Suzuki Swift op LPG G3
#1
Dag mensen, lang geleden alweer dat ik hier ben geweest. Een tijdje terug ben ik op zoek gegaan naar een swift op LPG. Het viel me alleen op dat er op dit forum bijna niks te melden viel over Swifjes op LPG. Ik heb er een gevonden en moet zeggen, dat bevalt goed zeg! Volle tank 500km voor nog geen 35,- euro! Drewl
Qua pit merk ik niet veel verschil met de vorige (Swift uit 2001 8 klepper), hij is zelfs wat sportiever maar dat zal het blok wel zijn is nu 16 klepper.

Ik dacht ik deel mijn ervaring even. Zit nu op zo'n 4000km op gas en gemiddeld doet ie zo'n 1 op 11. Dat voor een prijs van 70ct per liter is niet verkeerd. Heb wel wat minder kofferbakruimte, maar dat is nog net te doen. Kan twee boodschappentassen naast de tank kwijt, al heb ik geen reservewiel meer. Mochten mensen hier nieuwschierig naar zijn vraag maar raak, aangezien ik al zo veel aan jullie heb gehad doe ik graag wat terug.
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#2
Heb je die zilvere gekocht van MP?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#3
ahja, vond het ook wel een mooie die grijze van mp heb er ook voor zitten kijken.
normaal zijn het de oudere swiftjes die lpg hebben. vraag me af hoelang die kleppen het van zo'n auto uithouden
Reply

#4
Wat kost je wegenbelasting nou? En wat is je kenteken nummer?:p
Reply

#5
(12-05-2014, 20:46)Jordi532 Wrote: Heb je die zilvere gekocht van MP?

Inderdaad een zilvere van mp. Heeft nu net 140k op de teller en de gas-installatie nog maar 20k. Ken vaag iemand die ook een op LPG heeft en die zegt dat ie er nooit gedonder mee heeft.

Wegenbelasting 20,- per maand. 45
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#6
Vanwaaar is dat dan niet verhoogd?
Reply

#7
Die is verhoogd. Alleen mogelijk geen gewicht-trede erbij.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
Nee zal denk ik minder zijn dan 851 ja
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#9
Als je auto onder de 851kilo blijft krijg je geen versjil in belasting voor benzine of lpg??
Reply

#10
(14-05-2014, 22:39)job T Wrote: Als je auto onder de 851kilo blijft krijg je geen versjil in belasting voor benzine of lpg??

Mijn Swift is onder de 851 kilo en je betaald dus niks extra omdat er G3 in zit. Ik zit dus lekker op het normale tarief alleen met een veel lagere literprijs! Biggrin
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#11
Nu zo'n 11.000 km verder even een update voor de mensen die het willen weten. Hij rijdt nog steeds perfect. Op vakantie wat gedoe met stotterende motor bij lage toeren en optrekken, maar bleek dat de bougies af waren. Verder bij een beurt de kleppen laten stellen want dat hoort er nou eenmaal bij. Zoals ik zei rijdt hij nog steeds super, ik ben belachelijk goedkoop uit.

Zo lang ik onder de 120 km/h blijf rijdt hij zo'n 1/14. Echter rijd ik liever 130 km/h waarbij hij naar 1/11,5 gaat qua verbruik. Best een verschil, maar op die literprijs niet zo'n probleem.
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#12
Gas is om op te koken. Nee hoor gewoon slim van je. ik zal het misschien ooit ook eens proberen. hoeveel is de gastankinhoud ?
39



Reply

#13
Weer wat geleerd. Onder de 851kg geen toename in de wegenbelasting als je overstapt op gas... Dat is natuurlijk ontzettend voordelig!

Helaas zijn er steeds minder auto's op de weg met zo'n laag gewicht Unhappy
Reply

#14
Ja precies. Was al verbaast dat de MK6 onder de 1000 kilo woog. Maar die kleine autotjes van tegenwoordig moeten zo bomvol opties en veiligheid... En dat is helaas niet licht...
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#15
Ja klopt inderdaad. Veiligheid is natuurlijk een goede vooruitgang maar het is toch jammer dat het ten koste gaat van het weggedrag. (Ja ik weet dat de auto's van tegenwoordig heel aardig rijden ondanks het gewicht, maar bedenk eens hoe ze zouden rijden met de nieuwe technieken en dan op 800 kg!)
Reply

#16
Mk6 is nog redelijk van gewicht idd .onze mini cooper 2004 is 35 kilo zwaarder op kenteken dan de swift sport
39



Reply

#17
(08-09-2014, 08:58)Tomswiftswiftswift Wrote: Gas is om op te koken. Nee hoor gewoon slim van je. ik zal het misschien ooit ook eens proberen. hoeveel is de gastankinhoud ?

Gastankinhoud is ongeveer 50L/55L geloof ik, en deze mag je tot max 80% vullen dus er gaat zo'n 40 tot 45 liter in (grofweg, niet mierenneuken). Volle tank brengt me net geen 500km verder, dus merk geen verschil met 'vroeger'. Smile


Zag net trouwens dat ie op 900kg zit, staat op kentekenbewijs. 20 euro wegenbelasting per maand.
Suzuki Swift 1.3 16v op LPG G3, dat rijdt als een trein, maar dan goedkoper!
http://smartglassestechnology.com
Reply

#18
(08-09-2014, 08:17)mesang Wrote: Verder bij een beurt de kleppen laten stellen want dat hoort er nou eenmaal bij.

En hoe was de speling, ben nieuwsgierig of de kleppen en zittingen ook voor gas geschikt zijn.
Reply

#19
Wat voor auto heb je? MK4/5? Injectie?

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over het zo zuinig mogelijk maken van me mk1, maar nog niet echt een idee hoe.

851 kg moet ik dan wel goed onder kunnen blijven trouwens 34

Mijn doel is 1 op 20, mooiste zou zijn op lpg natuurlijkDrewl
Reply

#20
een 16v uit 2002, lijkt me een injectie Wink
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.