Centrale vergrendeling met Afstandsbediening (versie 2020 China)
#8
(09-07-2021, 22:23)ArnoZDM Wrote:
(09-07-2021, 20:40)dutchglorius Wrote: ... dus voor simpele instructie bij een suzuki die geen "Bruin" maar wel een "Bruin/witte" kabel heeft.

zet je sluit kabel op "+"
zet je open kabel op "-"

sluit ze samen aan op de "bruin/witte" kabel die van bestuurders deur naar binnen loopt.

Doe dit alleen als u zeker weet dat u geen "Bruine" kabel naast de "Bruin/witte" hebt.

Allereerst moet je ballen hebben om dit te doen of geen idee hebben welk risico u nam, want als zoiets fout gaat dan gaat het goed fout!
Verder dank voor deze aanvulling. Blijkbaar zit er in de Ignissen onderling dus ook nog verschil. Goed om te weten :-)

Wel nog 1 dingetje aangaande wat u hier boven aan geeft:
Niet elk CV kastje is hetzelfde geschakeld en sommige kunnen op meerdere manieren schakelen. Ik haal niet uit uw toevoeging of het + en - schakelen mogelijk is door de auto schakeling of de werking van het CV kastje. Ik weet dan ook niet of mensen blind moeten gaan doen wat u voorsteld (en ook niet wat ik voorstel) maar zich eerst moeten overtuigen welke schakelwijze ze gebruiken.

En wel hierom:
Stel u schakelt posiitief (+12/14 volt) van de auto via de negatieve zijde van het CV kastje (dat maakt u een volle sluiting door uw auto bedrading van voor naar achteren en u hebt wellicht gezien hoe dun de draden van de draadboom zijn? Voordat de hoofdzekering door gebrand is, is de draadboom dat waarschijnlijk ook en is de schade aan de auto dus enorm...
Ik zou dan ook (als er al over +12/14 volt geschakeld moet worden) altijd een extra relais gebruiken en een kleine snelle zekering in de lijn mee schakelen om de draadboom van de auto te beschermen.

Overigens zeg ik dus niet dat het onmogelijk is dat er + en - 12 volt geschakeld moet worden. Ik (ik dus) ken het alleen niet van Suzuki. Kijk heel erg uit met accuspanning naar een schakeldraad leiden, want het is enorm riskant zonder schema's van de auto elektronica en draadbomen. En bij twijfel dus gewoon niet aan beginnen...

gelijk heb je dat dit riskant is en daarom gaf ik ook duidelijk aan dat mijn instructies pas gevolgd moeten worden als ze de zelfde generatie auto en hun kabels overeen komen met de mijne.

ik snap ook je angst voor dunne kabels onder spanning, ik ben misschien er nogal nonchalant bij, maar ik heb niet echt de angst voor in mijn logica zitten er zekeringen voor een reden overal tussen en ja met mijn gebeun heb ik er een paar door gebrand, maar ik was bereid voor de consequenties.

ik deel mijn bevinding alleen zodat anderen dit risico niet hoeven te nemen gezien voor mijn type ignis er bar weinig info te vinden is.
Reply



Messages In This Thread
RE: Centrale vergrendeling met Afstandsbediening (versie 2020 China) - by dutchglorius - 10-07-2021, 12:37

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.