Achteruitrij verlichting Suzuki baleno GTX 1.8 1997
#1
Hallo, mijn naam is Ronald. Heb een probleem met de achteruitrij verlichting in mijn Suzuki baleno station automaat uit 1997. Deze werkt niet. Zekeringen gecheckt, alles in orde. Lampen ook. Waar zit bij de automaat de schakelaar, zodat ik deze even kan testen. Ben nl bang dat er meer aan de hand is. Omdat ik hem ook gewoon kan starten in de drive of reverse. Dat zou normaal niet moeten kunnen. Help!! Iemand een foto van waar dat schakelaartje zit, en weet iemand of het aan de selector op de bak zelf kan liggen? Alvast bedankt. Ik kan nog alles zelf, maar vanwege handicap is het fijn als ik niet het hele motor compartiment hoef na te zoeken.
Reply

#2
Bij mij, heb een handbak zit er op de versnellingsbak ( die leidt naar de achteruitrijschakelaar)een kabel zodra je hem in zijn achteruit zet gaat de achteruitrijverlichting aan. Die was bij mij stuk toen, heb die vervangen en alles werkte weer zit onder motorkap bij de versnellingsbak. Ik weet niet hoe het bij automaat zit, maar waarschijnlijk zal dat ook zo het geval zijn. In mijn geval kon ik er goed bij, bij Bogijn besteld vr paar tientjes en paar minuten werk. Je kan dat testen door stekker los te koppelen zit op of aan zijkant bak en met verbogen paperclip overbrug de verbinding van stekker en dan zouden de achteruitrijlampen moeten branden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(09-06-2019, 18:25)Leibniz Wrote: Bij mij, heb een handbak zit er op de versnellingsbak ( die leidt naar de achteruitrijschakelaar)een kabel zodra je hem in zijn achteruit zet gaat de achteruitrijverlichting aan. Die was bij mij stuk toen, heb die vervangen en alles werkte weer zit onder motorkap bij de versnellingsbak. Ik weet niet hoe het bij automaat zit, maar waarschijnlijk zal dat ook zo het geval zijn. In mijn geval kon ik er goed bij, bij Bogijn besteld vr paar tientjes en paar minuten werk. Je kan dat testen door stekker los te koppelen zit op of aan zijkant bak en met verbogen paperclip overbrug de verbinding van stekker en dan zouden de achteruitrijlampen moeten branden.
Das het probleem. Op de automaat zitten meerdere sensors, 3 stuks om precies te zijn. Is echt wie van de drie??? Ze komen ook niet makkelijk los, dus als ik al eens weet welke het is, ben ik al een stuk verder.
Reply

#4
Even een platte schroevendraaier klip boven stekker indrukken en trekken, eerst met teflonspray wat bespuiten van stekker, wie weet krijg je hem eruit. En dan testen, zoals ik uitlegde, met paperclip .Wie v de drie kom je wel achter het is geen raketwetenschap.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.