Vraag: Achter- en remlichten vallen af en toe uit
#1
Goedenavond,

Ik rijd met veel plezier een Suzuki Swift, 5-deurs 1.3 uit 1998. Helaas heb ik al enige tijd last van het volgende curieuze probleem:

Zo nu en dan stoppen er een of meerdere lichten aan de achterzijde met werken. Ik zeg 'aan de achterzijde' omdat het zowel de achteruitrijlichten, remlichten, als achterlichten betreft. Momenteel doet bijvoorbeeld mijn achterlicht rechts het niet meer. Als ik de unit achter losschroef en het peertje eruit haal, lijkt deze er nog helemaal goed uit te zien. Ik inspecteer hem eens goed, wrijf hem met een doek schoon, plaats hem dan weer terug en voilà, hij doet het weer. De eerste keer was ik blij dat ik zonder kosten mijn wagentje 'gerepareerd' had, maar nu ik weet dat de lampen na een paar weken weer plots uitvallen ben ik er wel klaar mee.

Je zou zeggen dat ze simpelweg geen goed contact maken door bijvoorbeeld roest, maar hier is juist niets van te zien. De peertjes en contacten zijn helemaal schoon!
Vanzelfsprekend zijn ook alle zekeringen nog goed.

Ligt het probleem bij de bekabeling? Dan zou het gek zijn dat mijn tovertrucje telkens weer werkt, toch?

Het zijn trouwens vooral/enkel de verlichting aan de rechterkant.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand een oplossing? Heeft het zin om contactspray toe te voegen aan mijn standaardtrucje?

Ik hoor het graag!

Groetjes!
Reply

#2
Het enige dat helpt is bedrading doormeten met een multimeter en massapunten, dus wil je verlichting hebben moet de massa goed zijn. Dus bekleding eraf en gaan meten en massa bekijken of dat nog goed is.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.