boven!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.