Posts: 16
Threads: 1
Joined: May 2019
Auto: SWIFT GS MK1
Beste mensen,
1 van mijn Justy's begint een nare tik te krijgen in de motor.
De vorige eigenaar vond een kannetje olie te duur denk ik.
(Originele G13BA) dus deze zal een keer vervangen moeten worden.
Nou zijn de G13B blokken te schaars en duur.
En G13BB auto's zijn makkelijk te vinden.
Een G13BB motor zal een leuk stukje winst zijn over een G13BA als een swap niet te veel met zich mee brengt.
Wat zou er aangepast moeten worden om deze swap te realiseren?
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
Een G13BB past als het goed is gewoon op je AWD systeem/versnellingsbak. Kabelboom moet je wel omzetten geloof ik.
Posts: 16
Threads: 1
Joined: May 2019
Auto: SWIFT GS MK1
(11-07-2019, 14:53)Nothingmatters Wrote: Een G13BB past als het goed is gewoon op je AWD systeem/versnellingsbak. Kabelboom moet je wel omzetten geloof ik.
Met ECU lijkt mij inderdaad.
Ik vraag mij af hoe het zit met het brandstofsysteem.
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
Als je rechts bovenin zoekt naar 'justy swap', kom je aardig wat info tegen. Weet niet of je dat al gedaan had?
Posts: 16
Threads: 1
Joined: May 2019
Auto: SWIFT GS MK1
12-07-2019, 09:07
(This post was last modified: 12-07-2019, 09:13 by Fawkes.)
(12-07-2019, 08:33)Nothingmatters Wrote: Als je rechts bovenin zoekt naar 'justy swap', kom je aardig wat info tegen. Weet niet of je dat al gedaan had?
Uiteraard, echter kom ik het meeste topics tegen waar in verteld word dat je moet zoeken.
Of topics zonder concrete antwoorden en eigenlijk altijd over G13B (gti).
Ik ga ervan uit dat:
Motor,
Volledige kabelboom,
ECU,
Radiator slangen?,
Brandstof pomp?
Verwisseld moeten worden.
Maar moeten de brandstofleidingen nog aangepast worden?
of komen deze op de zelfde plek uit.
Posts: 831
Threads: 3
Joined: Feb 2014
Auto: Justy '03 G16B swap
12-07-2019, 10:51
(This post was last modified: 12-07-2019, 10:52 by remytjuh1994.)
Brandstofleidingen komen op dezelfde plek uit.
Je zult ook het luchtinlaatdeel, en het potje van de stuurbekrachtiging moeten wisselen voor eentje uit de mk5 Swift. (+ leidingen tot schutbord)
Je moet de motorkabelboom + ECU + dashboardkabelboom overzetten, bedrading naar achteren is passend.
Verder moet ook nog de uitlaat omgelast worden, over de achterste baksteun heen. Op jouw G13BA zit daar de katalysator maar dat past niet op de G13BB.
Ik heb een Justy G13BB geswapt voor een maat van me, en recent mijn eigen Justy G16B geswapt.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Posts: 16
Threads: 1
Joined: May 2019
Auto: SWIFT GS MK1
Super hier heb ik wat aan!
Heel erg bedankt, vooral met de stuurbekrachtiging.
Ik dacht dat deze hetzelfde kon blijven.