Kortstondige vermogen veries
#1
Sinds 4 week ben ik in het bezit van een SX 4 2008.
Deze week houd de auto gedurende 2 a 4 sec zijn vermogen even in.
Dit gebeurde 2 maal ( 1x per dag ) morgens na ongeveer 6 km na vertrek en vanmiddag weer ook weer ongeveer na 6 a 8 km na vertrek van mijn werk.
Dit is op een rit eenmalig.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Het lampje achter de keuze knop ventilatie, de rechter, Doet het niet. Lastig als je in het donker rijd. Is dit eenvoudig te fixen? Of moet het halve dashboars uit elkaar?

Gr teammeyer
Reply

#2
Je kan een aantal dingetjes checken zoals je luchtfilter of die schoon ie, EGR-klep schoonmaken.bougies nog goed?Laat hem eens uitlezen. Wat lichtje betreft moet je even wachten op iemand anders, want ik weet niet veel van SX4, weet wel dat je vaak masker eraf kunt halen en dat er her en der parker schroeven kunnen zitten van onderen. Als je die los hebt kan je masker middels kunststof preybar lospeuteren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Ik zou beginnen met uitlezen.
Als ik t zo eens hoor, klinkt t als een defecte krukaspositiesensor. Zit er een m13a motor in je SX4? Zelfde motor als in een latere Ignis en Swift, die hadden weleens dezelfde symptomen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
(04-10-2019, 00:01)remytjuh1994 Wrote: Ik zou beginnen met uitlezen.
Als ik t zo eens hoor, klinkt t als een defecte krukaspositiesensor. Zit er een m13a motor in je SX4? Zelfde motor als in een latere Ignis en Swift, die hadden weleens dezelfde symptomen.

Zal eens even in het boekje kijken wat voor motor.
Reply

#5
De auto is uitgelezen en daarna de bobine met kabels verangen.
Op de terug weg naar huis had ik het gevoel dat de auto wat rustiger reed.
Dus ben benieuwd de komende dagen of er weer een terugval komt.
De benzine diedoor slechte verbranding in de katalisator zou kunnen komen zou ook slecht zijn bij zo`n storing?
Reply

#6
Nou na het vervangen van de bougies bekabeling ed heeft de auto nog geen kuren weer gehad.
Vandaag brande de emissiegegevens lampje ineens. Dus toch waarschijnlijk ook de katalisator stuk?
Doordat bij de vorige euvel er teveel brandstof in de katalisator is gekomen?

HHHmmmmm kost weer de nodige duiten waarschijnlijk. Volgende week maar weer laten uitlezen dan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.