Vitara 2007 benzine rookt af en toe
#1
Beste
Ik ben in het bezit van een Vitara uit 2007 benzine 2.0
Als ik na een tijdje rustig rijden wat forser optrekt komt er een gigantische rookpluim uit de uitlaat.
Ik heb ook de olie al een keertje bij moeten vullen.
De Km Stand is 133.000 dus niet veel.
Wat zou dit kunnen zijn ?
Reply

#2
Je zegt het zelf al. Als je olie moet bijvullen en er komt extra rook uit de uitlaat, dan gok ik dat dat je olie was.

Houd het oliepijl in de gaten, als het olieverbruik erg veel wordt dan is je motor niet lekker meer.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
En die motor is nogal prijzig Je bent zo 2 tot 3k kwijt voor een ander gebruikt (vaak kaal) J20B blokje. En dan begint het pas...

Beter voorkomen dan genezen dus Wink
39



Reply

#4
Bedankt ,
Ik heb de garage gebeld om er naar te kijken.
Ik was benieuwd of andere mensen op dit forum er ook last van hadden.
Of dit een kwaal is van dit type blok.
Misschien is het wel iets heel simpels, geen idee.
Reply

#5
Al eens gekeken op autoweek reviews van eigenaren Vitara 2.0?? Er staat me iets bij dat deze motoren toch minder betrouwbaar zijn, staan ook veel motoren te koop op ebay. Houd me ten goede, kan zijn dat ik abuis ben, anders zoek even op Youtube, Suzuki vitara 2.0 engine problems/trouble, reliability of iets dergelijks.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
(13-09-2020, 01:10)Leibniz Wrote: Al eens gekeken op autoweek reviews van eigenaren Vitara 2.0?? Er staat me iets bij dat deze motoren toch minder betrouwbaar zijn, staan ook veel motoren te koop op ebay. Houd me ten goede, kan zijn dat ik abuis ben, anders zoek even op Youtube, Suzuki vitara 2.0 engine problems/trouble, reliability of iets dergelijks.

Dat heb ik gedaan voordat ik hem kocht, en er stonden geen vreemde verhalen tussen.
https://www.autoweek.nl/reviews/?auto=su...2005--2008

Ik heb ook via google al gezocht, niks gevonden.
Ik weet de de zwaardere uitvoering wel problemen heeft, koelvloeistof wat tussen het blok en de kop wegloopt etc etc .
Vandaar dat ik toen voor de 2.0 heb gekozen.
Reply

#7
Pure nieuwsgierigheid, wat voor kleur rook komt er uit je uitlaat als je een dot gas geeft?Want kleur van rook zegt ook vaak iets over de aard en geeft aanwijzing omtrent het probleem.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.