Koppeling en ophanging vervangen Alto 2006
#1
Beste forumleden,

Helaas is de koppeling op van mijn Alto en kreeg ik het advies van de garage om eens te kijken naar de fusee/stuurkogel aangezien deze een klein beetje speling had. Nu wil ik dit zelf gaan vervangen (nog nooit gedaan dus wordt spannend) maar heb ik geen zin in slechte kwaliteit spul. Zijn er nog bepaalde merken van onderdelen die jullie zouden aanraden/afraden? Als ik dan toch al die moeite ga doen kan ik net zo goed wat meer uitgeven voor beter spul.
Reply

#2
Ik kan je Sachs aanraden voor koppelingsplaat en drukgroep, gelijk beide vervangen. Kan je via Mister Auto bestellen of Autodoc( weet niet of Autodoc Sachs levert). Fuseekogels kan je je eigenlijk geen buil aanvallen,TRW is goed, kosten je geen rib uit je lijf. Even kijken als je fuseekogel losmaakt met 2 steeksleutels, aantal slagen tellen en als je een nieuwe erop zet moet je ook zelfde slagen hebben.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(03-10-2019, 17:58)Leibniz Wrote: Ik kan je Sachs aanraden voor koppelingsplaat en drukgroep, gelijk beide vervangen. Kan je via Mister Auto bestellen of Autodoc( weet niet of Autodoc Sachs levert). Fuseekogels kan je je eigenlijk geen buil aanvallen,TRW is goed, kosten je geen rib uit je lijf. Even kijken als je fuseekogel losmaakt met 2 steeksleutels, aantal slagen tellen en als je een nieuwe erop zet moet je ook zelfde slagen hebben.

Zolang je niet de goedkoopste van de goedkoopste pakt zit je altijd goed.

@Alex jij vergist je in de stuurkogel, fuseekogel hoef je nergens slagen te tellen. Bij de stuurkogel kun je beter de oude afstand afmeten met een schuifmaat.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
Okay bedankt beide dan weet ik welke onderdelen ik ga halen Smile
Reply

#5
Mijn nieuwe koppeling was Nipparts dacht ik. Schakelt nu terug vlot.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.