Tikkende geluid bij koude start.
#1
Goedemorgen ik ben Cleo net geregistreerd op de site. Ik heb een suzuki vitara vitara 1.6 automaat met 20.000 op de teller bouwjaar 2018. Bij een koude start hoor ik een tikkende geluid een minuut. Heeft iemand ook dit ervaren en weet wat het is? De dealer zegt dat het waarschijnlijk niet verholpen kan worden zo is de motor ze hebben alles gedaan om te constateren wat het is maar kunnen niets vinden.
Reply

#2
Voldoende olie en juiste viscositeit? De olie moet die eerste minuut nog de onderdelen in het motorblok goed bereiken. Elke koude start levert ook meer slijtage dan vele kilometers rijden.
39



Reply

#3
(22-02-2019, 11:30)Cleo Wrote: Goedemorgen ik ben Cleo net geregistreerd op de site. Ik heb een suzuki vitara vitara 1.6 automaat met 20.000 op de teller bouwjaar 2018. Bij een koude start hoor ik een tikkende geluid een minuut. Heeft iemand ook dit ervaren en weet wat het is? De dealer zegt dat het waarschijnlijk niet verholpen kan worden zo is de motor ze hebben alles gedaan om te constateren wat het is maar kunnen niets vinden.

Beste Cleo,

Ik heb ook een Suzuki Vitara 1.6 automaat 2015 met 40.000 km op de teller.
Ook mij Vitara heeft bij een koude start een tik.

Auto is twee weken geleden twee dagen bij de dealer geweest zonder resultaat.
Mijn dealer vertelde contact gehad te hebben met de importeur. De importeur wist te melden dat er meer Vitara's rond rijden met deze tik. Echter is dit nog nooit een probleem geweest. Ik heb me zelf voorgenomen om er maar niet op te letten.Wink

Groet,
Henny
Reply

#4
hydraulische klepstoters waarvan de olie is terug gezakt?
Reply

#5
Koude motor heeft toch sowieso meer klepspeling? Meer geluid vd kleppen is niet heel ongewoon.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Henny bedankt voor jouw reactie ik was wel teleurgesteld in suzuki omdat deze auto mijn eerste suzuki is. Maar ik zal dat geluid negeren bij de koude start. Nu weet ik dat het zo hoort bij die automaat.
Cleo.
Reply

#7
Heeft niks met de automaat te maken...
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.