Suzuki Swift 1.3 3D Bandit
#1
Beste leden,

Nieuw hier en gelijk een vraagje.
Wil graag een Suzuki Swift 1.3 3D Bandit kopen, heeft iemand hier ervaring mee en waar het ik op letten en wat zijn de kwaaltjes....

Eerste autootje, dus wil geen kat in de zak kopen en gelijk aan mee kosten na aankoop vast zitten.

hoor graag jullie ervaringen en kennis

gr Jonkertje
Reply

#2
Bouwjaar auto? Wat krijg je als garantie, km stand?Garanties zijn er niet, laat gewoon een aankoopkeuring doen, kost wat, maar dan weet je ook waar je aan toe bent.Anders neem iemand mee die verstand van auto's heeft.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(08-07-2020, 16:34)Jonkertje75 Wrote: Wil graag een Suzuki Swift 1.3 3D Bandit kopen,

Eens met Leibniz. Ik zou altijd een 2e hands auto op voorwaarde van een geslaagde aankoopkeuring.

Ben je een beetje bekend met auto's of niet zo?

Ik heb zelf de 1.3 Swift uit 2006, zelfde model geloof ik omdat de 2010 versie geen Bandit uitvoering heeft. Goeie ervaring mee, 250K op de teller en zie geen reden waarom deze er niet nog 250K tegenaan kan plakken.

Er is niet zoveel dat er mis mee kan gaan, Suzuki is op Toyota na het meest betrouwbare merk qua onderhoud. Kijk altijd de reguliere punten die je bij elke auto moet checken na:

- Olielekkage of witte troep op de oliepeilstok
- vieze koelvloeistof
- opzij trekken bij rechtuit rijden en remmen.
- doorgeroeste onderkant.
- rare geluiden tijdens het schakelen
- rare geluiden tijdens het rijden die de verkoper niet kan verklaren of wil verhelpen.
- een verkoper die de auto niet wil verkopen op voorwaarde van een aankoopkeuring.
- Altijd alle electronicaknopjes uitproberen en kijken of het werkt.

Typische problemen die je tegen kan komen bij een Swift:
- de schakelbak is niet fantastisch als ie koud is, haakt soms en ligt niet lekker in de achteruit. Is nog geen moment om 'm te vervangen, het is gewoon zo.
-Schokdempers of stangen die kraken, let op drempels of je dat hoort. Is echter goedkoop te vervangen.

Eigenlijk is alles wel goedkoop aan een Swift. Zolang de motor in orde is, kun je goed aan een 2e hands Swift beginnen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.