Zc31s met zc32s bak mogelijk?
#1
Hallo,
Ik heb een swift sport uit 2008.
Alleen ik maak afentoe best wel veel kilometers op de snelweg. Daarom begint mij het steeds meer te irriteren dat
De 5e versnelling zo kort is. Ongeveer 4500 toeren bij 130kmh.
Daarom zat ik te denken aan een zc32s bak met 6 versnellingen. Ik heb verschillende stukjes hierover gelezen maar nog niemand gezien die het gedaan heeft.
Mijn hoofdvragen zijn:
Welke dingen zullen vervangen moeten worden behalve de bak
Hoeveel kost het ongeveer.
Wat zijn de vervelende stukken aan deze swap.
Reply

#2
1000 euro voor een bak en versie olie en dan komt er nog een middag werk bij. Of het 1 op 1 past weet de dealer vast wel. Anders goed de bevestigingspunten bekijken. Computer verwacht ik niet dat die vervangen moet worden anders komt er nog ern paar honderd bij + nog extra arbeid.
39



Reply

#3
(21-10-2019, 18:38)Tomswiftswiftswift Wrote: 1000 euro voor een bak en versie olie en dan komt er nog een middag werk bij. Of het 1 op 1 past weet de dealer vast wel. Anders goed de bevestigingspunten bekijken. Computer verwacht ik niet dat die vervangen moet worden anders komt er nog ern paar honderd bij + nog extra arbeid.

theorie zou het 1-1 moeten passen de ma16 van een mk6 is het zelfde als een ma16 van een yp6 het vermogen verschil zit hem in de gasklep en inlaatspruitstuk dezen zijn groter en anders geflowt onderblok zou gedeeltelijk het zelfde moeten zijn op de karter pan na , mijn tip voor jou koop een yp6 sport scheelt je een hoop werk
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#4
Ik vermoed dat de bakken fysiek anders zijn en dat je ook andere steunen etc. Moet laten fabriceren. Maar de dealer kan je dit vast vertellen
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#5
Iemand voor de rest nog tips of ervaringen behalve een nieuwe auto kopen?
Reply

#6
Lastig, kan niet in je portemonnee kijken en ik weet niet hoe handig en technisch je bent. Als je geen geld teveel hebt of niet technisch bent wordt het even doorbijten. Straks mogen we van die dwazen in Den Haag toch niet harder dan 100 rijden op snelweg, is het probleem opgelost.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(29-10-2019, 16:34)Max Wrote: Iemand voor de rest nog tips of ervaringen behalve een nieuwe auto kopen?

Je hebt zelf ook al in je eerste post gezet dat je er al wel hier en daar wat over gelezen hebt maar dat je nog niemand gevonden hebt die het al gedaan heeft. Heb je het al bij de Swiftclub geprobeerd, die hebben wat meer ervaring met de MK6 en MK7
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.