1.3 Jimny Motor in een 1.6 baleno
#1
Hallo,

Ik heb een suzuki jimny en een suzuki baleno. De 1.6 baleno motoren zijn erg gewild in de suzuki jimny's en daar heb ik mijn baleno dan ook voor gekocht. Nu kan ik heel veel info vinden over hoe ik de baleno motor netjes in mijn jimny krijg en wat ik daar voor aan moet passen.

Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de jimny motor weer in de baleno te leggen zonder al te veel te hoeven investeren. Mijn vraag is dus: heeft er iemand ervaring met een jimny 1.3 (g13b) motor in een suzuki baleno 1.6?

De Jimny heeft 115.000km gelopen en de Baleno 135.000km.

Met vriendelijke groet,

Roald Hoogvliet
Reply

#2
Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat er in Baleno's ook een 1.3 zit, zowel in hatchback,sedan en op vakantie heb ik ze ook in een Baleno station gezien. Dus dat zou zeker moeten kunnen.Misschien wat aanpassing aan motorsteunen. ECU zul je over moeten zetten, bekabeling aanpassen.Ik denk dat je qua vermogen dan in je Baleno flink achteruit gaat; het houdt niet echt over.Meesten willen juist meer vermogen ipv minder. Heb je al internet op buitenlandse sites geprobeerd?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
De G13BB kop is hetzelfde als van G16B, dus waarschijnlijk kun je het 1.6 blok er zo inlepelen en de 1.3 ECU kan gebruiken. het enige probleem is dat er waarschijnlijk een pasplaat tussen de bak en blok moet omdat die montagepunten anders zijn.
En misschien dat hier en daar wat dingen zoals uitlaat enzo fysiek niet helemaal uitkomen, maar dat heb je altijd
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#4
(15-09-2019, 00:07)Leibniz Wrote: Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat er in Baleno's ook een 1.3 zit, zowel in hatchback,sedan en op vakantie heb ik ze ook in een Baleno station gezien. Dus dat zou zeker moeten kunnen.Misschien wat aanpassing aan motorsteunen. ECU zul je over moeten zetten, bekabeling aanpassen.Ik denk dat je qua vermogen dan in je Baleno flink achteruit gaat; het houdt niet echt over.Meesten willen juist meer vermogen ipv minder. Heb je al internet op buitenlandse sites geprobeerd?

Ik heb inderdaad vernomen dat er ook baleno's met een 1.3 zijn. Was alleen van plan er niet al te veel onderdelen bij te kopen, dus hoopte het met de onderdelen die ik heb op te kunnen lossen. Op internet is er ontzettend veel te vinden over de swap van een 1.6 naar een jimny, maar de 1.3 terug naar de baleno uiteraard niet om de reden die u noemt.

(15-09-2019, 11:18)Salto Wrote: De G13BB kop is hetzelfde als van G16B, dus waarschijnlijk kun je het 1.6 blok er zo inlepelen en de 1.3 ECU kan gebruiken. het enige probleem is dat er waarschijnlijk een pasplaat tussen de bak en blok moet omdat die montagepunten anders zijn.
En misschien dat hier en daar wat dingen zoals uitlaat enzo fysiek niet helemaal uitkomen, maar dat heb je altijd

Pasplaat is voor de jimny anders op te lossen door wat uitboren en kleine aanpassingen, hoe dat echter voor de baleno met de 1.3 uit gaat komen weet ik niet. In het ergste geval zou ik dan een 1.3 bak met vliegwiel en drukgroep erbij moeten kopen denk ik. Hoop iemand te treffen die het gedaan heeft Tongue
Reply

#5
Als je de 1.3 steunen en aandrijflijn hebt is het zo gebeurd.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#6
Plannen zijn toch gewijzigd, heb er toch een ander blok bij gekocht om de baleno in tact te houden. Bedankt voor het meedenken!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.